Van de week lopen we een winkel uit. Komt er net een mevrouw binnen met een elektrische rolstoel. Roept mijn zoontje "Kijk mama wat een mooie grasmaaier". Mijn dochter van 12 schaamde zich rot en de mevrouw in de rolstoel kon er hartelijk om lachen> Die hield wel van die open kinderen.
hij had in bed geplast gister nacht om 3:30.huilend hft hij de rest van de plas in de po gedaan. ik heb alles weer schoon gemaakt, en stopte hem in bed. ik kreeg toen zo een lieve knufel en hij zei ook: 'ik vind jou prachtig mama' ik vind hem ook prachtig!
mama= waar is mama geboren? zoontje=in turkije mama= in welke stad is mama geboren? zoontje=in kasteelstad(=istanboel!)
Esther had de vinger tussen de deur gekregen van het weekend. Vraagt ze huilend : mag de zere vinger ook mee naar school?? Jazeker mag die mee hahaha
op het terrasje met oma en ik zegt hij ineens: ik wil die! hij wijst naar een dienblad en ik: wat een taartje? Hij: Nee mama dat meisje! ik: huh???? hij: en die! (weer naar een serveerster!) ik lachend: wat moet je daar nou mee? Hij: mee naar huis nemen!!! iedereen op het terras was aan het lachen! ik schaamde me kapot.
Ik pak een truitje uit de rek bij een winkel en kijk er naar. Bryan: Mama kijken doe je met je oogjes en niet met je handjes dat mag ik ook niet dommie!!!!!
Dochterlief heeft een moedervlek op haar arm. Die komt ze regelmatig laten zien en dan zegt ze; kijk mama, ik heb hier een voederplek!
Op maandag mogen de kinderen geld meenemen naar school voor een project in Gambia. Wij hadden nog geen geld meegenomen, zegt mijn zoon "mama wij moeten centjes meenemen. Anders komen de kinderen uit Gambia bij mij in de klas".
Hihi, oeps! Moest laatst ook zo lachen. Mn vriend zat een ei te pellen en vraagt aan dochter: welke dieren leggen een ei? Dochter: Lieveheersbeestjes! Ehh ja, die ook.
geweldig... "mama, ik wil dat liedje over die boom horen" " boom? welke boom? " "nou, dat dat die boom valt" Postmen & Def Rhymz - De Bom (Doe Maar) - YouTube
Had hem net al in een ander topic gezet, maar hij past hier ook heel goed: zoon: "mama, ik heb hommer!" mama: "je mag een boterham" zoon: "neehee, ik wil een koekjuuuh!" mama: "als je honger hebt, eet je maar een boterham, koekjes zijn voor de lekker" zoon: "mama, ik heb de lekker"
Weet er nog 1, zoontje van ruim 3 aan tafel: mama: "ga je lekker eten schat?" zoon: "nee, ik vind het vies ik" mama: "maar als je groot wilt worden, moet je wel goed eten" zoon: "ik wil niet groot worden ik" Tja, ben je mooi uitgeluld. (hij zegt graag nog een keer 'ik' aan het einde van elke zin)
whahaha geweldig Julie vroeg laatst in de auto of ik een liedje wilde zingen. "Tuurlijk gezellig, welk liedje dan?" "van het brood en het wonder" terwijl ik me verwoed zat af te vragen welke psalm ze bedoelde (die ze niet kent ) of waar ze die vroomheid vandaan haalde, hielp ze me een handje (met een diepe zucht, wat een domme mama): "van die beeeeeeeren mama die een broodje smeren!"
Tegenwoordig herhaalt Simone alles wat wij zeggen, ze heeft me dus ook al voor "kleine boef" uitgemaakt en ik ben regelmatig een "gekke meid" Soms wil ze nog een flesje voor het slapengaan maar wij vinden dat als ze net gegeten heeft dat nog niet mag, ze moet eerst gaan slapen. papa was al voor de 2e keer naar boven, de vorige keer was 30 seconden geleden: papa: Heb je al geslapen simone: jaaaaaaaa! Flesje maken papa: maar je moet toch slapen? simone: moefe niette slapen papa: blijf je dan de hele nacht wakker? simone: ja! papa: maar dan ben je morgen moe en kan je niet met XX spelen simone: ...... papa gaat zitten met simone op schoot papa: als ik hier zit kan ik geen flesje maken simone: mama flesje maken Dom is ze echt niet!! Ik was al bezig met het flesje namelijk haha! En vanmiddag riep ik haar voor de lunch: mama: kom je poffertjes eten? simone: jaaaaaa!! zometeen! positief opvoeden heeft ook een keerzijde haha!
Hier werd vorige week voor het eerst in bad gepoept... Ze ging staan, keek vreemd, en ik dacht nog wat is ze toch aan het doen? En ineens 'ploemp' viel het eruit. Ze was compleet in shock! Zegt ze met angst in haar ogen "mama, er komt poep uit mijn navel" Uit bad gehaald en uitgelegd dat het iets anders werkt... Dat begreep ze, en iedereen die ze nu tegenkomt, vertelt ze dat...
hahaha er zijn weer hele leuke bij ! Hier vorige week; " Sanne kom je handen wassen we gaan eten ?" " NEEEHHEEEE" " Sanne als je nu niet je handen kom wassen mag jij niet aan tafel" " Ik ben boos.. .ik ga naar oma... " * Loopt weg naar de berging.. slaat met deur komt terug en zegt met een beteuterd gezicht: " Ik weet niet hoe ik bij oma moet komen... " hahaha.. ik moest erg moeite doen om niet heel hard te lachen.