leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    liet mijn zoontje ook zien en gevraagd. hij zei:beteken stoppen.ik vroeg waarom dan?: omdat je niet mag rijen, de man loopt naar zijn auto toe. (=geen piano hier helaas.)

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    analyse van mijn zoontje van bijna vier:
    mama, ik denk toch dat papa en jij uit een ander land komen. want jij zegt "knoeien" en papa zegt "morsen" dus jullie spreken echt een andere taal soms! :)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zit op de bank lekker een boekje te lezen en ik denk: "Wat hoor ik toch?" Net alsof er regen op de ruiten tikt, maar het is hartstikke droog en de zon hoog aan de hemel...

Na 3x dat geluid ga ik toch maar eens buiten kijken.... Tref ik daar 2 drijfnatte kinderen aan!! :$ Zegt Jitte: Wij zijn lekker "regentje" aan het spelen! Met de tuinslang!!!" :D :D :D "Ja," zegt Jelle: "Wij zijn lekker nahat! Nananananaa" (ja, echt grappig, schat ;) )

Driewerf hoera voor de papa die de afsluiter van de buitenkraan weer eens niet dicht heeft gezet na gebruik...

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ze was van een blok af aan het springen. Als ik bij twee ben, dan stoppen we. ' een, drie, vier......'
    De slimmerik.

Kijk die tekening zegt dat je hier over mag steken. Het lijkt net een zebrapad.
    :D

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Sorry voor de niet al te smakelijke foto maar dan hebben jullie er een beter beeld bij :D
    Bekijk bijlage 286888

Dochterlief doet een "grote" boodschap op haar toiletje. Ze staat op, kijkt in de pot en roept "Kijk mama, een dolfijntje!"

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha; mijn zoon had ooit een kruis gepoept.
    wel grappig dat je n foto maakt op zo een moment, om t daarna hier te plaatsen!heel veel dank!

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    whahahahaha :):D:D:D:D

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sven begint nu eindelijk te praten.
    Dus ik vroeg vanochtend, Sven zou jij wel een broertje of zusje willen.

Antwoord: nee, konijn.

Ik vond t wel grappig. Kan niet wachten tot meer grappige opmerkingen.

9. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik had met mijn zoontje gisterochtend een slak gezien dus we zaten er later over te praten dat het wel makkelijk is omdat de slak altijd zijn huisje bij zich heeft zegt hij "ja en hij heeft daarin ook een klein aircootje want zal vast warm worden daarbinnen"

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij zijn net terug naar Nederland verhuisd en zoontje van bijna 2 1/2 vindt Sint Maarten Sinterklaas en mama's verjaardag allemaal heel spannend maar ook verwarrend... Ik zei: en vandaag is mama jarig! Zoontje: ja krijgt mama cadeautjes van Sinterklaas en zwarte piet!

Als ik zeg dat hij vandaag naar de peuterschool gaat, zegt m'n zoontje altijd: "niet duwen, niet slaan en niet bijten! " En sinds kort weet hij ook dat hij niet mag knijpen: "en ook niet pijpen!!!!"

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ehm maaarrr je gaat het poepje wel weg halen straks he?

12. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Wat een leuke opmerkingen allemaal:)

Zoon denkt hier dat we elke dag patat eten, want als ik dan vraag: Wat gaan we vanavond eten?
    Zoon: Paaatat, pitabel,koket, menaise.:D Gisteren aten we spaghetti, dus ik zeg. Mama gaat even spaghetti maken. Mama, is pisgetti al kaar. Haha

13. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier eentje die niet leuk is maar ook weer wel.. Mijn zoontje was ruim 2,5 toen zijn zusje werd geboren. Helaas was ze een huilbaby, en hij hoorde dat ook continu helaas. Op een gegeven moment zei hij: Mama, andere Nina gaan kopen deze is niet leuk! (ik kon toen wel lachen om wat hij zei maar het huilen stond me toen echt nader dan het lachen)

Verder stof zuigen was stofeten, pindakaas noemde hij kikkerkaas.:D

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    toepassen van de regels fase:

'ik ga nog beneder staan' en 'kom nog dichter bijer mama'.

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Haha. . . Nou mijn moeder verteld altijd het verhaal dat ik regeltje speelden.... Ik deed dat alleen binnen op mijn kamer... Ik en een vriendinnetje hadden bekertjes water omhoog gegooid om te spelen dat het regende.... De hele vloerbedekking was doorweekt... Haha.... (mijn kleintje is nog te klein... Die zegt alleen grrrr en aaaaa .. :) )

16. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter van net 2 en ik gingen laatst zwemmen. Ze had haar nieuwe badpakje aan en ik zei: wat een mooie badpak, is die nieuw? Waarop ze zegt: nee mama, roze!!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nadat we hard liedjes hadden gezongen, was zoon stil (hij was doodmoe), kroop bij me en zei: 'ik blijf wel wachten hoor totdat Sinterklaas komt'!

Zo schattig en wat leeft het bij die jongen!:D

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Sanne zat een nijntje kleurplaat in te kleuren.. en vroeg; mama wat voor kleur moeten de oren ? Dus ik zei; ik denk dat Nijntje vandaag wel een keer blauwe oren wilt.. waarop ze haar hand op mijn arm legde mij serieus aankeek en zei; " mama ... nijntje is niet echt he.. "
    haha weer een illusie armer..

19. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Gister liepen wij in de stad en toen zagen wij 2 vrouwen ( dat denk ik ;)) kon het niet zien...
    Ze hadden een boerka aan.
    Mijn zoontje : kijk mama 2 zwarte spoken,
    Heb maar uit gelegt wat het wel was.

20. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Mama is letters aan het overtrekken en inkleuren (heel leuk om naar te kijken;))....
    Lieverd, moet jij ook niet even een paar inkleuren dan?
    Waarop ze zegt: Nee mama dat kan ik niet......ik heb hoofdpijn!
    :D

Deel Deze Pagina