We liggen op de grond met de autootjes te spelen. Op een gegeven moment zegt zoon: kijk mama, deze opel heeft allergische ramen (electrische ramen)
Ik lig bij mijn ouders op de bank omdat mijn verstandskiezen zojuist getrokken zijn. Oma gaat met zoonlief op de Rembrandtgalerij wat pijnstillers halen. Zodra ze terug komen Rowan; mama, heb jij auw in jouw mondje. Mama; een beetje wel Rowan. Rowan; hier heb ik nieuwe tandjes voor je van Rembrandt. Tot een paar maanden geleden had hij ook veel leuke woordjes.. Doven: stofzuigen, picu: computer, tappie: snoepje, afstandsbudumelieng: afstandsbedingen Mijn lieve schatje hihi
Sint Maarten tekst van mijn dochter: Pepermuntjes lust ik niet, geef me maar een suiker friet, suiker friet met honing, morgen ben ik koning (voor degene die de sintmaarten liedjes niet kennen, t moet suikerbiet zijn maar heeft ze natuurlijk nog nooit van gehoord en friet kent ze natuurlijk wel) Vandaag na de sinterklaas intoch in Amsterdam moest ze nodig naar de wc. Ik vertel haar dat we naar de bijenkorf zullen lopen waar een wc is. Ze keek me al heel vreemd aan. Op een gegeven moment vraagt ze waar is nou die bijen wc. Ik moest lachen en vertel haar dat de bijenkorf een grote winkel is. Zij oh gelukkig ik was al bang dat de bijen me in mijn billen zouden prikken.
mijn oudste zegt tegen zijn broertje. Milan wie vind jij leuker. mama papa of jerome waar op de jongste zegt. Milan isse leuk..
Lisa de afgelopen week de hele tijd: ik moet zo onmogelijk plassen! (heel nodig ) Lisa: mama jij bent stom! Ik: oh, als dat zo is zal ik maar geen verhaaltje lezen dan Lisa: hihi, grapje! En zo gaat het de hele dag, alles waar ik dan dreig met een straf, zegt ze 'grapje'
Dochterlief zit op het toilet. Veegt haar eigen billen af maar komt er niet goed bij. Dus ik hoor haar ineens roepen: "Mamaaaaa, help me bij het afvegen. Kom en rescue me!" hahahaha
Hahahaha heerlijk dit. En vooral de nee ik hou ook van mezelf lol Mijn drollie praat ook de oren van mn kop En hij vind het geweldig als ik kaarsjes aan doe..en fascinerend als t gasfornuis aan staat.. Is heet.. en kaarsjes moet je uitblazen...en als ietsheet is ook... Maar nu blaast hij dus ook de lantaarnpalen op straat uit..en de stoplichten... Enz... Hahaha te schattig... En zwarte pieten zijn zwarte tietjes... En ook zegt hij altijd gezondheid als iemand niest hoest of iets wat er op lijkt... En dankjewel als hij iets krijgt haha...maar soms ook als hij zelf iets geeft...lol En als hij jeuk heeft kietelen zijn billen of wat dan ook hihi
En ik zing altijd twinkle star voor hij gaat slapen...en krijg het ook echt niet eruit dat elke ster die hij ziet twinkle star heet... Nouja ik vind het wel heel lief juist!
zoontje wil niet eten maar ook niets even proeven:nee mama, ik wil helemaal niet proeven, ik vind proeven niet lekker!!!!
Gisteren zat er een cadeautje in de schoen van sinterklaas, zijn broertje had een kleine betonmolen auto gekregen hij chuck van chuck and friends. Zeg hij tegen zijn broertje 'kijk Lars, die betonmolen is van speelgoed gemaakt'. En als iets net goed gaat, zegt hij 'dat was op het knippertje zeg!' Hij haalt dat geeft niks en het maakt niks uit door elkaar en dan zegt hij 'dat geeft niks uit'. Zijn vader gaat regelmatig uitgebreid naar de wc en neemt dan een boekje mee. Als mijn zoon dan moet poepen loopt hij standaard naar de stapel tijdschriften, pakt er 1, stopt hem onder de arm en loopt er mee naar de wc en gaat zitten lezen op de wc. Dat doet papa ook.Tis een grappenmaker.
Toen ik mijn zoonje en paar maanden geleden smiddags naarbed bracht en het licht op zijn kamer uideed, vroeg hij aan mij of ik buiten het donker wilde aanmaken.. Heerlijk zo'n peuterlogica
Na de lunch nog een banaan, zoon zegt: ik wil heel groot worden. Ik krijg grote voeten, lange benen, lange armen én grote borstjes!
We aten (te lang) gebakken tonijn: Ik: vind je het lekker? E:nee Ik: ik ook niet, hij is te droog E: dan doe je hem toch onder de kraan, toch?!
Zoonlief: Mama mag de lamp aan? Ik: Nee, het is licht buiten. Zoonlief: De zon schijnt? Ik: Ja, de zon schijnt. Zoonlief: Ik de zon uit doen, dan kan de lamp aan.
Gesprek tussen mij en mijn zoon vanmorgen: Ik: Sil, weet jij hoe je van je achternaam heet? S.: Ja! Ik: Hoe dan? Sil van......? S.: *noemt achternaam*!........... Maar niet vester-Sil! Ik: Eh..? Wat? S.: Niet vester-Si-hil! Ik: Ooooh, Silvester, bedoel je?! Maar zo heet je eigenlijk wel, toch..?