hihi hutspotvogel...... mijn dochter ruim 4 doet de grote aap King Kong na ( geleerd van een vriendje. ze slaat op haar borstkas en roept IK BEN KLING KLONG! ja meis heel stoer!
Yara was bij ons op de kamer toen ik mijzelf aankleed. Ze zag mijn borsten en vroeg wat is dat mama, dus ik antwoorde dat zijn borsten. Waarop zij op zichzelf wees en zei ik heb ook borstels! Als wij langs de sloot lopen en we hebben brood voor de eendjes dan roept ze eendjes kom maar eten ik heb brood! Tijdens het eendjes voeren zegt ze ook steeds niet ruziemaken, is genoeg! ALs we geen brood hebben loopt ze langs de sloot en zegt dan heel beteurterd sorry geen brood.
Goh, dan loopt jou meisje voor op de mijne... Jitte heeft geen borstjes, alleen maar theelepeltjes...
Ik heb er een aantal verzameld op mijn fb staan, hier een kleine compilatie: Zoonlief en ik zingen 'Slaap kindje slaap' voor kleine zus. Ik: Slaap kindje ...? Zoon: Slaap. Ik: Daar buiten loopt een ...? Zoon: Schaap. Ik: Een schaap met ...? Zoon: Een poepluier! Ik ben in de tuin bezig en heb de schop uit de schuur nodig, maar durf hem niet te pakken omdat er een spin vlakbij zit. (Aaarrghh...) Ik: Dan moeten we papa straks even vragen of hij de schop wil geven. Zoon: Ja, we gaan papa een schop geven! We zitten op de fiets en opeens vraagt zoonlief: Mama, heb jij een onderbroek aan? (Alsof dat een uitzondering is, hihi.) Zoonlief en ik lezen een boek over een baby die borstvoeding krijgt. Ik: Jij kreeg vroeger ook borstvoeding van mama. Maar de melk die je nu drinkt komt van de koe. Zoon: Nee! Uit het pak! Ik leg uit dat het toch echt van een koe komt en vraag: Weet je ook waar een appel vandaan komt? Dat weet hij wel: Uit de kip! Piep piep. Ik: Nee, uit de kip komt een ei. En een appel komt uit een boom. Paar keer uitleggen verder. Ik: Dus een appel komt uit een boom, en een ei komt van de kip. En waar komt melk ook alweer vandaan? Zoon: Uit de bomen. Zoon: Mama, als ik groot ben krijg ik een baby. Ik: Als je groot bent krijg je een vriendinnetje, en misschien krijgt zij dan wel een baby in haar buik. Zoon: Krijg ik dan een vriendinnetje? Een meisje? Wat voor eentje? Ik: Dat mag je helemaal zelf uitkiezen. Dan kies je het allerleukste meisje! Zoon: Mijn zusje! En de laatste, dit was rond kerst. Ik: Zullen we vandaag even bij de geitjes en de ezel gaan kijken? Vind je dat leuk? Zoon: Nee, ik wil vandaag naar het baby'tje Jezus toe! Ik: Ohh... Wil je daarheen... (Weet niet wat ik moet zeggen.) Zoon: Ja en dan gaat mijn zusje ook mee. En dan gaat ze bij Jezus liggen in het strooi. En dan gaat de buggy in de gang blijven, bij Jezus!
gister mama;zullen we speeltuin gaan? zoonmet zijn vuist op tafel slaand)jaaa!dat doen we mama dat doen we!
Laatst bracht ik Sil naar bed en na het hele ritueel incl. kusje en de nodige 'love you'-s, vroeg ik of ik nog een kus kreeg. Sil: Nee, mama, 1 is genoeg! Sil is een beetje ziek momenteel, dus gisteren was ik lekker even met 'm op de bank gaan zitten en gingen we Madagascar kijken. Papa liep nog even rond om wat dingen op te ruimen. Sil: Papa, kom zitten op de bank naast Sil! (ik was echt superverbaasd dat hij zo'n lange zin maakte, maar 't klonk zo lief...)
Hahaha geweldige uitspraken. Hier nog geen uitspraken. Wel van vroeger. Neefje, toen 2-3 jaar: kijk oma die man is veel op vakantie geweest (het was een getinte man). Mijn zusje deed altijd washandjes om haar handen als het buiten koud was. En ik noemde een kerkklok kukkelendemu (kukkel aan de muur)
Ik denk dat je hebt getypt "zoon: (met zijn vuist" etc, maar dan zonder die spatie ertussen. Dan maakt hij er zelf een smiley van
Gisteren zei mijn zoontje tegen zijn broertje: ik vind je een beetje mandarijnig... Hij bedoelde chagarijnig.
Gisteren klopte mijn dochter de poes even op zijn rug: Kijk mama, even aanstampen, dat vindt ie zo lekker
Wat leuk allemaal om te lezen! Hier zonet zoontje bij mij onder de douche. Hij wijst naar mijn borsten en zegt: "Jij hebt die! Die horen daar niet!" En een stuiterbal noemt hij "snuiterbal".
mijn zoon kan sinds gister vuist maken met zijn handjes. vandaag zei hij met 2 handen vuist gemaakt:kijk mama mijn handen zijn booss. ik heb echt geen idee waar hij dat vandaan haalt of bedenkt.
mijn zoon weet man/vrouw.als je hem vraagt zegt hij correct wie wat is.maar als je hem daarna vraagt wat hij zelf is: tim is kind!
Er schoot me ineens weer iets te binnen van afgelopen weekend. Sil was wakker, dus ik was vast naar 'm toe gegaan en ik vroeg hem of hij papa wakker wilde gaan maken (die was natuurlijk allang wakker, maar blijft een leuk spelletje). Sil dus naar onze slaapkamer, papa een kusje geven en nog even geiten. Op een gegeven moment zegt papa: "nou, ok, ik kom ook wel uit bed..." Sil: "Nee, papa, doe maar niet!" Je kon me opvegen
Mijn vader is kalend boven op het hoofd, mijn zoon zegt uit het niets: Opa jij hebt half haar! Vanmiddag naar de ALdi in duitsland (de aldi's daar hebben allemaal een puntdak zoals onze huizen) zegt mijn zoon die er voor staat om naar binnen te gaan: nee mama dit is niet de goede winkel! dit is gewoon een huis