leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hah dat klinkt tenminste nog als kerstboom.

Hier is het een kakaboom.

Maar mijn zoontje begint dan ook nu net een beetje te praten. Loopt flink achter.

Ik vind t wel aandoenlijk.
    Mamma, kakaboom aan?

Hij kan ook nog geen p zeggen.

Pappa is dus Kakka roma.
    (Pappa Roland)

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze hebben een mini carrusel kerststal op psz die draait en muziekspelt met brandende kaarsjes er op.ik snap dus zijn verwarring. wel erg leuk ding.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier zegt hij ineens 'ikke boos ikke boos' dus hij heeft blijkbaar weer een nieuw woordje geleerd want hij zegt het met een big smile haha

Oh en alles moet aan van de kerstboom en de kersthuisjes haha anders wordtie boos:D
    boom aan mama! mamaaaaaa ja doeehoeeen! en als mn man hem wil knuffelen is het 'papaaaa nie doeeehoeeen!' hahaha met een grote glimlach

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zoon: ik ben de prins, en jij bent de meisjesprinses!
    Ik: Ok, en wat is je zusje dan?
    Hij: babyprinses.
    Ik: en papa?
    Hij: die is de koning!
    Ik:.... ok, en wie is er dan de koningin?
    Zoon denkt even na:... dat is Beer! ( zn knuffelbeer) ahhhhhh!!!

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier riep ze van de zomer de hele tijd; " come on.. Let`s go.. "

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk topic!

3 gesprekjes van vandaag:

Er is een oude vriendin van mij op bezoek. Zegt DL na een kwartiertje een beetje besmuikt maar goed hoorbaar tegen mij: "ik vind die (mevr)vouw lief!" :)

Bij het in bed stoppen:
    Ik: Waar ga je morgen naartoe? (Kdv) Stilte. Ik: ga je morgen lekker met de kindjes spelen?
    DL: Nee, ik ga er anders naartoe!
    Ik: O, waar ga jij dan naartoe?
    DL denkt na: Cafeetje ;)
    Ik: Wat ga je daar doen dan?
    DL: Iets drinken!
    Ik: Wat dan? (Ik dacht, nu gaat ze koffie zeggen :D)
    DL denkt na: Sinaasappel!

Er lag wat water op de salontafel.
    DL: Hee, dat is nat! Jongens, zullen we dat even droogmaken?

Letterlijk opgeschreven. Ze kan net zo goed nog hakkelen en wauwelen hoor, maar zegt ook heel zorgvuldig uitgesproken volzinnen. Dat klinkt zo raar voor zo'n ieniemienie-gup vind ik! (26 mnd)

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Gisteren bij opa en oma geweest en een tante van mij was er op bezoek.
    Nu is het zo dat DL bij alle poppen standaard de kleren uit trekt en ze dus allemaal 'naakt' op een rijtje liggen/zitten. Mijn tante dacht daar wel eens verandering in te kunnen aanbrengen...

T(ante): oh, die poppetjes hebben het wel erg koud
    DL: nee hoor
    T: moeten we bij jou dan ook de kleertjes uit doen?
    DL: nee hoor
    T: worden de poppen dan niet ziek zonder kleertjes?
    DL: nee hoor, maak je zorgen niet! (maak je geen zorgen)

Haha, kwam niet meer bij! Die wijsneus...
    Met andere woorden: bemoei je er niet mee en laat die poppen gewoon zo bloot liggen!

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn jongste vandaag (net 2 jaar): Kijk mama, ik heb een lasso! (Over een sliertje spaghetti waarmee ze aan het zwaaien was)

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    #589 joyce1838, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012
    Mijn dochter was gisteren op zoek naar haar dikke turk (haar augurkje die op de grond was gevallen)

Daarbij heeft ze laatst ook een dikzak gekregen op een verjaardagsfeestje ipv een knapzak.

10. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Wat een geweldige dingen kunnen die kleintjes zeggen!

Mijn dochter van 3 1/2 heeft ook altijd van die leuke opmerkingen.

Laatste was ze ondeugend aan het doen en wilde ze niet luisteren. Na drie keer waarschuwen zeg ik: "Wil je dat mama boos wordt?" Haar reactie: zucht "je moet je niet zo aanstellen!"

Mijn man is echt niet handig met computers en dat soort dingen. Hij weet net hoe de laptop aan moet en dan houdt het wel zo'n beetje op. Nu heeft hij van het weekend zijn allereerste smartphone gekocht. Mijn dochter kijkt vaak op mijn telefoon naar filmpjes (Dora, Zandkasteel, Hoela Hoep, enz.) Nu wilde ze graag op mijn mans telefoon naar Dora kijken. Mijn man zegt: "Ik weet niet hoe dat moet". Haar reactie: "Joh, dan moet je gewoon even op youtube kijken".

Eentje van een tijdje geleden die ik nog steeds erg grappig vind. We waren een weekendje weg en mijn dochter moest naar de wc toen we bij de receptie waren van het vakantiepark. Dus ik met haar naar de wc's. Ze stapt een hokje binnen en ziet een vlieg op de wc-bril zitten. Zegt ze hevig ontsteld: "Mam! Dat kan toch niet! Vliegen hebben helemaal geen billen! Die hebben vleugels!". Ik moest zo lachen.

Dat vind ik overigens ook zo grappig. Ze zegt altijd mam en pap tegen ons. Dat klinkt zo schattig ipv papa/mama. Komt denk ik omdat wij haar heel vaak "Lot" noemen ipv "Lotti".

11. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Haha! Onze dochter zei vandaag nog tegen ons kat die stiekem op tafel sprong en van haar melk wilde drinken: "Zwieber niet stelen, zwieber niet stelen!". :D

12. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    "Ik heb keelpijn, ik moet frietjes eten!" ;)

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    :d:d:d enig! :d:d:d

14. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    Ik zeg eerder deze week tegen mijn dochter dat ze niet zon zeur piet moet zijn.
    Zegt ze gisteren tegen mijn man en mij. Luister jullie moeten niet zo zeur van pieten zijn!

15. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    dochter had net een beker drinken leeg, en wou nog meer drinken. IK zeg tegen haar je moet niet te veel drinken dan krijg je buikpijn, zegt ze maar ik wil wel buikpijn hebben.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

zeer begrijppelijk!!!!

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Sanne zei van de week: " mama ik ben zooo teleurgesteld in Afrika.. " gelukkig had het iets met de boze wolf te maken.. haha

18. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Whahahaha geweldig!

19. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Mijn zoontje is erg opgewonden over het bezoek van de pisman :D

P.S. Hij is ruim drie maar praat heel slecht.

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Fay zegt regelmatig dat er "goochels" bij ons in de tuin zitten (vogels). En als de lamp uit gaat, dan gaat de lamp slapen. Die wordt dus iedere ochtend enthousiast weer begroet bij het aan gaan. Mijn gsm is een "foon" (en het inlogapparaat voor thuiswerken ook, en ook het inlogding voor de bank), daar wordt druk mee gebeld, met beer en "apa" (opa). Sint Maarten heeft dit jaar flink indruk gemaakt en ze "zingt" nog steeds het liedje in de hoop dat ik dan snoep ga uitdelen.

Het meest genante is wel dat ze alle mannen van een bepaalde leeftijd heel hard "papa!" noemt en als ik dan zeg dat het een man is, dat ze dan een vrouw aanwijst en zegt "man!". Vrouwen boven een bepaalde leeftijd zijn allemaal "oma"... wat door sommige dames ook niet echt in dank aanvaard wordt ;)

Deel Deze Pagina