leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pas op hoor! straks gaat hij dat tegen jou zeggen wanneer jij boos op hem bent.hihihih.

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn dochter wilde maar niet doorlopen, en toen ik vroeg of ze toch echt even wilde doorstappen, kreeg ik het volgende antwoord:"kan niet mama, mijn batterijen zijn helemaal op".

Blijkbaar loopt ze niet op duracel haha...

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Dochterlief was vanmorgen erg dwars en had op alles wat ik zei een weerwoord. Dus ik had haar gezegd dat ze haar grote mond moest houden. Nadat ze door bleef gaan gewaarschuwd dat ze de hoek ik zou gaan. Dus zo gezegd zo gedaan. Toen ze naderhand weer uit de hoek mocht komt ze naar me toe en zegt "Mama ik wilde je alleen maar wat vertellen dan moet je me niet in de hoek zetten" ;)

Van de week gezegd dat de friture dicht was. Niet lang daarna belt mijn man en tijdens dat gesprek viel het woord "friet" en dat had mijn dochter dus gehoord. Telefoongesprek met mijn man netjes beëindigd kijkt mijn dochter me bezorgd en vraagt "Mama wat is er aan de hand zit papa opgesloten in de friture?" hahahaha

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Heerlijk, die uitspraken!

Zoonlief kan er ook wat van.
    We staan samen bij de drogist. Hij gaat in een ander gangpad staan. Als ik hem roep en vraag wat hij doet, hoor ik een luid gekreun. Vervolgens zegt hij: even poepen mama, bijna klaar.
    Tja, daar sta je dan met je goede gedrag....

Manlief bracht hem laatst naar bed. Zijn antwoord was: kan niet slapen papa, ik ben een beetje moe!

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Die is ook leuk gevonden!

Dochter had vandaag de volgende conclusie:
    Volgens haar had ik een baby in mijn buik.
    Dus ik zeg oh ja, een baby jongen of een baby meisje?
    Antwoor dochter: mama, we doen maar als-of hoor, ik heb het met 1 broertje al veel te druk, daar heb ik toch helemaal geen tijd voor......

6. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Geweldige uitspraken!

Mijn zoontje was laatst om half 7 sochtends met zijn loopfiets het hele huis aan het door crossen. Hij wilde dat ik de salontafel verplaatste want dan kon hij tussen de bank en tafel doorfietsen.
    Na een aantal keer vertellen dat dat niet mag en waarom,en hij het uiteindelijk gewoon NOG een keer vroeg,vroeg ik?
    Julian,zijn je oren kapot?
    Ja Mama,mama kapot (g)emaakt..
    Sta je daar,met je goeide gedrag :D

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Prullenbak is hier een lullebak.

8. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    #648 Toetje77, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
    Hahaha, geweldige uitspraken hebben die kindjes toch. Al heel wat keren gewenst dat je hier ook een vind-ik-leuk-knop kon indrukken :D

Dochterlief heeft ook vaker van die grappige dingen. Laatst noemde ze haar broekspijp "voetjemouw" :D

En zwarte piet is "rare piet". Ach, ze heeft weer een jaar om het goed te leren ;)

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Mijn dochter (2,5) heeft kennelijk niet zo'n hoge pet op van het mannelijk geslacht:

Dochter: M (neefje) is een jongetje he?
    Ik: Ja, M is een jongetje.
    Dochter: Kan ie niks aan doen he?

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

:D geweldig. Ik zou niet meer bijkomen, haha

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Geweldig die uitspraken!

Tygo is helemaal gek op Cars auto's en papa spaart ze dan ook fanatiek voor hem (uhuh)

Nou wilde Louise ook graag een paar Cars auto's dus zij heeft oa Holly Shiftwell gekregen. Als Tygo ermee speelt en je vraagt hoe die auto heet krijg je als antwoord van hem: Holly Fistwell..... eeehmmm ok ;)

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Mijn man roept mijn dochter: "kom, dan gaan we yoghurt eten"
    Dochter, die lekker aan het spelen is, kijkt hem aan en zegt: "nou nee...ik ben een beetje druk eigenlijk!"

Op een dag is die kleine dame behoorlijk brutaal, waarop ik op een gegeven moment zeg dat ze haar grote mond wel eens mag houden.
    Kijkt ze mij hoogstverbaasd aan en zegt... "maar ik heb geen grote mond... ik ben nog een peuter!"

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T is ziek en wilde gisterennacht een slokje water. Dat kreeg hij en hij sloeg zn armpjes om me heen: 'nu voel ik me een heel klein beetje beter' ...

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    mijn mannetje heeft vandaag op de psz een boterham met ' gestampte luisjes' gegeten...whahahaha! de juffen hebben hartelijk gelachen!

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eten ze brood bij jullie psz? hier alleen drinken en fruit. moet allemaal in 1 bak en dan verdelen ze t fruit op een schaal en mogen kids zelf pakken wat ze willen. geen brood hier. maar de uitspraak is wel hylarisch :D

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hihi vond m ook leuk en de leidsters vertelden het meteen bij het ophalen!!!

ja de kindjes eten tegen half 10 wat fruit (met drinken) en om twaalf uur een boterham (met drinken). van half 1 tot 1 kan je je kindje ophalen!Ideaal: kind gegeten, lekker naar bedje! haha!:D

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier ook brood en stukjes appel op psz!

vanochtend:
    wat ga je worden als je groot bent?
    ik wordt dan oud,niet meer 3 jaar

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier is psz van 9 tot 11. (dat is 1 dagdeel) en op dinsdag gaat mijn zoon ook de middag, en dat is van 1 tot 3.

van de week hier

zoon: mama ben ik groot?
    ik: ja schat je bent heel groot
    zoon: o mooi, dan ik naar grote school nu!
    ik: nee zó groot ben je nog niet
    zoon: nee? ben ik baby?
    ik: nee je zusje is een baby, jij bent al een grote knul
    zoon: ik wel groot nu mama??? ik dan naar grote school, ja toch mama?

dit werd een eindeloze discussie :p hij kan dan zo lekker doordrammen
    'mama mag ik, ja toch, mag ik wel he, mag ik mama, mag ik please, mama toeeee mag ik pleaseeeee'

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tot nu toe was het 4 uur lang en vanaf deze maand 3 uur lang.9-12uur. ze bakken zelf broodjes en die eten ze op.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vandaag Eva opeens: ik weet wat lesbi betekent.
    Wij: wat dan?
    Eva: dat een meisje verliefd is op een meisje.
    Wij: van wie heb je dat geleerd?
    Eva: van M. En M. en ik zijn lesbi want we zijn verliefd op elkaar.
    Papa: maar K. (jongen) dan?
    Eva: oh ja, daar ben ik ook op verliefd (dikke grijns bij Eva :D)
    Papa: (tegen mij) dan is ze bi :D

Deel Deze Pagina