leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat wel grappig is, is dat Eva al een paar keer tegen mij had gezegd, lachend: meisjes kunnen niet verliefd zijn op meisjes toch? Ik telkens maar uitleggen dat het best wel kan. En nu weet ze dan ook hoe het heet (wij hebben wel gezegd dat het lesbisch is ;))

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Dochter vanmiddag toen ik haar bij kdv ophaalde achter in de auto:
    "Mama, wanneer verstop jij weer een baby in je buik?"
    Ik: nou ehh, dat gaat denk ik niet meer gebeuren, schat (zag deze vraag echt niet aankomen :D)
    Dochter: oh, nou als je de baby in je buik doet, dan wil ik dit keer een meisje-baby

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Vanmiddag in de auto zat Eva mij te vertellen dat ze weer eens naar opa en oma stok wilde (zo noemt ze mijn schoonouders). Ze vertelde toen ook over opa, dat hij een stok heeft en een snor. En dat zijn haar op vakantie is......
    Ehm hoe bedoel je schat?
    Nou, hij heeft geen haar, dat is vast op vakantie toch?
    :D

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa: als het regent moet ik mijn kapmuts op!

(capuchon, muts ;))

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Met onze zoon naar Nijntje de musical geweest. Was erg leuk. Vader pluis verzuchtte tijdens de voorstelling een aantal keer 'altijd wat met die kinderen'.

Een paar dagen later was ik onze zoon (bijna 4) naar bed aan het brengen. Hij wilde niet meewerken en ik reageerde wat geirriteerd. Hij slaakt een diepe zucht "Altijd wat met die grote mensen"

En dat vind hij dus echt. Laatst zei die tijdens het eten "mama en papa. Jullie praten te veel"
    En toen we met hem bij de dokterwaren geweest "pff die praat zelfs nog meer!"

6. fafa

fafa Niet meer actief

Ik lees altijd met veel plezier dit topic, en nu de mijne steeds beter gaat praten kan ik vast ook mee gaan posten ;)

Gisteren, meer een bizarre situatie eigenlijk dan een leuke uitspraak:

we zitten samen (in de douchebak) te douchen, ik heb net mn oksels geschoren.

-oksel kijkeh!
    *ik til mn linkerarm op, dochterlief bekijkt mn oksel keurend*
    -annere!
    *ik til mn rechterarm op, dochterlief bekijkt de andere oksel net zo grondig*
    met een klein vingertje in mn oksel prikkend:
    -hie nie goed, mama nog meer sjeren

En het was waar... ik had een klein stukje overgeslagen :D

Maar mn mond viel wel even open... word je daar door een dreumes van nog geen twee aan een scheer-inspectie onderworpen! Moet niet gekker worden...

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Deze moet ik ook even delen.

Dochter was vandaag een beetje teleurgesteld. Een kindje van haar leeftijd op de psz is nog niet helemaal zindelijk en die krijgt dus een sticker als ze droog is.
    Dochter is al lang zindelijk en krijgt dus geen stickers en dat vond ze maar niets. Ik krijg geen sticker, maar ik heb niet in mijn broek geplast en ook niet gepoept..
    Dus ik uitgelegd, dat zij dat al lang heel goed kan, dus daar geen sticker meer voor hoeft te krijgen iedere keer.

's Middags begon ze er weer over en ik vroeg haar of dat kindje nog een luier draagt. Ja, dat was zo. Maar draagt ze die luier dan nog voor ongelukjes ofzo?
    Nou nee, zegt ze, die luier draagt ze nog voor 'expresgelukjes' ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gister: mama kijk, daar is de ijsstrijker!

Strijkijzer :)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En Lisa gister vanuit het niets: papa, ik hou echt heel erg veel van jou. En ze gaf er nog een dikke knuffel achteraan :). Nu is Lisa wel een echte knuffelkont, maar dit was wel heel erg lief...

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hagahaga wat een geweldige verhalen!!!
    Hier teveel om op te noemen maar een paar:

Af en toe net een oud mannetje en denkt als ie slim en lief doet dat ie wat voor elkaar krijgt!
    - mama geef baby flesje dan gaat ie slapen en dan kan ik op de iPad want anders pakt de baby af en ik doe geluid vd iPad uit ok mama mag ik iPad ? Hij regelt t wel ff hoor :)
    - mama ik ben groot hè, ga je mijn basisschool bellen kan ik gaan kijken want ik ben al 3 en heb spierballen.
    - als ie iets niet wilt eten: maamaaaaa ik heb zo een hoofdpijn!
    - als ie een koekje wilt: mama ik heb buikpijn ik moet nu een cracker eten! Hahahab
    - ik heb slot ( snot) :)
    - ik ben turkisch( Turks)
    - mama gaan we nog Chillen vandaag, het is nog niet donker. Waar wil je heen dan? Naar Amsterdam... Wat moeten we daar doen? Suikerbroodje halen! ( kopen brood in A'dam en hij wilt altijd een donut Hahaha)
    - gaat wij naar de kruidvat? Waarvoor? Om pampies te kopen, ik wil nog niet op de wc ok mama?
    Vast nog veel meer leukere maar kom er niet op... Hij is vaak aan t onderhandelen met me om dingen voor elkaar te
    Krijgen en praat dan echt als een volwassene hahaha ...

11. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Mijn zoontje (3.5) heeft het liedje slaap kindje slaap een beetje veranderd. Hij denkt echt dat het zo moet en ik lig hier iedere keer weer in een deuk:
    Slaap kindje slaap
    wat ben je toch een schaap..hihi

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Wat een leuk topic:D

Ik vertelde mijn zoon dat D. Zijn nichtje is....
    Hij: waarom? (zucht wat een enige fase;))
    Ik. Omdat tante S mijn zus is
    Hij:waarom?
    ik: omdat oma onze moeder is...
    Hij: waarom?
    Ik: Euh tja, dat is zo, net zoals ik jou mama ben.
    Hij: (ik dacht daar komt Waarom weer...maar.....)
    Hij dact heel lang na en na een tijdje:
    Zijn papa en ome t (man van tante S) ook zussen?

Hahaha ik moest er zo om lachen, omdat hij er echt even over na aan het denken was, en het bloedserieus uit z'n mondje kwam:D

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    we reden laatst langs de bus en daar lag een man in te slapen.

Zoonlief vond dat maar interessant...

Een week of3later reden we weer langs een bus zegt hij:
    Nee hoor die man slaapt niet meer! :(;)

(ik dacht waar heeft in het over, was het allang weer vergeten:D)

14. Tineke1979

22 jan 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom uit België en in ons dialect zeggen we "sletsen" tegen teenslippers.

Het zoontje van een collega zei een hele tijd lang dat hij sletjes aan zijn voetjes had :)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste kon net bij de lunch niet kiezen wat ze op brood wilde; selderiesalade of roomkaas.

Na lang denken: "mama op de vóórkant salade en op de achterkant roomkaas!"

Vond het wel een slim idee, haha! Maar niet gedaan, zo'n geknoei ;)

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    ' wil je een broertje of zusje?'
    'nee mama'

oh dan hebben we een probleem want die is al een tijdje onderweg hahaha

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    :d:d:d

18. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    :d :d

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bracht zoonlief naar psz vanmiddag, ziet ie soort van kerstboom-achtige boom staan

hij: mama kerstboom weg he
    ik: ja schat, volgend jaar zetten we hem weer op(eind dit jaar)
    hij: maar eerst sint en piet toch mama?
    ik: ja klopt eerst sint en piet
    hij: sint en piet nu weg he mama. mama piet en papa piet centjes verdienen dus piet moest weer naar huis

:D

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o god en had hier een elle lange discussie met zoonlief. op psz zag hij oud klasgenootje, die 2 waren helemaal gek op elkaar maar zij is naar 'grote school' al. zoonlief wil ook naar 'grote school' maar kzei hem dat hij nog iets te klein is en als hij wat groter is dan mag ook hij naar 'grote school' Maar dat meisje is dus dikke 10cm kleiner dan hij en zoonlief was boos dat hij niet naar 'grote school' mag en dat hij dat niet snapt, want hijs toch (in de lengte) grote dan *naam meisje*. Dus ik uitleggen dat het niet op lengte gaat maar op leeftijd. Nou dat ging er niet in bij hem want 'mama zegt dat ik naar school mag als ik groot ben, en ik ben groot! *naam meisje* is klein, ik ben groot, ik ook naar grote school!!' tja probeer je daar maar uit te lulle mama :D

Deel Deze Pagina