hier een opmerking van dochterlief (3.5) waar bij wij helemaal in een deuk gelegen hebben.. Manlief maakte de fles van de kleine man klaar terwijl ik hem een schone kont gaf, ik was wat langer bezig en dochter was bij mij terwijl man vanaf te woonkamer liep te geinen met schiet nou eens op jou die fles word koud.. Dochter bedenkt zich niks stapt zoons kamer uit en loopt naar de woonkamer en zegt tegen papa: Papa niet zo zeuren tegen mama! We hebben allebei in een deuk gelegen..
kinderlogica , super he. Mijn dochtertje was heel blij toen ze een neefje kreeg. Ze was toen zelf 3 jaar. Na een week kwam ik weer bij mijn zus en mijn dochter heel verbaasd tegen de baby in de Maxi-Cosi: "kan jij nu nog niet lopen??!!! Wanneer kunnen we dan eindelijk samen voetballen??" Zooo lief
Mijn oudste zoon, 4 jaar. We waren op vakantie en ik kleedde me om om te gaan zwemmen. Ik trok mijn bikinitop aan en hij zei: "ik wil ook zoiets aan, ik heb ook 2 van die dingen." Hij bedoelde tepels Toen ik gisteren mijn bh aantrok vroeg hij heel verontwaardigd: "mama, ga jij zwemmen.?"
Mijn dochter is een keer een hele dag enorm boos op me geweest. Ik had op de markt een makreel gekocht en ging die thuis schoonmaken waar zij bij was dus hup, kop eraf. Woest was ze, want ze was overtuigd dat ik de vis vermoord had
zoon bijna 4 vanochtend verteld dat zn favo juf vandaag terug is van vakantie, waarop hij met en sip gezicht zegt: "dat is leuk, want ik was heel zielig toen zij weg was." ja, zo kan je het ook omschrijven dat je haar hebt gemist. "juf laloe is de liefieste!"
onze jongste mocht op de peuterspeelzaal een foto meenemen van toen ze een baby was en dan aan de andere kinderen laten zien. ze had al veel haar toen maar ze had zo mooi gezegd: dit was ik toen ik nog een jongetje was en toen ik een paardenstaart kreeg werd ik een meisje. hahaha de juffen vonden het ook geweldig!
Dochter en zoon 2, 5 en 1 jr mogen beide een goudvisje uitzoeken voor in hun aquarium. Dochter kiest een telescoopoog.. Kijkt thuis nig eens goed na t beestje en zegt mama vis zn ogen zijn kapot je moet m ff maken!!!.. Waarop ik zeg nee liefje dat hoort zo. Dochter antwoord nou dan moeten we maar nieuwe ogen kopen dit vink zielig... Haha heerlijk logica van een peuter
Mijn dochter heeft een tijdje tegen iedereen verteld dat wij een hele aardige postbode hebben want ze krijgt altijd doosjes kleren van hem. Misschien moet ik iets minder internet shoppen haha
Hier vanmorgen ook zoiets: Papa is jarig en ze had iets moois geknutseld. Verder geen cadeautjes, we krijgen over paar weken nieuwe dakkapel en dat kost genoeg! Verder wist hij toch niet wat hij wilde hebben... Had wel een favo tijdschrift voor hem gekocht, zegt dochterlief: 'Dat is geen verassing! Papa moet nog een andere verassing krijgen van die andere vrouwen!' Ik: 'Welke andere vrouwen?' Zij: 'Die hier altijd cadeautjes komen brengen met de auto' De mensen van de pakketdiensten dus, haha..oeps (neem ik aan tenminste, haha)
Hier heeft ze altijd een weerwoord en dat kan erg grappig zijn. Zo noemen we haar wel eens Deugniet, waarop zij doodleuk Deugwel! zegt. Of als ik haar kietel en ze heeft daar geen zin in zegt ze heel boos 'Denk erom!' Als ze iets niet wil eten schuift ze het aan de kant en zegt heel hooghartig 'Nee dank u niet' Zo zijn er nog legio uitspraken waar we regelmatig om in een deuk liggen. De leukste houd ik bij in een boekje.
Al spelend zegt mijn meisje al een tijdje " hatsjoe". Van ons en (oppas)oma krijgt ze dan de reactie " gezondheid". Vandaag had er zelf maar wat van gemaakt namelijk "hatsjoetijd! hahaha"
Vanmorgen na het opstaan blijft ze op de grond zitten in de badkamer terwijl ik vraag 'Ga je mee naar beneden?' krijg ik geen antwoord... Dus vraag ik 'Ben je boos?' Zij: 'Nee' Ik: 'Ben je dan verdrietig?' Zij: 'Ja, ik had zelf mijn kleren aan willen trekken... laat me nu maar met rust' Haha, prima... Later vanochtend zei ze het nog een paar keer als ik haar wat vroeg: 'Laat me nu met rust!'
Dochtertje van 2 wilde haar broek niet aan. Dus mama zegt:" dan doe ik hem aan". Dochtertje:" nee mama, dat past niet. Jij hebt een dikke kont en ik een kleintje". Ok, en bedankt he. Ik zeg tegen dochtertje dat ze een bijdehandje is. Dochter boos:" nee mama! Ik ben niet bijdehandje, ikke ben grote ZUS!!" Volgens dochtertje was neefje een jongetje en ik was een grote dikke meisjes mama Dochtertje moest voor een weekje tijdelijk naar een ander gebouw van het kdv.uitgelegd dat ze op haar oude school gingen verven. Dochter boos. :"nee mama, ikke naar school. Ikke wil helpen verven"
Nog eochter ziet steeds de reclame met de draaimolens van koningin julianatoren. Heb haar verteld dat ze in de draaimolen mag als ze wat groter is. Gisteren lopen we in het dorp en ze ziet de wieken van molen draaien. Dochter:"kijk mama, draaimolen. Ikke daar in met mama? En dan zo hard (doet de wieken na) woei, woei??, is leuk hoor!" Ze heeft vorige week een reclame gehoord van de kamasutrabeurs. Zij:" mama, daar naar toe? Soetra bus?.?" Mwaaa, laten we dat maar even niet doen.. Dochtertje is een paar poppetjes aan het benoemen. Op dat moment hoort ze opa op de achtergrond zeggen:" poe poe, he he, nou nou" Dochtdr boos:" nee opa. Is niet poe poe, he he, nou nou! Dit is assepoester en sneeuwwitje.!" Dochter is boos op mama. "Mama, ik ben boos op jouw. Hup, naar de gang. En snel!!" (Met een boos gezicht en wijzende vinger" Op school heeft ze een liedje geleerd van olifantje op de trap. Ze stampt door het huis en ik zeg, je lijkt wel een olifantje. Dochter:"nee mama, olifantje is niet hier. Olifantje zit op de trap!
Mijn zoontje (bijna 3) vanochtend, mama ik ben een jongetje ik heb een piemel.. Ik ja klopt en wat hebben meisjes dan? Dikke buikjes net als jij mama 😳.
Vorige week in het bos gingen we kastanjes, eikels en beukenootjes zoeken. Zegt de oudste: kijk mam hier ook nog een neukenootje
In de weilanden om ons heen liggen allemaal van die in plastic verpakte grasbalen. Zegt ze: Y. wil ook een skippybal!!
Opgezette vogels bij de kinderboerderij... Buizerd zit op duif.. sanne; " wat doet die vogel nou op die duif... " Wij; Die vogel heeft die duig gevangen.. Wij ; weet je hoe die grote vogel heet.. Sanne; Ik denkt dat het een politievogel is die duiven vangt..