leuke uitspraakjes van de kleintjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Gisteren had ik mijn teen vreselijk hard gestoten aan het bed, mijn dochtertje.
    Ohhhh mama toch, heb je pijn gedaan, kom maar doe ik kusje op geven, pleister mama.
    Het eerste wat ze vanmorgen deed is naar mijn teen kijken, en er een nieuwe pleister opdoen :D

2. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    #162 joycje, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Jaa ik mag ook meepraten. Mike is nu 2..

Als het donker is kan hij heel schattig zeggen donker buiten.. Maar als we dan boven komen en het is donker is het ook donker buiten. En laatst s nachts zegt ie mamaaaaa donker uit!.. (oftewel lamp aan)..

Waren we laatst s ochtends bij een vriendje aan 't spelen milan. Was gezellig. Krijgt hij s middags op zijn kop moet hij in de gang roept ie hartverscheurend.. MINAN!!!!!!!!! HELP!!!!!!!!!!! :)..

En we hebben nu een pup charlie.(sjallie) Die ging buiten ruiken. Dus zegt ie wat doet ie nou. Dus ik zeg Charlie is aan het ruiken. Hij op zijn knietjes ernaast op het gras. Neusje opgetrokken. En ruiken maar... :).

En zijn piemeltje noemt hij Pinkeltje.. Dus papa pinkel, opa pinkel.. Maar mama en oma niet... Heeft mijn oma laatst nieuwe kleding gekocht en wil ze laten zien. En als laatste komen de bh's.. Begint Mike ineens te wijzen zegt ie.. Heeeee is voor mama pinkel en wijst naar de plek bij hemzelf (waar mijn borsten zitten).. hihi..

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tante I vroeg nadat mijn zoontje naar wc was geweest:

heb je een mooie drol gemaakt?
    zoontje:ja het heet poep!

4. Sijke

Sijke Bekend lid

Kijk mama (in de auto) een sonic-auto (vier van die ringen, in het audimerk).

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Aan tafel: papaaa, je mag niet praten met je mond vol, hooj!

jaahaa, papa wordt wel vaker op de vingers getikt: papaaa, zitten op de wc! papaaa, niet schoenen binnen aan. enz..

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    We gaan naar de speeltuin.
    Dochter: mama, kom je?
    Ik: ja nog even plassen en dan gaan we.
    Dochter: he he, ik ben al een uur aant wachten!!
    ( ze is net 3....ahum).

7. densie24

densie24 Lid

11 jun 2009
    84
    0
    0
    Leeuwarden
    Onze kleine heeft op een één of andere manier iets met koeien.
    voetbal club Cambuur had een thuis wedstrijd gespeeld en er waren veel politie mensen op straat.
    Zo ook natuurlijk politie op paard.
    Zegt hij MAMA !!!! TOE-TA (politie) OP KOE!!!!

Of als we gaan wandelen en hij komt een afgezaagde boom tegen kan hij wel een dik 10 minuten naar de boom staren. Ow neeeee boom stuk!!!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa roept als ze 1 van ons nodig heeft en niet een voorkeur heeft ´Mappa´. Net ook, ze is een beetje ziekjes en roept dan de hele tijd ´Mappa, Mappa!´. Echt zo grappig :) (verder roept ze vaker mama dan papa ;))

9. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    ik ging met mijn neefje van toen twee naar de plus supermarkt. we komen binnen zegt ie tegen een medewerker ' hallo plus'. blijkbaar had oma hem dit aangeleerd nav de hallo jumbo reclame hi hi

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle kwam vanmorgen uit bed en zei: "Mama, ik heb kriebels in mijn buik" Dus mijn eerste vraag is dan: "Ben je verliefd dan?" :D Ik denk, nou zegt hij: "Ja, op jou" (dat zegt hij altijd namelijk) maar nee hoor...

Hij laat echt een enorme boer en spuugt zo alles onder! :$

Kon ik in de vroege ochtend nog viezigheid gaan ruimen ook... ;) Gelukkig was het alleen maar water, volgens mij te snel gedronken, want even later was hij beneden alweer volop door het huis aan het spelen...

11. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Whahaha Bluesky..dat is niet fijn op de vroege morgen, maar vind het wel grappig om te lezen :D

Ik ben al superlang vrijgezel (bijna 2,5 jaar) en ik ben het echt een beetje beu aan het worden, wil gewoon graag ook een gezinsleven en een toekomst opbouwen. Doe ik nu ook wel hoor, maar dat gemis! Dus ik riep net: Ik wil een man!! toen riep mijn zoontje (2 jaar, 9 maanden) Ik wil een meisje om te knuffelen!! haha

En nu net schuift er een wolk voor de zon en roept meneer: O NEEEJJJJ de zon is op!!!

12. Maakte een paar weken geleden aanmaaklimonade voor mijn neefje. Ik maakte hem blijkbaar niet zoet genoeg. En wat kreeg ik als reaktie : Het is te waterig.

Hihi.. ik reageerde lachend: Ja, meestal als je water drinkt dat het waterig is. Mijn neefje: Het is geen water, het is aanmaak, maar hij is te waterig.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gisteren geen idee hoe en waarom:

mama ik wil een mooie rose rose rok aan trekken, ik wil een prinsesje worden, waar is mijn kroon?

hij is een jongen! (ook riep hij=nee ik ben een meisje!)

het is een fase hoop ik...

14. Sijke

Sijke Bekend lid

In de auto, megastank van dieren/mest buiten, hoor ik van de achterbank:
    mama ik denk dat er ergens een hondje gepoept heeft.....

15. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Laatst met de mist; "Kijk mama, die vogel is ook een beetje mistelijk..." :D

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vandaag: ik ben little einstein, waar is mijn raket?

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Mijn poes ligt lekker te soezen op de bank.
    "Kijk mam, Paco is lekker aan het uitbuiken!"

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    papa niest, beetje hard..
    Ooh papa, ikke schrik ervan! (bijna 2,5j)

Broertje gaat naar bed.
    Slaap lekker jongetje!

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier vandaag.. "mam! Kom snel kijken wat er op de schuur zit!"

Tegen de tijd ik buiten was bleek het arme beest al naar beneden gestort... Het bleek een lieveheersbeestje.

Dus even wat rommel opgeruimd in de tuin...
    Lieveheersbeestje op een blaadje onder een stoel...
    Nog een lieveheersbeestje maar dan op een brandnetel... Kind geïnstrueerd: die prikt!

Nouja.. De vraag viel te verwachten: waarom zitten ze op een prikblad?

Even later boven... "mam, ik ben een lieveheersbeestje en jij bent het prikblad!!"

Ik heb het lieveheersbeestje maar gauw onder een prikblaadje gestopt op dr kamer... *bedtijd*

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva laatst op straat: oh mam handje vast, want dat staat op dat bord!
    Stond er een bord met zo'n groot en klein poppetje met handje vast dat aangeeft dat het een voetpad is :)

Vanochtend was Lisa wakker en dan gaan we altijd eerst even naar ons bed. Lisa is het meestal snel zat en zegt dan: naar beneden. Ik stond op, ze keek vragend naar papa die nog half lag te slapen en zei heel gedecideerd: papa blijft nog even lekker slapen.

Lisa zegt altijd spontaan dank je wel, geeft spontaan knuffels, aaitjes en kusjes en als ze iets vraagt aan Eva en Eva geeft het dan zegt ze bijna altijd: ahhhh, dat is lief van jou Eva! Met de nadruk op Eva, zo schattig :)
    En vanmiddag, liep ze met een tasje richting de gang, stopt bij de deur en kijkt me aan: ik ga even naar mijn werk.

Vanmiddag speelde Eva dat ze een hondje was, Loesje. Een uurtje later deed Lisa een spelletje op de computer, kwam er ook een hondje in voor: kijk mama, Loesje!

Echt zo grappig die kinderen. Vooral Lisa vind ik nu zo grappig, die begint nu echt goed te praten (lidwoorden gebruiken en verleden tijd goed verbuigen, klinkt ineens zo wijs), het is al zo ontzettend schattig ook al zegt ze soms niets bijzonders :).

Oh ja wat ze ook vanavond zei: Lisa mag nog niet in Joris en de draak (Efteling), ben nog te klein (en haalt dan nonchalant haar schouders op ;)). Eva wel bijna groot genoeg!

Deel Deze Pagina