Onze dochter van bijna 7 vroeg iets (wat weet ik niet meer) toen onze derde er ruim 2 jaar geleden aan kwam. Ik antwoordde dat de baby in " een soort waterballon" zat. Dat " een soort" werd denk ik niet zo begrepen Ze heeft bedacht in welke kleur waterballon zij zelf zat en haar zusje en broertje en welke kleur deze baby dan heeft
nou dit is voor mij en me man ons eerste kindje dus geen uitspraken van eigen kinderen maar wel een paar leuke van me nichtje en neefje en ook een erg leuke van een kindje waar ik leiding van ben op scouting. uitspraak van me nichtje: me zus vertelde tegen me nichtje (toen net aan 3 jaar oud) dat ik zwanger was/ben en dat ze dus een nichtje of neefje erbij kreeg. waarop ze gelijk begon te glimlachen en der ogen begonnen te stralen (ze is gek op baby's) en ze begon gelijk naar me man te wijzen en zij: jij papa, jij word papa. en vervolgens kijkt ze me zus aan en zegt: ik ook baby krijgen. uitspraak/handeling van me neefje: elke keer als ik me neefje (3jaar oud) zie wilt hij met de baby knuffelen en kusjes geven dus pakt hij me buik vast en geeft dan kusjes en knuffeltjes aan me buik. paar weken geleden zij hij: tante J... mag ik de baby kusje geven, waarop ik zeg: ja hoor dat mag, vervolgens klom hij op mijn schoot en trok hij me shirt omhoog en me broekrand omloog en begon hij aan me buik te kriebelen en een opening te zoeken. waarop ik vroeg: he wat doe jij nou, waarop me neefje zij: buik open maken anders kan ik niet bij baby komen om kusje te geven ik wil baby zien dus buik moet open. hahaha me neefje dacht even dat er wel een luikje in me buik zat waardoor hij ff kon kijken naar de baby. week geleden zat ik tijdens de uitleg van een spel op scouting ff op een stoel en die kleine in me buik was enorm druk en dat was zeer duidelijk te zien aan me buik (ging echt alle kanten op me buik) waarop opeens 1 van de kinderen van scouting (net aan 7jaar) aan mij vroeg wat ik met mijn buik deed, waarop ik zij dat doe ik niet dat is de baby in me buik die is heel druk. waarop hij zegt: ja maar dat is niet eerlijk wij moeten ook stil zitten tijdens de uitleg. ik probeerde uit te leggen dat de baby daar nog niets aan kan doen en dat was voldoende voor die jongen. maar zijn opmerking erna schoot ik wel in de lag, hij zij namelijk: nou het lijkt net alsof je aan het buikdansen bent. want dan beweegt een buik ook zo raar. zijn alle buikdanseressen zwanger dan?
Dochter van 3,5 moest huilen toen ze hoorde dat ze een broertje kreeg, ze wilde liever een zusje... En ik hoef ook niks te doen, want ze zegt dat zij alles wel gaat doen. Want dan kan ik lekker op de bank liggen omdat ik steeds zo moe ben. Van de week waren we broodjes aan t eten. Roept ze verschrikt uit: heb je de broodjes nou helemaal over de baby heen gegooit! En als ik snoepjes ofzo eet vraagt ze of de baby die wel lekker vind haha
Mijn dochter van net 3 is sinds een maand van de speen af. We legden haar uit, toen we het aan het afleren waren, dat spenen voor babys zijn. De ochtend nadat we afspraken dat dat de laatste nacht met speen zou zijn, probeerde ze de speen door mijn buik heen te drukken. Haar speen wilde ze zo graag aan de baby geven. Vond het superlief! Verder vertelt ze ook heel vaak dat ze de baby gaat leren fietsen en leren lopen.
Hier eentje van mn eerste zwangerschap; We hadden familydagje en het nichtje van mijn man vraagt, Waarom heb jij zn dikke buik? Dus ik vertel omdat ik een Baby in mn buik heb..... JIJ MAG GEEN BABY's OPETEN gilde ze... Uhhh tja alles wat in je buik zit, heb je opgegeten.... Ik kwam echt niet meer bij!! Liefs en x
Toen ik vertelde dat de baby lekker aan het spelen is in mijn buik keek M(3j) mij aan alsof ik niet goed wijs was en zei "De baby kan helemaal niet spelen. Er zit toch helemaal geen speelgoed in je buik!"
mijn oudste: mama nu word je toch wel erg dik ( own nee hè) mijn middelste: mama heeft geen baby in de buik maar een zusje ( en verontwaardigd als mensen dan zeggen own ja een baby zusje, nee een heel gewoon zusje zegt hij dan boos haha) en onze jongste is nog maat 21 mnd en zij zegt nog bijna geen woord maar de naam van haar zusje kan ze zeggen hihi ( trots)
MIjn zoontje van 4: Mama ik wil ook in je buik net als de baby. Ik wil terug doe je mond eens open. O ik pas niet zegt hij
Mijn zoontje zei tegen zijn juf. 'Weet niet precies wanneer de baby komt, naast denk wel snel, anders ontploft mijn moeder!'.
Hier nog niet echt over de zwangerschap,maar toch leuk om te vertellen,haar pop die ze altijd pop noemde is nu baby,en als ik pop zeg zegt zij nee baby!
We hebben het met 10 weken verteld aan onze zoon van 5. Zijn eerste reactie was een soort ongeloof want 'je bent helemaal niet dik mama" (de schat, maar wacht maar...) Vorige week vrijdag deed ik voor het eerst mijn positiebroek aan, deze had ik speciaal met mijn zoon gekocht. Vond ie heel spannend om grote buiken broeken te gaan kopen. Toen ik hem aandeed ripe hij heel hard: Ja want de baby heeft het natuurlijk koud! Hij vind het zelf namelijk smorgens steeds heel koud nu, dus logisch dat ik zo'n broek aan moet nu, hihi.
Hahaha geweldig! Mijn neefje (7jr)vroeg laatst: als een baby uit je buik komt dan is hij altijd een beetje nat he? Waarom is dat? Dus ik uitleggen dat dat uit de buik komt omzet simpel te houden gaf ik aan oa vruchtwater. Zegt m'n nichtje (4jr) later tegen d'r moeder: ja de baby is nat want hij komt met de vrachtwagen! Waaaaaaa
dochter van 6: mam laat me even voelen hoeveel liter melk er in je tieten zit. en ' mam als je zo klaar bent met zwanger zijn hangen je tieten dan op je knieeen? ' Mn borsten dat is echt een obsessie voor haar hahahahahaha
oh ja! en ze vroeg in het begin " heeft de baby dan kleren aan in je buik? Ik zo " nee die is gewoon bloot" Zij: GATVER! dus als het een jongen is dan zit ie met zn BLOTE PIEMEL in je buik? GATVER!! echt de walging was van dr gezicht af te lezen hahahaha
Zoontje van 3: aait over mijn buik "mama babt in zwembad zwemmen" Hij heeft het nu continue over het zwembad in mijn buik