Ik wil nog wel eens met liedjes mee gaan zingen. Dat hoef ik dus niet te doen waar dochter bij is want krijg dan gelijk opmerkingen: " Mam doe maar niet, is niet zo mooi. " of "Je kan er maar beter mee stoppen." Of ze kijkt me aan en zegt dan: "Mam is dit nodig." Samen zingen wil ze ook niet probeer dat ook nog wel eens maar dan is het ook gelijk zo van "Mam ik kan het wel alleen hoor." Ja voor mij dus geen zangcarrière
Dochter en ik waren een koekje aan het eten, ik al telefonerend en dochter had het laatste stukje van haar koekje naast mij op de leuning van de bank gelegd. Zonder erbij na te denken heb ik dat dus opgegeten. Commentaar van dochter: Mama heeft koekje weg-ge-opt.
oma brengt mijn dochter 1x naar de psz omdat ik dan al aan het werk ben. juf: wie haalt jou op vandaag? d: mem! juf: nou volgens mij haalt oma jou vandaag op d: oh, ook goed..
'Mam, ik ben er klaar voor' 'Waarvoor schat?' 'Trouwen!' 'Koen is mijn lievelingsvriend' 'Ik ben niet lekker mam' 'Wat heb je dan?' 'Buikpijn in mijn neusje'
Nog een paar oude versprekingen: Regenpukkels (regendruppels) Akepok (apekop) Blesje vier (flesje bier) Pullebak (prullenbak) Hagellag (hagelslag) Handwas (washand) Zakbal (balzak) Oja en ik liet een baby van mijn gastouderopvang rechtop zitten om te boeren. Zoon zat naast me, baby keek zijn kant op. Ik zei: zo even een boertje doen. Zegt zoon heel verontwaardigd: niet naar mij!!! Dochter van 2 gebruikt haar wijsvingertje dichtbij haar hoofd als ze iets heel erg duidelijk wil maken... Zo'n schattig gezicht!
Hoe je jezelf terug kan horen... Met mijn dochter in het winkelcentrum: "Blijf dicht bij me mama. Niet te snel lopen!"
Mijn dochter (2,3jr) zit in de 'mag-dat-fase'.. Gaat ze op de bank staan; 'mag dat?' Pakt ze de afstandsbediening; 'mag dat?' Dreigt ze een blad van een kamerplant af te trekken; 'mag dat?' En dan dat koppie erbij.... Als ik dan 'boos' wordt pakt ze gauw haar knuffel en zegt ze heel verontwaardigd 'knuffie pakke mag!' ja hoor schat dát mag
Als ik aan het opruimen ben en ik hoor ineens: "Zo, jij bent goed bezig mama" haha Leukste uitspraak deze week maar vooral de liefste: Ze kwam ineens kroelen en fluisterde in mijn oor: "Vind het leuk als je thuis bent" met een dikke kus op mijn wang er achteraan
Ik bracht mijn dochter vandaag naar mijn schoonouders, onderweg sloeg een auto af naar het benzinestation en dat ging niet al te vlot dus ik maak een zwaai er omheen. Hoor ik achter me "oeps!". Dus ik zeg: oeps?? "Ja beetje scheef" zegt ze.......
We kwamen thuis van boodschappen doen. Dus de auto de garage ingereden en mevrouw zag dit staan voor ons huis naast een auto op de parkeervakken (kuub zand zakken) Bekijk bijlage 415789 Waarop ze dus zegt: "Hey mam dat zijn grote boodschappentassen! "
Ik ga plassen, ons nieuwsgierig manneke komt aangehuppeld en ik spoel de wc door. Dylan zwaait en zeg daaaag
R. Doet dat ook, hij zegt dan dagdag plasje/poepje en als het spoelen klaar is: aaahhh plasje/ poepje weg!
Dat hoor ik hier ook regelmatig en als ik 'Nee, dat mag niet' zeg, laat ze haar hoofdje helemaal hangen, zwaar teleurgestelde blik in de oogjes en een zielig 'Ooh'.
Leuke uitspraken weer allemaal Ik haal mijn dochter op van de creche, die zoals altijd met los haar komt aanrennen (elke ochtend maak ik een staart,die ze elke middag niet meer in heeft ) Dus ik zeg: "en weer zonder elastiekje?" Dus de leidster zegt: "ja ik heb hem zien liggen maar in haar la gelegd." Ik zeg: "prima", want eens per week kan ik ongeveer 5 elastiekjes en speldjes terugvinden daar. Steekt mijn dochter haar vinger in de lucht: "wacht even! Elastiekje is op trampoline blijven liggen!" Wijsneus
"MAMA! ik wil joehoepoep filmpje kijken!" Pas drie uur later toen mijn vriend thuiskwam van werk en ik hem dit vertelde ging er een lampje branden. hij wilde een YouTube filmpje kijken....