Vanavond wilde ik geen verhaaltje voorlezen uit een boekje; zij nou dan ga ik jou voorlezen (3 en een beetje); Uit de Ark van Noach puzzelboek; " Kijk hier is een kabouter en die is op zoek naar een vriendje.. Een dierenvriendje. En daar vindt hij een vogelvriendje en dan vindt hij ook nog een andere diertjes en ook twee olifantenvriendjes en dan nog een meisje enne.... dan heeft hij wel genoeg vriendjes "
Nadat dochter wakker is geworden stoeien we nog even op bed. Tot ze erachter komt dat ik een rokje aan heb. Ze gaat aan het rokje voelen en zegt 'mama rokje'. Ik zeg dat dat klopt. Ze buigt zich naar mijn rok, snuift eens heel hard en zegt 'lekker'.
Mijn zoontje van 2,5 zag een plaatje van een werelbol op de computer. "Wat is dat?" vroeg hij. Ik zei: "dat is de aarde, daar wonen wij op". Zegt ie: "nee hoor, wij wonen niet in de computer!" Haha!
Dochter (2) onder het eten: brrr (bwww) Ik: heb je het koud? Zij: ja, staat stevugu wind! (huh in de keuken?)
Ik sta boerenkool te koken: Dochter: dat vind ik VIES! Ik: dat weet je niet want dat heb je nog nooit op Zij: wel! Vroeger al...
Haha is al boeiender dan wat mijn smurfie van 2 te vertellen had na 3 weekjes psz: Wat heb je vanmorgen allemaal gedaan? Zij: (zucht).., niks.... Ik: niks?? Zij: ja, fruit eten..
Ik: Lem we gaan zo boodschappen doen. Lem: ik maak wel even een lijstje Ik: is goed jongen, onthoud maar goed dat we de druiven niet vergeten Lem: zijn die nu al op dan? Ik: ja Lem: ooh mama Liv heeft ze zeker weer opgegeten he, ik word daar een beetje moe van ieder keer. Ik: ja ze moet groeien he man, maar we halen toch nieuwe zo. Lem: oh ja dat is waar. Zijn ze wel in de bonus ? Ik: Ja! Lem: oooh gelukkig, pak van m'n hart
Dochter (2) wilde een spelletje doen op de Ipad waar geluid bij is, maar dat stond nog uit. Zegt ze;' hee, lawaai doet t niet'!
Ik zat op een stoel, moest van dochterlief een stuk naar voren schuiven. Vervolgens duikt ze met haar hoofd tussen mijn rug en de rugleuning in. Tien seconden later komt ze weer overeind: "mommy, I smelled your bottom!" Eeeeh... OK. "En waar rook hij naar?" "It smelled red!" Schiet mij maar lek
dochter; mama waarom is djeno(kindje van speelzaal) bruin? ik; omdat hij een ander kleurtje heeft dochter; is hij dan altijd bruin? ik; ja dochter; oh dan zal hij thuis wel veel zon hebben. ik; in een deuk
D kijkt in het speelgoedboek.. En zegt 'mama die wil ik graag!', komt z'n tweelingzusje kijken, haalt haar neus op en zegt 'die is veel te duur hoor'..
Papa vraagt aan dochter: wat is het verschil tussen een juf en een meester? Dochter: papa vindt juffen zo lief.
Hier ook mezelf terug gehoord vanochtend: Zoon duwt zijn cracker in mijn gezicht: "mama hap cracker!" Ik: "nee, mama vindt pindakaas niet zo lekker" Zoon: "eerst proeven! Hap!" Toen maar een hapje genomen om het goede voorbeeld te geven brrr.
Emma liet van de week een paar scheetjes, en ik vroeg aan haar: Ben je nou vieze scheetjes aan het laten of doe je dat met je mond? En ineens zegt ze: PAPAA!