Over haar babybroertje: 'Als ik 33(!) jaar ben kan ik S ook van de trap dragen!' Uuhmm ja, dan hoop ik toch dat hij zelf kan lopen haha... Tegen S: 'Als jij groot bent mag je ook prinses worden en nageltjes lakken!'
Hier nog een 'vers van de pers', komt net uit bed: 'Ik ben bevroren! Mama voel eens hoe warm ik ben... Ik voelde aan mijn bed dat ik bevroren ben'
Ik stond vanmorgen in mijn zoontjes slaapkamer, toen hij naar me toe gelopen kwam en zijn gezicht langs mijn broek haalde. Dus ik kijk naar mijn broek, zit er een snottebel aan . Ik: T. zit jij je snot aan mijn broek af te vegen? T: Ja, ik had snot Ik: Ja, maar dan pak je even een doekje, dat veeg je toch niet aan mijn broek af?! Vervolgens loop ik naar de badkamer om mijn broek schoon te gaan maken. T: Mama! Niet weglopen! Wat ga je doen? Ik: Wat ik ga doen? Even die snot van mijn broek poetsen, anders krijg ik een vlek. T: Nee hoor. Terwijl zoontje de badkamer uitloopt, loop ik achter hem aan Ik: Echt wel, van snot krijg je vlekken T. *steekt vingertje in de lucht* Nee hoor! IK ben de baas! Zo....dat je het even weet
Hier zingen de kinderen samen: "Bob, de bouwuh Onderbroeken vouwuh!" Dochter: Mama, dit is kapot (kleding) kun je dat even breien? Zoontje is sinds kort zindelijk en heeft op het potje gepoept. "Kijk mama, ik heb een slak gepoept!" Of als hij echt heel veel gepoept heeft: Ik: Waar komt dat allemaal vandaan? Zoontje: Uit mijn bibs! Zoontje: Mama, wil je vannacht bij mij blijven? Ik: waarom dan? Zoontje: Ik ben zo bang dat het gaat boemweren! Ik moet me echt aan gaan wennen ze allemaal op te schrijven.
Ons zoontje praat nog niet maar zodra hij papa ziet steekt hij altijd zijn arm in de lucht en wijst naar de lamp (dat is denk ik zijn manier om gedag te zeggen) ook buiten, als papa komt wijst hij naar de lamp op straat, of naar de zon,.... Als hij op de trap aan het klimmen is zegt hij de hele tijd "ichtig" (voorzichtig) Tegen drinken zegt hij altijd neh. Dan zegt hij neh, ik zeg dan drinken, hij weer neh, ik weer drinken, hij weer neh Geen idee hoe hij aan neh komt? Drinken en dorst lijken toch niet op neh? En hij bedoelt er echt drinken mee! Dan is hij aan het eten en ineens zegt hij neh en kijkt naar zijn beker. Ik vraag of hij drinken wil en zegt hij weer jah neh en drinkt dan ook echt
Wij noemen de kids wel eens apekopje. Nu kan onze 2 jarige dat niet goed uitspreken en zegt: akepokje!
Onze zoon zei met 23maanden toen we een keer pizza aten: "mama caviha op pizza!!" Hahahahha wij schoten allebei in de lach. Kwam er zo droog uit (hij bedoelde paprika) Paar maanden terug zaten we aan de ontbijttafel en ik was iets vergeten uit de keuken dus ging dat halen. Hoor ik opeens dochter heel rustig en relaxed zeggen (en zo ook kijken): "ah oh drinken om." En ze wees met dr vingertje naar dr omgevallen beker.
Nieuwe ID kaart ophalen: "nee mama, ik wil niet naar het gemeenste huis" Arm kind... die had er een hele beangstigende voorstelling van, denk ik
Kijk mama ik wil ook deze shirt met een prapragraai erop Of: Slaap kindje slaap Mijn moeder is een aap Mama ga je plassen? Dan niet over het randje en je beentjes bij elkaar, anders wordt ik echt boos op jou
Hahahaha dit is zo herkenbaar! alleen dan naar manlief toe, Kevin moet zitten van ons anders is idd de bril nat, dus nu zegt hij ook tegen papa dat hij wel moet gaan zitten anders moet ie de wc-bril schoonmaken Oudste is goed in tijdrekken als hij moet slapen (welk kind niet ) en van de week was zijn excuus: "Mama, ik heb helemaal geen tijd om te slapen, heb zoveel aan me hoofd" Voor m'n sch. moeder haar verjaardag wilde hij iets knutselen, maar door een drukke week pas vrijdag begin van de avond echt tijd ervoor (we zouden de dag erna erheen gaan) zegt ie: "Mama, ik wil nu even spelen voordat ik naar bed ga, wil jij anders vanavond iets knutselen, dan geef ik het morgen aan oma" haha
Vanmiddag toen ik haar naar bed bracht: Mama.. (Diepe zucht) hou maar op met zingen. De liedjes zijn op oke!?
Hahaha! Dat lijkt op mijn oppaskindje vroeger: Ik was aan het zingen: "fafa (ja, de nick die ik nu gebruik is door hem verzonnen ), muziek uit!"
Mijn dochter had een andere pyama op het oog dan ik om aan te doen vanavond. Roept ze helemaal in tranen: "Mama ik deze niet nu niet aan niet!!" En toen moest ik haar op de grond leggen omdat ze woest werd. Lag ze te rollen met beide pyama's in haar hand En vanmiddag ging ze de weg wijzen aan mij toen we haar broer gingen halen: "nu even niet deze kant op niet mama." En ze wees heel bijdehand met haar hand de volgens haar verkeerdd kant op
Onze zoon heeft zich toen hij net zindelijk werd in zijn hoofd gehaald dat er batterijen in zijn piemel moeten. (En voor jullie ideeën krijgen waar hij dat vandaan haalt: niet in mijn nachtkastje in ieder geval!) Hij had een heel verhaal daarover toen hij op de wc zat. Ik vond het erg komisch en wilde eigenlijk wel dat mijn man dat verhaal ook 'live' van onze zoon zou horen. Dus ik zeg tegen hem dat ik daar geen verstand van heb en dat hij dat maar aan papa moet vragen, want die heeft ook een piemel dus die zou het wel weten. Staat een half uur later mijn vader op de stoep. Tja, die link was door onze zoon snel gelegd: opa is ook een man, dus: "OPA OPA OPA, mag ik jouw piemel even zien??" Die kop van m'n vader, ik kwam niet meer bij. Toen nog dat batterijen-verhaal erachteraan. En nadat mijn vader beleefd weigerde z'n piemel te laten zien, volgde er nog een discussie of die soms niet mooi genoeg was om te laten zien. Heerlijk dat schaamteloze van zo'n 2,5-jarige. Vanmiddag had ie wel een leuke spraakverwarring. Mijn man stond naar het aquarium te kijken omdat ik dacht dat er een vis bijna dood was. Komt onze zoon (inmiddels 3,5) aan. "Waarom sta je daar zo te kijken papa?" "Nou, ik moest van mama even kijken naar een vis die op de bodem lag." Zoon: "Ha, zie je nou wel dat vissen ook kunnen lachen." Man: (Eerlijk, het duurde bij mij ook even voor het kwartje viel. Maar toen kon ik er ook wel weer erg om laggen. Eh, lachen.)
Jongste dochter (net twee) blijft consequent zeggen, als ze met haar zus tikkertje speelt en haar aantikt:'Tikkie, jij bent HET'. En elke keer weer moet ik glimlachen Oudste dochter heeft het woord soepstengel altijd goed gezegd, maar de laatste tijd noemt ze het ineens:'stoephengel' , wat ik heel grappig vind en dat weet zij natuurlijk heel goed Jongste dochter zegt heel netjes dankjewel, maar omdat ik heel vaak 'dank u wel mevrouw' zeg als zij mij iets geeft, zegt ze nu tegen haar zus als zij haar iets geeft:' dank u -voornaam zus- - achternaam zus', wat heel formeel klinkt uit de mond van een twee jarig meisje
Leuk topic. Vanochtend nog eentje. De kids zitten aan tafel te eten. En op vrijdag mag daar ook tv bij. Het was deze keer transformers. ( lekker nostalgie. de jaren 80versie) Mamma het ruimte schip is gemaakt! Ik, Oh? hoe dan? Nou ze hadden genoeg elastiekjes en plakband.
We zijn een paar dagen weg geweest en mijn ouders hadden een potje voor haar mee.... Mama! Hier staat een potje! En ik moet zo nodig plassen! Doet meteen haar broek uit en gaat plassen En op het moment doet ze mij na: oh nou huilt pop weer! Moet ik weer naar boven! Met de zucht die ik dan wel eens slaak (schaam schaam) en dan horen we. Pop nu moet je gaan slapen en niet meer huilen.