Leuke uitspraken van je kind(eren)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Peetje83, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    'Oma, mama heeft twee baby's in de buik!' Mijn moeder kijkt verbaasd en vraagt; 'Echt waar? Waar zitten die dan?' Vervolgens komt mijn zoontje naar mij toe, trekt mijn shirt omlaag en wijst naar mijn borsten; 'Dáár zitten de baby's oma!!' :)

'Mama! Je bent jouw piemel kwijt! We moeten hem zoeken!' :D .. Nee schat.. meisjes hebben geen piemel..

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    hilarisch :D
    Dochter (bijna 22 mnd) noemt sokken 'sukkel' :D
    Ze zat van de week bij me op de bank, doet ze mn shirt omhoog en zegt dikke buik.. uhhhhhh en bedankt :D

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Een maand of 2 geleden reed er een brommertje dl en mij voorbij op de bergop hier bij ons thuis.
    Het brommertje begon wat te sputteren. Dus enkele meters verderop stopte het meisje van de brommer en nam een jerrycan. Ik vertelde dl dat het meisje diesel olie in haar brommer moest doen want dat die op was en het meisje dan niet meer omhoog kon rijden.

Vandaag moesten we ook weer met de fiets die bergop naar huis rijden terwijl de papa te voet was. Halverwege begon ik serieus te hijgen van de inspanning. Om mij een beetje 'aan te moedigen' hijgde dl hevig mee. De papa kwam ons een beetje helpen door ons al lopend omhoog te duwen. Maar toen hij ook moe werd stonden we plots bijna stil. Daarop vroeg dl aan mij: "is jouw diesel olie op mama?" LOL :-D

4. misa

misa Niet meer actief

Noh, het regent alwéér! Wat is dat toch met die regen..!
    Haha zoontje van 3,5..! ;)

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    "Mama? Ik heb een piemel he?"
    "Ja schat"
    "En papa heeft ook een piemel, een hele grote he?"
    "Ja hoor lieverd"
    "En jij hebt een kapotte piemel he mama?"
    :D

"Mama? Mag ik wat drinken?"
    "Je hebt net drinken gehad, doe nu maar even rustig aan"
    "Maar mama, ik heb zooooooooo'n dorst!! Als ik nu geen drinken krijg dan ga ik dood en heb jij geen kindje meer"
    De kunst van het overdrijven zit er hier al vroeg in ;)

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Vanmorgen twee bakjes fruit neergezet voor zoontje en mezelf. Ik moest eerst nog even dochter de fles geven dus toen ik aan mijn fruit toe was had zoontje zijn schaaltje al leeg..
    Ik begon dus te eten, keek hij me heel boos aan, dus ik vroeg wat er was... "mama, jij moet DELEN!" :)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Oeiiiiii die herken ik. Mannetje hier roept momenteel op alles "echt niet"

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dochter van drieënhalf als ze iets niet mag: 'Nou heb je je lieve dochter aan het huilen gemaakt!'

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn zoontje pas bij het naar bed brengen, hij heeft twee armbandjes van Loom van zijn zusje gekregen.

Hij : Mamaaaa neeheee, ambanje mijhij! nee mij... :x
    Ik : Vind je ze zo mooi, ben jij een mooi meisje? :cool:
    Hij : JA!
    Ik : En alyssa, papa, mama?
    Hij : zegt na elke naam heel resoluut JA!
    Ik : nee joh gekkie, jij bent een jongetje! Jij hebt een pieliewielie, net zoals papa. En mama en alyssa zijn meisjes en hebben geen pieliewielie.... (kriebel hem meteen even over zijn luier zodat hij weet wat ik bedoel)
    Hij : Piewie!! en heel hard giebelen. ;)
    Ik : Dussss dan ben jij een........?

Hij : RYAN!!

tsjah....duidelijk hihihi:p

10. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Toen ik zwanger was van zijn kleine broertje:
    we lagen samen op bed, lekkere luie ochtend. TV aan, gewoon lekker rustig wakker worden. Ik had een ooit goed passend hemd aan, op dat moment ivm zeer grote babybuik dus erg strak. Ik zag zoontje (toen 21 maanden) kijken en peinzen.
    "Ja schat, jouw broertje zit in mama's buik he!"
    Zoontje kijkt blij en knikt. maar is duidelijk nog niet tevreden want blijft peinzend naar me kijken."
    "baby in?"
    "Ja, daar zit je broertje in!"
    *wijst naar borst 1* "En nog een baby!!"
    *wijst naar borst 2 "En nog een!!"

Je kon me opvegen.

11. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Geweldig topic dit!

Hier komen ook al leuke uitspraken:

* ziet een papegaai in een boekje: ooh kijk mama, een papavogel.
    * we zaten in de auto en ik moest wachten op een fietser die er aan kwam, dus ik zeg zo: nou man, fiets eens een beetje door. Waarop dochter zegt: Ja vieze man..
    * Laatst was ze 'niet zo lekker", dus ik zeg tegen haar: zullen we dan maar lekker op de bank gaan liggen en kinderliedjes gaan kijken(youtubefilmpjes)? Vanavond in de auto zegt ze: Straks nog even kinderliedjes kijken? Ik zo : nee, dat mag morgen weer. Waarop ze zegt: Oohh ik ben niet zo lekker... nu kinderliedjes kijken dan? En echt ook heel zielig: Ik ben niet zo lekker haha..

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze dochter kan bepaalde letters nog niet zo goed uitspreken.

Hier dus met enige regelmaat een kleine meid op haar loopfietsje door de kamer (en de tuin ;)) die keihard roept: "tietuh tietuh tietuh!" En dan vervolgens dubbel liggen van het lachen omdat ze het zo leuk vindt ok te fietsen. Vaak fietst grote broer voor met zn eigen loopfiets die roept "fietsen fietsen fietsen"

13. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje zat een keer met een dierentuin te spelen van little people en zet een gorilla op de plaat en er wordt gezegd: dit is een gorilla mijn dochtertje: NEE het is een aap! weer de gorilla er op en weer wordt er gezegd dit is een gorilla mijn dochtertje weer, werd kwader NEEEEEEEE!! het is een AAP! nog een keer en toen was ze het zat NEE het is een AAP stommerd en smeet de aap door de kamer hahaha

ze luisterde niet dus papa zei hoor je me niet? zegt ze ik hoor je wel hoor ben niet doof!

Zit ze naar mijn rug te kijken zegt ze mama je hebt poep op je rug, nee schat dat zijn sproetjes haha

Papa snurkt heel erg dus probeerde hij z´n pleister op zijn neus, volgende ochtend dochter naast het bed met een sticker op haar neus en zegt: ik snurk ook!

14. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Mijn zoontje zat voetbal te kijken bij papa op schoot hij is ruim 3 en half mijn man zegt kom op van persie zegt mijn zoontje kom op perzik ik moet er zo om laggen

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had de kinderen in de auto gezet en zei: "het is warm in de auto!"
    Waarop Aiden zei: "dan moeten we blazen" en hij direct de daad bij het woord voegde.....:D

16. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha leuk om te lezen dit. Ik zie trouwens dat meer kindjes borsten borstels noemen, mijn dochtertje ook hihi.

Nog een leuke:
    Ik ben even wat kleding aan het passen. Kom ik het pashokje uit, roept m'n zoontje van 1,5 die net een paar woorden kan zeggen heel gemeend: "Oh mooi mama!" Die outfit is het dus geworden.

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dat zegt mijn zoontje ook heel vaak als ik in zijn slaapkamer kom 's ochtends om hem uit bed te halen.......................mama mooi! Smelt!

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen uitspraak want hij praat nog niet zo goed maar als we buiten zijn zie ik elk vliegtuig! Echt elk vliegtuig!
    Het is de hele dag "vl-tuig" en dan wijzen met zijn vingertje. Ook nog eens de goede richting op :D

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn zoontje is ook zo complimenteus, had van de week een jurk aan...'mama prinses' was het :)

20. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze tweeling van bijna 2 had met viltstift een stoel ondergeklad. Ik zag dat ze het samen deden, maar toch vroeg ik streng: wie heeft dat gedaan? De één keek heel schuldbewust naar de grond en wijst met zijn vingertje naar zijn broertje. De ander roept stralend: ikke ikke ikke!

Deel Deze Pagina