"Is pappa ook een mens?" Waarop mijn wedervraag was: "Wat is pappa dan?" Antwoord van dochter: "Pappa is pappa"
Ik ging vanmorgen m'n bed uit om naar de wc te gaan, dochter lag al tussen ons in. Ik krijg een kus op mijn voorhoofd en ze spreekt de woorden 'doe je best mam' 😁😁
Vorige week zei hij steeds licht uit, licht uit. Door de zomertijd schijnt er wat daglicht zijn kamer in 😆. Gister was mij man voor ons zoontje aan het zingen. Zegt ons zoontje papa muziek uit. Had schijnbaar geen zin, in een zingende papa 😁
Ik ben vandaag jarig en dus vanmorgen mijn nieuwe outfit aan. Beide kinderen ook (beetje toevallig) in nieuwe kleren alleen vriendlief droeg een 'oud' shirt. Zegt mijn dochter; he heit, is jouw shirt nog in de winkel?!
De jongens zitten in bad en ik dweil ondertussen de badkamervloer. Zegt mijn oudste: Nee mama, dat moet je niet doen. Als ik dan straks uit bad kom, krijg ik natte voeten!
We lopen de trap naar onder ik nog met ongekamde wilde haren zegt mijn dochter mama wit zit je haar leuk. Ik begin te lachen zegt ze dan nee mama dan zeg je dank je wel.
E is aan het kleien. Opeens zegt hij "kijk mama een krokodil" waarop ik zeg dat hij moet oppassen dat hij niet in zijn bil bijt. E kijkt heel angstig prikt in zijn klei en zegt " Oh gelukkig mama ik heb geen tanden gekleid"
Mijn zoon (destijds 3 jaar) zag voor het eerst een volledig gesluierde vrouw, rent erachteraan en roept: Whaaaahaaa, een spook, whaaaahaa, ik ben ook een spook, whaaahaaa!!!' Zoon, 3 jaar: 'Hè mam, waar is jouw piemel? verstopt? 1,2,3, wie niet weg is is gezien; ik kom!' Zoon, 4 jaar: 'Mam, mag ik even kijken of je 'mesje' (keizersnede-litteken) al weg is? Ik leg uit dat dat een litteken is en dat die nooit weg gaan, waarop hij vraagt; 'Ook niet als je later groot bent? Ook niet als je later een grote papa bent?' Nee schat, ook dan niet
Mama, heb een gaatje in mijn broek. Ik weet niet van waar dat komen gaat? (waardoor dat gekomen is) Mama, er is een stukje broek weggevlogen.
We zijn er eindelijk achter waarom R. nooit tussen ons in slaapt: Vannacht werd hij wakker, en wilde bij ons in bed slapen. Hij ligt even tussen ons in en gaat even later rechtop zitten "hee de telepisie is weg!" Klopt, die was kapot, ga maar weer liggen lieverd. ff later "ohnee, ik moet een pleister!" Nee hoor, die is niet meer nodig, ga maar weer liggen. weer ff later: "ik wil in mijn eigen bed, dit past niet" Ons bed is dus gewoon te klein
Nog 1 in de categorie 'poep' en 'plas'. Dochterlief is zo goed als zindelijk maar vandaag had ze een ongelukje. Waarop pappa heel hard roept 'assistentie!' Daarna hoor ik een kinderstemmetje nazeggen; 'plassistentie!'
Groot dilemma afgelopen weekend bij Dochterlief (3j8m): Wel willen groeien maar niet willen eten... -Als ik eet dan word ik groot he? *ja dat klopt -en als ik niet eet? *wat denk je? - dan word ik dood! *bigsmile* *$)ja als je lang niet eet wel ja -oh dan hebben jullie geen L. meer, dat is niet leuk! *eet toch maar haar eten op*
Dochter luisterde voor geen meter, na 3 waarschuwingen heb ik haar in de hoek gezet. Na 2 minuten ga ik bij haar kijken en wilde ik even met haar praten. Zij negeert mij en rent vol op mijn man af. Dochter: Mama is boos op mij hè papa? Man: hoe komt dat dan? Dochter legt uit waarom ik boos was Man: tjah, mama had wel een beetje gelijk vind je niet? Dochter: ja! Mama moet luisteren hè?! Man: neeeee jij moet luisteren toch? Dochter: ohja! Was ik even vergeten
dochter zingt op school vaak "poesje mauw" maar ook " poes is ziek, reumatiek". Vandaag ligt papa ziek op bed en vraagt dochter: papa ziek? Heeft reumatiek?
Toen zoontje bijna 2,5 was en keek toen ik zijn zusjes luier verschoonde vroeg hij mam heb je s piep afgeknipt? Ik zei nee meisjes hebben geen piep hiij na een poosje heel droog oh
Haha, dit doet mij heel erg denken aan mijn broer en ik. Hetzelfde vroeg mijn broer toen mijn moeder mij aan het verschonen was met een soortgelijk antwoord van mij moeder! Mijn broer heeft toen geantwoord 'dan kopen we toch gewoon een piemel voor haar'.