Hahaha, wat een heerlijk topic. Hier gisteren DL ook iets leuks; "Papa, *naam jongetje" is verliefd op "naam meisje" en ze gaan nooooiit meer uit elkaar. (al zwijmelend). En dat in groep 1/2.
De oudste (2,5) heeft er de laatste tijd een handje van om als hij iets geknoeid heeft, half in paniek te roepen: "Mama, doe iets" Vorige week vond hij een slakkenhuisje in de tuin (ik dacht dat hij leeg was). Hij was helemaal in zijn nopjes met de mooie schelp. Hoor ik opeens: "Mama kijk, (s)nottebel" Kwam de slak uit zijn huisje gekropen
ik deed samen met mijn dochter boodschappen. Toiletpapier wordt steevast 'balletpapier' genoemd. Toen ik een courgette pakte verklaarde ze luid en duidelijk aan iedereen in de winkel: ik wil geen shit eten!!
we oefenen tegenstellingen aan de ontbijttafel papa: koud en... zoon: warm papa: groot en... zoon: ladder
Mijn stiefzoontje van bijna 5 heeft soms ook nog weleens leuke uitspraken; Als het heel warm is; "oohhh het is hier echt ijswarm!" en als we ergens met de auto naar toe gaan; "Rijden we nu op de langzameweg?" (Dus niet de snelweg maar de autoweg haha)
Dochter 22 maand zegt gister tegen haar papa: oh Oooh! Pukkel! Hihi had hij een grote pukkel op zijn rug!
Na lang proberen op het potje komt er niks. 2 Handjes gaan de lucht in, "Plas is op". (S, toen 2 jaar) Grote zus gaat voor het eerst naar L* kijken in het ziekenhuis. Ze zegt: "De baby slaapt" Later leert ze dat ze L* heet, en dan zegt ze: "L* slaapt" 's Morgens vroeg heeft ze er ook wel een beetje genoeg van. Ze schreeuwt dan: "WAKKER WORDEN!!!" (Ondanks alles blijft deze ook heel aandoenlijk, vind ik). S (toen 2) zit in een bad waarvan mama net zo'n vijf minuutjes geleden de stop eruit heeft getrokken. Verwonderd zegt S: "Mama....mijn bad is héél leeg...." In bijzijn van S (toen 2,5) heb ik nieuwe oorbellen gekocht en ben ik me aan het klaarmaken voor een nieuwjaarsborrel van het werk. S: "Mama, ben jij een prinses?"
Mijn oudste liep te klieren met zijn broertje (spullen afpakken, opzij duwen), waarop ik hem bij zijn handje neem en op de trap parkeer met de melding 'ga jij maar eens even daar zitten totdat je weer leuk tegen je broer kan doen'. Hierop zegt hij met beledigde toon 'Ik heb eigenlijk liever een waarschuwing'. Oeps, blijkbaar ben ik een stuk minder consequent dan ik dacht...
Wij gaan vandaag naar de kermis. Vraagt dochter net: mama, hebben ze daar ook stofijsjes? Mevrouw bedoelt suikerspin. Hahah we lagen echt dubbel hier
Emma staat voor de zoveelste keer bij de vijver.. na 100 waarschuwingen van mij komt papa: Emma niet bij de vijver!! Dus emma maakt dat ze weg komt, gaat op het picknicktafeltje zitten en zegt heel truttig: Oh Sorry hoor!
We zitten 's ochtends met z'n vieren even in ons bed. Ik ontdek een muggenbult bij de jongste en zeg tegen mijn man dat we snel allemaal horretjes moeten hebben. Hierop zegt de oudste heel sip: maar ik wil geen horentjes hebben.
Hier geeft hij zichzelf altijd een antwoord, altijd grappig Snoepje jah! Snoep jaaa Ijsje jah, mama ijs jah!
Dochter van 3 jaar; Mama?? Mag ik je borsten even zien? Ik vind ze zo mooi! Mama?? Wat heb ik goed gegeten he? Ja schat, je hebt heel goed gegeten. Krijg ik nu net zo'n dikke kont als jij?? ... ehmmm... dus
hahaha... in diezelfde catagorie... mijn zoon van bijna 3 tilt zijn shirt op en zeg 'kijk , ik heb hard vet' (net als opa dus... die heeft een bierbuik en die is hard ) .. oh en mamma mag ik je borsten zien heb ik ook wel is gehoord idd.
Wij hebben vandaag een nieuw bankstel gekocht en toen we de kinderen weer ophaalden bij opa en oma vroeg dochter van bijna 3: waar is de bank dan? Dus wij uitleggen dat we een bank uitgekozen hebben en een kleur en dat de fabriek nu die bank voor ons gaat maken in die kleur maar dat dat wel moeilijk is dus daarom nog heel lang duurt voordat die bij ons thuis komt. Oohja wel logisch vond ze, "de mannen gaan eerst de bank maken... Met puzzelstukjes denk ik, en verf!"
Super grappig om te lezen , kinderen kunnen zo grappig uit de hoek komen. Ik vraag aan mijn zoontje of ik een kusje mag. Hij komt naar me toe om die te geven, waarop ik (als grapje) mijn hoofd een beetje terug trek. Begint hij te lachen, pakt met twee handen mijn hoofd vast en zegt "nou kom op dan?" mij kon je weg dragen. Ik ben met mijn zoontje boven gewoon wat met de was bezig, dus zeg tegen hem ga je mee naar beneden? Zegt hij ja hoor "kom op maatje" . 2 jaar en 9 maanden is hij
Hier zegt mijn zoon uit zichzelf "G is een beetje druk, G gaat even nadenken..." loopt naar de gang of keuken en gaat daar zitten... Of als ik moet tellen omdat hij stout is: G ik tel tot 3 en dan ga je luisteren.... 1,2 en dan hoor je G met een uitdagende stem zeggen 3!!!! Zucht....