Leuke uitspraken van je kind(eren)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Peetje83, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hahaha, wat een heerlijk topic.

Hier gisteren DL ook iets leuks;
    "Papa, *naam jongetje" is verliefd op "naam meisje" en ze gaan nooooiit meer uit elkaar. (al zwijmelend). En dat in groep 1/2.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hahhaha!!! heerlijk!!

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    De oudste (2,5) heeft er de laatste tijd een handje van om als hij iets geknoeid heeft, half in paniek te roepen: "Mama, doe iets"

Vorige week vond hij een slakkenhuisje in de tuin (ik dacht dat hij leeg was). Hij was helemaal in zijn nopjes met de mooie schelp.
    Hoor ik opeens: "Mama kijk, (s)nottebel"
    Kwam de slak uit zijn huisje gekropen :D

4. maliro

maliro Niet meer actief

ik deed samen met mijn dochter boodschappen. Toiletpapier wordt steevast 'balletpapier' genoemd.
    Toen ik een courgette pakte verklaarde ze luid en duidelijk aan iedereen in de winkel: ik wil geen shit eten!!

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    we oefenen tegenstellingen aan de ontbijttafel

papa: koud en...
    zoon: warm
    papa: groot en...
    zoon: ladder

:(:(:D

6. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

16 jan 2015
    820
    168
    43
    Vrouw
    Mijn stiefzoontje van bijna 5 heeft soms ook nog weleens leuke uitspraken;
    Als het heel warm is; "oohhh het is hier echt ijswarm!"
    en als we ergens met de auto naar toe gaan; "Rijden we nu op de langzameweg?" (Dus niet de snelweg maar de autoweg haha)

7. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.443
    372
    83
    in een huis
    Dochter 22 maand zegt gister tegen haar papa: oh Oooh! Pukkel! Hihi had hij een grote pukkel op zijn rug!

8. megacarls

megacarls Niet meer actief

Na lang proberen op het potje komt er niks.
    2 Handjes gaan de lucht in, "Plas is op". (S, toen 2 jaar)

Grote zus gaat voor het eerst naar L* kijken in het ziekenhuis. Ze zegt:
    "De baby slaapt"
    Later leert ze dat ze L* heet, en dan zegt ze:
    "L* slaapt"
    's Morgens vroeg heeft ze er ook wel een beetje genoeg van. Ze schreeuwt dan:
    "WAKKER WORDEN!!!"
    (Ondanks alles blijft deze ook heel aandoenlijk, vind ik).

S (toen 2) zit in een bad waarvan mama net zo'n vijf minuutjes geleden de stop eruit heeft getrokken.
    Verwonderd zegt S: "Mama....mijn bad is héél leeg...."

In bijzijn van S (toen 2,5) heb ik nieuwe oorbellen gekocht en ben ik me aan het klaarmaken voor een nieuwjaarsborrel van het werk.
    S: "Mama, ben jij een prinses?"

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn oudste liep te klieren met zijn broertje (spullen afpakken, opzij duwen), waarop ik hem bij zijn handje neem en op de trap parkeer met de melding 'ga jij maar eens even daar zitten totdat je weer leuk tegen je broer kan doen'. Hierop zegt hij met beledigde toon 'Ik heb eigenlijk liever een waarschuwing'.

Oeps, blijkbaar ben ik een stuk minder consequent dan ik dacht... :D

10. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Wij gaan vandaag naar de kermis. Vraagt dochter net: mama, hebben ze daar ook stofijsjes? Mevrouw bedoelt suikerspin. Hahah we lagen echt dubbel hier

11. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gooien we potje leeg met plas erin zegt Jarige "dag plas tot de volgende keer" haha ehm liever niet

12. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Emma staat voor de zoveelste keer bij de vijver.. na 100 waarschuwingen van mij komt papa: Emma niet bij de vijver!!
    Dus emma maakt dat ze weg komt, gaat op het picknicktafeltje zitten en zegt heel truttig: Oh Sorry hoor!

:p

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    We zitten 's ochtends met z'n vieren even in ons bed. Ik ontdek een muggenbult bij de jongste en zeg tegen mijn man dat we snel allemaal horretjes moeten hebben. Hierop zegt de oudste heel sip: maar ik wil geen horentjes hebben. :D

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier geeft hij zichzelf altijd een antwoord, altijd grappig
    Snoepje jah! Snoep jaaa
    Ijsje jah, mama ijs jah!

15. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Dochter van 3 jaar;
    Mama?? Mag ik je borsten even zien? Ik vind ze zo mooi!

Mama?? Wat heb ik goed gegeten he? Ja schat, je hebt heel goed gegeten. Krijg ik nu net zo'n dikke kont als jij?? ... ehmmm... dus ;)

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hahaha... in diezelfde catagorie... mijn zoon van bijna 3 tilt zijn shirt op en zeg 'kijk , ik heb hard vet' :p (net als opa dus... die heeft een bierbuik en die is hard ;))

.. oh en mamma mag ik je borsten zien heb ik ook wel is gehoord idd. :p

17. Het was gisteren hemelvaartdingdag he mama ;)

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Wij hebben vandaag een nieuw bankstel gekocht en toen we de kinderen weer ophaalden bij opa en oma vroeg dochter van bijna 3: waar is de bank dan?
    Dus wij uitleggen dat we een bank uitgekozen hebben en een kleur en dat de fabriek nu die bank voor ons gaat maken in die kleur maar dat dat wel moeilijk is dus daarom nog heel lang duurt voordat die bij ons thuis komt. Oohja wel logisch vond ze, "de mannen gaan eerst de bank maken... Met puzzelstukjes denk ik, en verf!"

19. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Super grappig om te lezen :D, kinderen kunnen zo grappig uit de hoek komen.

Ik vraag aan mijn zoontje of ik een kusje mag. Hij komt naar me toe om die te geven, waarop ik (als grapje) mijn hoofd een beetje terug trek. Begint hij te lachen, pakt met twee handen mijn hoofd vast en zegt "nou kom op dan?" mij kon je weg dragen.

Ik ben met mijn zoontje boven gewoon wat met de was bezig, dus zeg tegen hem ga je mee naar beneden? Zegt hij ja hoor "kom op maatje" :D:D.

2 jaar en 9 maanden is hij ;)

20. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier zegt mijn zoon uit zichzelf "G is een beetje druk, G gaat even nadenken..." loopt naar de gang of keuken en gaat daar zitten...

Of als ik moet tellen omdat hij stout is: G ik tel tot 3 en dan ga je luisteren.... 1,2 en dan hoor je G met een uitdagende stem zeggen 3!!!! Zucht....

Deel Deze Pagina