Van de week op de fiets: "lekker weertje mama" Ja hè schat, het zonnetje schijnt! "Zonnetje in de lucht". Steekt z'n handje in de lucht en maakt een grijpbeweging "kan niet bij!" 😂
Van de week met naar bed brengen, net voordat ik de deur van zijn slaapkamer dicht doe: " mama, ik wil nog ff praten" Dus ik vraag waar hij over wil praten. "ik wil gewoon nog ff orange zeggen" uhhh oke...
Inmiddels zo goed als hoogzwanger, dus ik loop niet zo snel meer. Staan we gisteren voor een open brug te wachten en we stonden vrijwel vooraan dus het duurde lang. Verzucht mijn dochter achterin: 'die brug is net zo langzaam als jij mama!'
John vandaag ook weer een paar uitspraken. vanmorgen al tegen papa: papa ik wil groot brood, geen kleine, begrepen? (dus geen dubbel geklapt of gesneden brood) En vanmiddag zei ik tegen hem voor de 2e keer ruim je boeken even op, krijg ik het antwoord, ik heb het wel begrepen, ben niet doof. En vanavond zei papa tegen John ga eens opzij met je dikke kont, zegt John tegen mij ja mama. alsof het voor mij bedoelt was
Zoon heeft sinds de peuterspeelzaal eem vriendinnetje.. Ik noem haar even L. ''Hey mama, als we nou nog eens 2 baby's krijgen uit jou buik later, dan neem ik ze mee en die zijn dan van mij'' Maar dat kan toch niet uit mama haar buik komen? Als je later nog groter bent en een vriendin hebt, die is dan de moeder van jou kindjes. ''Ohjaaa, misschien wilt L dan mijn moeder worden''😂😂 Is goed hoor schat😊
Zoontje heeft een nieuw woord geleerd, papegaai. De papa was met hem op google naar foto's aan het kijken van papegaaien en ze waren aan het oefenen. Papegaai, papegaai,... Zoontje kijkt en wijst naar mij en zegt :mamagaai
Vanmiddag ging ik met dochter bij een vriendin naar een puppy kijken.. Toen ik zei dat dit een 'babyhond' is herhaalde dochter met; 'baby-doggy' Ik heb haar nog nooit het engelse woord voor hond geleerd dus hoe ze daaraan komt?! En als ze iets niet krijgt wat ze graag wilt gaat ze met haar handen over elkaar staan en roept dan heel verbaasd; 'nouuuu!' En gaat dam weer verder alsof er niks aan de hand is
Mijn zoontje ze laatst: mama, ambulance, hoor je? tijdje later was het stil en toen zei hij: batterijen leeg! Hij denkt dat alles te maken is met batterijen.. Zo zat hij laatst op de wc en er kwam geen plasje meer uit en toen zei hij ook: batterijen leeg.. haha uhh ja..
Gesprekje tussen ons, dit is zoontje en dit ben ik. Wil je in bad? ja dat Neen, bad, zeg eens bad. dat Neen, zeg een bah bah bah bah ba ba ba ba baaaa baaaa ba ba Bad dat
Soms denk ik bij kinderen hoe komen ze er op. Wij op vakantie in Zuid-Afrika. Begon al met de vraag; als papa niet rijdt wie rijdt er dan? Een piloot schatje.Toen we aankwamen keek hij zijn ogen uit. Overal mensen die zwart geverfd waren! We hebben uitgelegd dat het getinte mensen waren. Wonen op een dorp en hier zijn vrijwel geen negers. Hij snapte het maar niet waarom verfen die mensen zich dan? En hij vond het maar raar dat daar zo'n grote dierenhuis was. Ik hem uitgelegd dat de dieren daar in het wild leven. Maar waarom ze horen toch in het dierenhuis? Wat eten zij dan? We kwamen terug en hij vertelde vrolijk aan opa dat we in een grote dierenhuis waren geweest met allemaal zwarte mensen. Onze buurman heeft 2 chichuachua's en zoontje die kon maar niet uitvogelen waarom die hondje's baby's bleven. Dus hij dat vragen aan de buurman.. Komt hij thuis met een big smile. Ja dat zijn geen honden maar konijnen! Hij dacht voormaatje konijn en ze blijven zo dus is het een konijn. Waren laatst in de H&M waar het best wel een rotzooi was. Zegt hij iets te hard op te midden van de medewerkers. Jeumig wat een tering bende! Nog erger als jou'n kamer mama! Papa die heeft op zijn flikker gehad en mag dat soort uitspraken niet meer in zoon's bijzijn doen. Laatst gingen ze op school hun gezin maken op een 3D pop van papier. Ze moesten eerst thuis de opschrijven hoe mama/papa/broertjes en zusjes er uitzagen. Dus heeft blauwe ogen etc. En dat dan na maken. Hij had hem af... Maar het klopte niet. De pop had geen kleurtjes! Dus moesten de tatoeages nog even op de arm erbij. Toen besloot hij maar de hele nek ook onder de tatoeages te doen. Komt hij bij mij kijk mama je moet voortaan ook je nek kleuren is mooi! Nou euh... Zullen we dat maar niet doen? Oja. Papa die mist een been. Wat de meeste mensen overigens niet weren want hij heeft een protégé en met het pak wat hij dagelijks aanheeft zie je niet. De juf schrok nogal toen zoontje het been er afknipte. Ja dat heeft papa ook gedaan! En soms vergeet papa zijn been. Mocht het even komen uitleggen.
Herkenbaar. Caitlyns eerste echte woordje was gogel, (vogel), en dat zegt ze nu dus nog steeds zo. Dus laatst: Zeg eens vogel "Gogel" Nee, Vogel "Gogel" Zeg eens 'vo' "Vo" Zeg eens -gel "Gel" Vogel "Gogel" Met de oudste ook gehad bij een aantal woorden. De aparte delen kon ze dan uitspreken, maar alles samen deed ze het dan toch weer fout Erg grappig
haha grappig dat is hier exact hetzelfde! Alleen zegt zij sogel. Zeg ik vo dan doet ze dat perfect na, gel ook, maar vogel nee dat blijft sogel
Dl is 17 maanden en probeert sinds kort wat woordjes te zeggen. Sommige klanken of letters lukken nog niet zo goed natuurlijk en zo is kat nu k*t geworden en en shirt is sh*t. Nu laatst gingen we boodschappen doen en ik had er niet bij nagedacht wat voor shirt ze die dag aan had. Lopen we buiten, begint ze ineens te roepen "kat kat, shirt shirt" maar dan in haar bewoordingen Ik had geen flauw idee waarom ze dat deed, tot ik een paar tellen later een kat zag lopen waar ze dus naar wees. Toen ik de kat zag snapte ik ineens ook waarom ze shirt erachter aan riep, op het shirt wat ze aanhad stond namelijk een plaatje van een kat.. Helemaal niet bij stilgestaan dat dat deze situatie op kon leveren haha. Op de 1 of andere manier gebeurt dat ook alleen als er veel mensen rondlopen die het kunnen horen. Ik moest er om lachen maar zag de mensen om me heen toch een beetje vreemd opkijken. Ach, ik vind niet dat je kinderen (tot een bepaalde leeftijd) zulke dingen kwalijk kunt nemen.
We hebben het zoontje van mijn vriend verteld dat hij een broertje of zusje krijgt. (Hij is zelf bijna 5) zijn reactie was hilarisch! Zoontje: Huh? Maar wie heeft de baby erin gestopt dan?! Ik: *gniffel* Dat heeft jouw papa gedaan lieverd. Zoontje: Ja maar wanneer dan? Ik heb dat helemaal niet gezien? Papa: Dat is maar goed ook! Nou mij kon je opvegen! Kwam niet meer bij haha heerlijk ventje! We hebben hem nog niet verteld over de bloempjes en de bijtjes, daar is hij naar ons idee nog niet klaar voor
Ohja hij had nog zo'n leuke van de week, een vliegtuig die omlaag die gaat natuurlijk landen, maar wat doet een vliegtuig die omhoog gaat? ... Omhoog landen...! Duh!
Haha hier ook; 'Mag ik een balaan?' Zeg eens ba: 'ba' Zeg eens naan: 'naan' Zeg nu eens bá....naan: 'bá.....naan' En zeg nu banáan: 'baláan!' Ohja en naar beneden is 'naar debelenen'