Leuke uitspraken van je kind(eren)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Peetje83, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Man, ik en dochter(2) zitten in de auto; dochter klept er op los over onze boerderij(we hebben melkkoeien). Opeens horen we:"koeien, eten, gras, schijten" Wij helemaal in een deuk!!!

Ook in auto; ik op weg met dochter naar de winkel. Ook nu klept ze er op los, dit keer over papa:"papa c, poepuhhh" (vertaling; papa wc, poepen) Probeer dan vh lachen je stuur nog in bedwang te houden terwijl je 100 rijd:D

Vanmorgen; dochter loopt buiten in de tuin met t-shirt omhoog in haar buik te prikken, ik vraag:"wat is dat?" zij:"snavel!" Bedoelde ze haar navel....

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier dochter(2) die alle figuurtjes van haar dvd's kent; zoals dribbel, dikkie dik en Nijntje. Ze lag savonds in bed en duurde even voor ze in slaap viel. Ik had gedoucht en ging nog even bij haar kijken. Begint ze opeens over Tommie:( Had ze sesamstraat-dvd gezien eind van die middag....

Hier zeg ik weleens; potverdorie! dochter corrigeert;"dikkie!":D

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    1 van onze kippen was dood, ik uit hok gehaald. Nou ziet onze dochter(2) wel vaker dode dieren(hebben boerderij)dus ze zei:"kip dood"
    Rijden we de volgende dag op de fiets langs een wei met 2 merrie's met veulens. Veulens lagen lekker te slapen, languit in de zon. Ik zei;"kijk, dat zijn baby-paarden" dochter:"dood" :D

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Schiet me steeds meer te binnen als ik dit allemaal lees! LOL

Zitten aan tafel; ik vraag aan dochter(2):"is papa lief?" dochter:"nee!" "Is mama lief?" "nee!" "is oma lief?" "nee!" "is opa lief?" "nee!" "is opoe lief?"(ze heeft nog een overgrootmoeder) "nee!" "is oom x lief?" "nee!" Geen mens was dus lief, toen vroeg ik of onze hond lief was, antwoord(bijna schreeuwend):"Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!" Okee dan.....Man spuugde bijna zijn toetje uit vh lachen.

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier is ze alles hardop een jongen of een meisje aan het noemen.... hond a is een meisje, hond b is een jongen, hond c is een meisje, buurman is een jongen, oma is een meisje, opa is een jongen, buurmeisje is een meisje, juf is een meisje..... en mama is een mammie

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Net terug van vakantie. Na de eerste nacht weer in eigen bed, vraag ik aan mijn zoon van 5 of hij lekker geslapen heeft.
    Ja, zegt hij, maar in Spanje sliep ik ook heel lekker, want ik vond het geluid van de krekels zo fijn. <3

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    :D CD met krekelgeluiden kopen dus!!:D

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dochter vraagt aan papa: wat heb je daar? Papa zegt: een moedervlek. Dochter denkt na en kijkt hem echt heel ongelovig aan: neeeeeee papa dat kan niet, dat is een papavlek.

En op het moment zegt ze bij alles wat ze niet mag: nou ja zeg. Echt op zo'n toontje van doe niet zo kinderachtig joh.

Er zijn er vast nog wel meer, maar ik moet ze eens opschrijven..

9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.556
    113
    Limburg
    Vanmorgen, net uit bed: Mama, de bakker heeft mij wakker gemaakt en is nu naar het volgende kindje.

Vorige week een keer toen ik hem naar bed had gebracht zei ik tegen hem dat ik ging douchen.
    Op het moment dat ik in de gang loop naar de badkamer roept hij: mamaaa doe je wel het alarm van de douche aan?
    Maw, ik moest de afzuiging aanzetten, dat vergeet ik nog wel eens haha

10. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Mijn dochtertje is nu erg bezig met Jongen/ meisje..
    Meisjes hebben een poesje en wat hebben jongens dan " een pino mama" hahaha

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zoon (2) kan nog niet alle woorden van liedjes en maakt er dan zelf wat van:
    Nederlandse versie van Old McDonald had a farm:
    Boere boere boererij, hieja hieja ho!

Ten little pandas jumping on the bed (laatste zin):
    No mo baby's tampy dampy bed
    (Moet zijn: No more pandas jumping on the bed)
    :D

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Kind: mama, ik heb het zooooo saai
    Ik: wat wil je doen dan?
    Kind: niks &#128521;

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Tijdens mijn zws had ik last van mijn bekken en dan vooral mijn schaambot. Ik heb tijdens het wandelen dus wel een keer iets gezegd in de trant van "auw, mijn schaambot" ofzo.

Nu was mijn moeder met Hugo aan het wandelen. Hoort ze ineens "auw, mijn schaambot!". Had hij zijn enkel gestoten. :p

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ow ja .. herkenbaar ... hier is het als er iets geks gebeurd ... owwww mamaaaa! op zo'n facepalm-toontje ...:D

en onze dochter is uitgekookt, zeker nu we bezig zijn om haar dank (je wel) te leren ... heeft ze door dat dat "dankie" wel werkt. Dus gisteren liep ze de keuken in (voor zijntjes = rozijntjes), maar zei dat niet, wees naar de doosjes bovenop de afzuigkap en riep triomfantelijk "DANKIE" met een grote grijns ...

15. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zegt regelmatig hele gekke dingen.. dan heeft ze iets gehoord.. is daar op gaan broeden en heeft het vermengt met haar fantasie.. hilarisch! Maar de leukste van de laatste tijd was wel: "Juffrouw Roos, mijn papa heeft een hele grote plasser" waar papa bijstond. Ze had net geleerd dat meisje een spleetje hebben en jongens een plasser.

16. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Kijk mama ik heb schone tanden.... jij moet ook je tanden poetsen. Ik: Dat heb ik al gedaan lieverd..... Oooooh mama ik ben zooooooooooo trots op jou! Gevolgd door een dikke knuffel:D

Kijk mijn piemel.... Ik: nee schat meisjes hebben geen piemel. Kwaad: ik heb WEL een piemel!

Ga je een mooi cadeautje kopen voor mama haar verjaardag? Ja.... Heb je centjes dan? ehm... dan ga ik werken en jij naar school, dan breng ik jou weg en haal ik jou op, goed mama? Ik: Dat is goed schat:p

3 jaar en al zo wijs hahaha

17. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dochter was mee naar de verloskundige voor de termijnecho.
    'Mama heeft een baby in de buik', zei ze voortdurend. En daarna zei ze: 'tandjes tellen'. Ehm, nee lieverd, we zijn niet bij de tandarts (daar waren we een week daarvoor geweest, en dat heeft blijkbaar veel indruk gemaakt).

18. fafa

fafa Niet meer actief

Dochter van 4 was nieuwe scenes voor Frozen aan het verzinnen ofzo (ik kon het verhaal niet helemaal goed volgen ;))

"en dan staan Anna en Sven op Olaf's ballen!"

(de bollen waar zn lijf van is gemaakt dus)

:) Arme Olaf

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Mijn vriend wil nog wel eena woorden spellen als y ze beter niet kan horen.. van de week vroeg hij:'zullen we zo een lange ij-esje nemen?' Zegt Y: 'Jaaaa, Y ook een lange ijsje!

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Pas over gehad wat de verschillende feestdagen in nederland voor betekenis hebben

Zegt ze vandaag ... mijn nieuwe nichtje gaat alle feestdagen voor het eerst mee maken dit jaar..
    Pasen/ Kerst / Carnaval...

Zeg ik.. Maar Carnaval vieren ze niet Amsterdam... dus dat gaat ze niet meemaken denk ik..
    Zegt ze : Maar mama kwam Jezus dan nooit in Amsterdam...

Hahaha iets met een klok en een klepel...

Deel Deze Pagina