hahaha, geniaal forum. Mijn vriend ging met mij mee naar mn eerste echo met 6 weken. Verloskundige was vanalles aan het uitleggen wat er op het scherm te zien was en had het ook over de darmen. Uiteindelijk had ze mn baarmoeder gevonden en zag je heel mooi een hartje kloppen. Zegt mn vriend heel droog: Zit je niet toevallig in de darmen, het is net een kloppende pinda
Hier zijn de namen van alle baby items ook erg verwarrend voor m'n man. Vooral omdat bijna alles een andere naam in het Engels heeft. Van veel spulletjes wist ie de Nederlandse naam al niet, dus laat staan de Engelse naam. En het ligt er ook aan waar we zijn of met wie we zijn of we de Engelse of Nederlanse benaming gebruiken. Dus hij vraagt altijd voor de zekerheid wat het nou al weer is. Elke keer als ik het over een Boppy (voedingskussen) heb, zegt ie weer: "Uhmm, wat was dat ook al weer??"
Leuke topic, ga ik eens lekker op mn gemakje lezen Hier ook wel leuke uitspraken, alleen kan ik er nu ff niet opkomen.
Ik zat eergisteren (toen het zooo heerlijk warm was) in de avond met m'n voetjes omhoog. Helemaal opgezwollen. Hou lekker veel vocht vast overal. Maar m'n voeten (en vooral m'n rechter) is echt enorm opgezwollen. M'n man liep voorbij, zijn ogen bleven steken op m'n voeten. Hij kijkt me aan met die grote ogen van hem en zegt: Ik vraag me af of het ooit nog wel overgaat! Dus ik zeg: Wat? Hij: die klompvoeten? Volgens mij gaat dat niet meer over hoor. Hmmmm, bedankt, voel me nu een stuk beter. Precies wat ik wilde horen
Schiet me ineens een uitspraak van de man van een vriendin van me te binnen: Zij: We moeten nu toch echt even naar de drukkerij voor die boeken met geboortekaartjes! Hij: Hoezo? Die kaartjes kan je toch gewoon kopen bij de boekhandel enzo haha
Man belt net op: schat, hoe heet dat ook alweer waar ze naar kijken in je urine bij de verloskundige straks? Ik: eiwitten Hij: oja, thanks, rustig aan he, doeiiii halve minuut later, weer telefoon Man: ja sorry ben t weer vergeten, hoe heet t ook alweer? Lekker handig zo'n man die alles zo goed onthoudt hihi. haha moielle: lekker opbeurend! Maar t gaat gewoon weer over, vaak op de dag van de bevalling (of dag erna al). Lijkt me heerlijk om mijn eigen voetjs weer terug te hebben!
Nee dat is zwangerschapsdementie hahaha, tenminste volgens mijn moeder dan.... want van 2 zwangere dochters krijgt zij ook last van haar geheugen..we hebben maar niet gezegd dat dat eerder aan de ouderdom zal gaan liggen dan aan onze hormonen!!
Haha die gekkerds ook! In het begin belde hij ook steeds om te vragen hoeveel weken we nu waren haha. Nu stuur ik hem elke maandag een smsje met: gefeliciteerd, ons kleintje is nu .. weken! Als hij het weer vergeet, kan hij gewoon zijn tel checken. En ik hoop echt dat ik het vocht kwijt raak! haha Had er toen een hard hoofd in. Maar nu het weer wat minder warm is buiten, merk ik het meteen aan m'n vochtgehalte in m'n ledematen hihi Hmmm, komt daar misschien: 'ik voel het aan m'n water' vandaan??? xxx
Moet er wel bij zeggen dat m'n man ook heel lief uit de bocht kan komen hoor: Die dag van het 'opgewollen voeten/klompvoeten incident' zat ik er even helemaal doorheen. Ik liet me even gaan, huilen enzo. Dus hij vraagt wat er is. Ik zei dat ik me ontzettend dik voelde! Hij: en waarom ben je dik? Ik: omdat ik zoveel vocht vasthouhouhou boehoe Hij: nee, omdat je zwanger bent Aaaah, dan smelt ik helemaal! En toen probeerde hij ook nog eens m'n rug te masseren zoals geleerd op de zw cursus. Hoe lief! Je leert elkaar door en door kennen tijdens een zw. Het is echt een relatie testje
Manlief deze week toen ik zat te eten: "schat, je moet echt stoppen met eten want je krijgt echt toch wel een buik" DUHH, hoe komt die daar denk je. En dan te bedenken dat het al nummer 3 is, hij zou onderhand toch al een expert in vrouwelijke anatomie mogen zijn. Mijn ventje toch
Mijn vent van de week; 'Schat, ik hoop niet dat je navel naar buiten gaat 'ploppen', dat vind ik zo lelijk'. Ik: 'Ja, daar kan ik niets aan doen!' Hij: 'Jawel, gewoon goed smeren!". Ja, dat zal helpen! Af en toe....ppffff
Haha ik hou echt van dit topic!! Ik ben nu 19 weken zwanger. Vanaf deze week zou de beeb ook geluidjes van buiten de baarmoeder kunnen horen maar mijn lieve schat zat vanmiddag naar m'n buik te zwaaien toen ie "ons" gedag zei. Toen ik opmerkte dat hij of zij dat niet door zou hebben zei hij: 'jawel, want hij of zij kan ook licht en donker onderscheiden toch!' Ja schat.. Maar niet van 3 meter afstand!!
kon mn ventje van de week wel killen ,was aan het kuissen en werd niet goed van de producten ,hij zo van "schatje ni doen niet goed voor ons ventje!"om dan metteen een kom koffie onder mn neus te steken met de vraag "jij ook?" ,en dan verschieten dat k 2seconden later over de wc hang :s
niet tijdens de zwangerschap, maar wou hem toch even delen: een vriend toen we vanmiddag even op het balkon gingen zitten ''moet de bler-o-foon ook mee?''
Ik zat op de bank me dik te voelen, "pfff wat een pens zeg!" Vriend heel lief: "nee joh dat is geen pens maar een dikke babybuik!"
Toen we heen gingen voor de eerste echo met 11 weken ofzo. Kijk man lief op het scherm en zegt : Het lijkt wel een mini gorilla haha nou die hadden ze nog niet eerder gehoord bij de VK
Hoort niet helemaal thuis in dit topic, maar plaats het toch maar. Het valt me op dat sommige mannen heel 'trots' zijn op de poep van hun kind. Laatst had een vriend van me een foto op FB geplaatst met de Picasso van z'n dochter (tot op de deur) en gisteren een andere vriend die meldt dat z'n zoon wel 2 meter ver kan sproeien. Wat is dat toch met mannen en poep? Ben benieuwd hoe mijn vent daar straks mee omgaat
Ja dat is het zeker! Mijn man moet me hier soms ook geruststellen wat gewicht betreft. Ik weet wel dat t erbij hoort, maar toch, soms denk ik pffff ik voel me zo niet mezelf met al die kilo's eraan! Ik ben ook nooit dik geweest en nu ben ik ook niet dik ofzo, maar gewoon veel zwaarder en die grote buik natuurlijk.
hahaha ik vond dat ook nooit mooi en is toch gebeurd, achja, nu ben ik eraan gewend! Mijn man zei dat trouwens over striae, dat ik goed moet smeren. Terwijl dat het helemaal niet voorkomt, als je het moet krijgen, krijg je het toch wel. Tot nu toe nog geen striae trouwens, fingers crossed!!