leuke uitspraken van je partner

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eva33, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik heb sinds de zwangerschap nogal veel blonde donshaartjes op m'n buik.

Of zoals m'n vriend gisteravond zei: "je hebt een puppybuik" :)

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier ging hij mijn buikje kroelen, net als bij onze kat...

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb sinds een paar weken striae onderaan mijn buik, dikke rode strepen. Vriendlief noemt me meestal Streepje nu. Vanavond zegt ie ineens: 'scheurbuik, daar gingen ze vroeger toch dood

4. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Mijn man is meester in het maken van opmerkingen en goed bedoelde acties... Om er een paar te noemen:

Hij was ervan overtuigd dat we een jongen zouden krijgen maar bij de echo blijken we een meisje te krijgen. Het eerste wat hij riep, heel romantisch:
    "Oh nee, als ze maar niet zo'n puber wordt als jij was!"
    Waarop mijn schoonmoeder antwoordde: (tienermoeder)
    "Ach joh... Voor hetzelfde geld maakt ze je opa op haar 17e!"

's Avonds prikt hij regelmatig, zonder aankondiging, in mijn buik om te kijken of hij ons meisje voelt. Ik schrik iedere keer weer hahaha! Voordat hij gaat slapen geeft hij mij een zoen en een kus op mijn buik en zegt dan: 'Slaap lekker meiden!'.

Laatst gingen we midgetgolfen met onze beste vrienden.
    Na een mooie slag deed ik een soort van dansje waarop mijn man heel hard riep:
    "Oh, dat is echt schattig... Je lijkt op Humpty Dumpty als je dat doet!"

Als ik me 's avonds uit kleed om naar bed te gaan, is hij uitermate gefascineerd door mij borsten. Ze zijn behoorlijk gegroeid en manlief vindt dat reuze interessant. Omdat ze zeer doen, vind ik het niet prettig als hij eraan zit. Waarop hij met de opmerking kwam:
    "Misschien moet je er voorlopig een bordje op hangen: Niet voor recreatief gebruik!" :D

En verder inderdaad het gepraat tegen mijn buik, vergelijkingen met olifanten, nijlpaarden... En hij checkt regelmatig of mijn navel al naar buiten plopt! ;)

5. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hahaha dit is echt een hele herkenbare. Mijn man zegt er bijna altijd wat van als ik de kleine probeer uit te dagen in mijn buik door te prikken of te duwen. Ook is hij bang dat ik hem blauw prik :)...

6. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahahahaha, zit hier op mijn werk en moest zo hard lachen dat ik maar even de deur van mijn kantoor dicht heb gedaan (gelukkig zijn mijn kamergenoten afwezig)!

Mijn manlief was helemaal in de wolken toen we zwanger waren, en wilde meteen alles weten. Dus had hij zo'n boek voor aanstaande papa's voor zichzelf gekocht.

Een tijdje later lig ik in bed mijn beginnende buikje te bewonderen. Manlief komt binnen lopen en ik zeg vrolijk: "kijk, ik wordt echt al dikker". Citeerd hij op de meest droge manier: "Het is raadzaam om uw partner te helpen om 'dik' en 'zwanger' van elkaar te blijven onderscheiden".

Weer later kom ik thuis van mijn werk, staat er een prachtige bougainville (zo'n struik met van die prachtige roze of paarse bloemen, die je vaak in landen rondom de middellandse zee ziet) op het tuinbankje. De oude is in de winter doodgevroren. Dus ik helemaal vertederd: "Schat, wat heb je een mooie bloemen voor mij gekocht, wat ontzettend lief!". Hij: "Ja, dat moest van mijn boek...".

Heel romantisch die vent van mij, zucht...

7. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Moest van mijn boek!!! Hahahahaha... Zou die van mij ook zeggen.

Tijdens de zwangerschap heeft mijn man nog geen gekke dingen gezegd. Tijdens de periode van het zwanger worden maar zat. De leukste vind ik dat hij elke keer vroeg of de ovulutie al voorbij was. Als ik hem dan vertelde dat het geen ovulutie was maar een ovulatie (of evolutie) dan vond hij dat het wel echt een ovulutie was. Waar ik maandelijks meerdere keren om heb gelachen.

Mijn broer heeft wel een super leuke opmerking gemaakt. Wij vertelde dat ik zwanger was door hem een foto van de test te geven met de opmerking dat we een vroeg verjaardagscadeau voor hem hebben (hij is 3 dagen jarig voor we uitgerekend zijn). Zijn reactie: "Ik krijg een baby!"
    Euhm.. nee, wij krijgen een baby...

8. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    hahaha !
    Hier moest ik zo om lachen :D
    je zal toch maar 4 meter ontsluiting hebben :p

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Had dinsdag teveel gegeten en mn buik was heeeel gespannen.

Tja, schat...Je moet ook niet zoveel eten als je de buik al vol hebt.

*zucht*

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Dat boek ook!!!
    Hier ook hoor en af en toe test ik hem ffies; schat vind je me dik..?? nee hoor dat is de baby die je tijdelijk wat voller maakt... Heel tactvol

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wat is dat voor boek? Ik willut!!!

12. Biancah

Biancah Niet meer actief

Jaa ik wil dat boek ook hihi
    Want als ik zeg ik lijk wel een zeekoe en.ben dik zegt ie schat je bent zwanger hoor. Dat is nou net niet wat ik dan wil horen op dat moment.

13. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Is dat niet t boek: "Zwangerschapsboek voor mannen"?? Die is echt fantastisch!

14. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het boek waar mijn man zijn wijsheden uit haalt heet:
    "Het 9 maanden boek voor papa"

15. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    geweldig weer :D
    jammer dat mijn man geen lezer is, anders had ik hem dat boek ook gegeven.

tijdens de hele zwangerschap kan mijn man soms wat... afstandelijk en ongeïnteresseerd overkomen voor anderen. laatst reden we terug naar huis en vlak bij huis zei ik dat ik toch wel blij zou zijn als de kleine er straks was. waarop meneer doodleuk zegt: "helemaal mee eens." port ie in mijn buik "kom je naar buiten kleintje? papa wil je zien" en ik was net 28 weken ;)
    gisteravond uit het niets opeens "je buik bewoog. doe dat nog eens? Het ziet er zo leuk uit." ehhh dat doe ik niet, dat doet de kleine.

16. Maia

Maia Niet meer actief

ik moest gisteren er wel om lachen door de manier waarop hij het zei, maar hij heeft toch wel m'n sloffen naar z'n kop gekregen.

Ik had me uitgekleed om naar bed te gaan en zat even op de rand van het bed om m'n sokken uit te trekken. Hij loopt langs me, kijkt en toen kwam er uit z'n mond: "zo hé, wat een uiers"

En bedankt he.

17. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Bij mijn moeder thuis hadden ze het vroeger niet over tepels, maar over theepotjes. Dat gebruik ik ook wel eens. Vriendlief heeft dat blijkbaar goed onthouden, want gisteren kreeg ik te horen dat ik grote theeschotels had... Hij bedoelde dus mijn tepelhof....

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    KatMan fantaseert hardop: '...en als de baby er dan uitfloept, wil ik 'm opvangen... Zou dat erg glibberig zijn?... Maar goed dat-ie aan een touwtje zit!..'

(De vergelijking met een jojo is al snel gemaakt.)

19. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Wat een geweldig topic is dit toch!
    Heb er een paar dagen over gedaan om alles te lezen.. :D

Mijn mannetje heeft nog niet zo heel rare dingen gezegd, alleen gedaan.. :)

Toen ik net zwanger was, kwam ie met zo'n gas masker in huis, echt zo'n hele grote! Zo durfde hij de baby wel te verschonen na een poepluier...

En afgelopen maandag was hij vrij, ik kwam na het werk thuis zie ik in de box de Maxi-cosi staan! De kinderwagen en Maxi-cosi stonden bij m'n schoonouders omdat we die al heel vroeg hadden gekocht..
    Maar leek hem wel handig om die nu alvast in huis te hebben, want mocht ze te vroeg geboren worden, konden we haar toch weer meenemen naar huis...
    Ik eerst maar uitgelegd dat ze dan nog wel een paar weekjes in het ziekenhuis moest blijven..
    T was wel super lief bedoeld natuurlijk! ;)

20. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Heerlijk dit!

Ik heb er 2.
    Mijn vriend wilde tegen de baby praten dus begon tegen mijn navel te praten, ik zei nee schat daar is debaby nog niet, die zit nog heel laag (8 weken). Buigt hij verder door zijn knieeen (onder de geslachtsstreek) en begint omhoog te roepen: Halloooo oooo oooo. Ik: Schat ik echo niet hoor....

Mijn vader toen ik hem belde om te vertellen dat hij opa werd.
    Ik: Pap je wordt opa!
    Pap: Van wie?
    ........:)

Deel Deze Pagina