Ik vroeg net aan mijn man: Heb je de baby gister echt voelen bewegen? Ja duh, of jij moet ineens heel goed kunnen buikdansen Hmm.. nee dat kan ik nog steeds niet haha
deze uitspraak is niet van mijn vriend maar van een vriendin die de opleiding verloskundige doet. ik noem de kleine altijd heel druk omdat hij veel beweegt enzo... stuurt ze ineens uit het niets een bericht... hoe gaat het met de kleine kickboxer? haha was echt heel grappig toen! ;p
Heerlijk topic dit. Het heeft even geduurd maar mijn mannetje had er ook een. Ben ik gisteren de formulieren voor de kraamzorg aan het invullen waarbij ik hard op de vragen voor lees. Vl geeft al die tijd ben reactie tot ik bij de vraag van je bsn nummer kom. Draait zich om en vraagt van wie? Van de baby? Daarna verontwaardigd. .. Wat zit je nou te lachen?
Leuk om te lezen, al die uitspraken Ik zat met mijn vriend in de wachtkamer van de echoscopie praktijk te wachten tot we de eerste echo van ons kindje konden laten maken. Daarna zouden we (ergens anders) naar de verloskundige voor een intakegesprek. Vraagt mijn vriend in die volle wachtkamer: "als we hier klaar zijn hebben we een afspraak voor de echo toch?" Leuk, die blikken van de andere wachtenden Na de afspraak bij de verloskundige vroeg hij wanneer we weer een afspraak hadden bij het consultatiebureau. Verwarrend, al die termen Vanmorgen was ik aan het kijken op internet naar commodes en benoemde ik het belang van een niet te kleine commode i.v.m. onze lengte.. Volgens m'n vriend was dat niet nodig, want we hoefden er niet zo lang mee te doen. Ik vroeg hem hoe lang hij dacht dat een kindje luiers om moet. "Een jaartje ofzo, toch?" Was het maar zo, haha!
Hahaha leuk deze. Gister maakte vl ook weer een leuke opmerking. Ik gebruik al een tijdje lactulose siroop i.v.m. obstipatie. Gisteren de ha gebeld of ik de dosering op mag voeren. Geen probleem volgens de ha roept vl ineens uit het niets, maar gaat die kleine dan niet aan de diaree Ik uhmmm nee schat die poept nog niet.
Mijn vriend heeft nooit zijn zwemdiploma gehaald dus toen ik hem vertelde dat ik zwanger was maakte hij de opmerking: Nou mijn zaad kan blijkbaar beter zwemmen dan ik !
"Niet in de buurt van de kattenbak komen hoor, want dan kun je Toxomoplose (i.p.v. Toxoplasmose) krijgen en dat is gevaarlijk voor de baby".
Bij mijn eerste zwangerschap kwam die thuis en zei : Pluis gebruik je wel valiumzuur ?? Zijn zus is 14 jaar ouder en echt een moeder en die had dat dus gevraagd aan hem. Haha je kon mij opvegen.
Ik heb geen uitspraken van een partner maar wel van mijn oudste dochter. Laatst waren we in de trein en ze moest de hele tijd naar de wc, zegt madam in 1x: "Mama, lastig he dat we zoveel moeten plassen. Ik denk dat ik ook zwanger ben hoor". En tegenwoordig waarschuwt ze me heel vaak "Mama, let je wel even op wat je doet. Je hebt wel mijn broertje in je buik hoor, ik waarschuw niet nog een keer" Mijn dochter wordt 31 januari 6 jaar
Mijn man kwam op een avond thuis en vroeg aan mij, schat wanneer gaan we naar een rolstoel kijken? Ik vroeg hem: waar heb jij nou een rolstoel voor nodig? Ik niet, ons kleintje toch? Ik zeg nou ik hoop van niet. Hij kijkt me echt aan alsof ik gek ben. Hij zegt, anders kunnen we toch niet gaan wandelen? Ahhhh, je bedoelt een kinderwagen, hahaha.
Ik had vanmorgen een beetje pijn in mijn buik. Dus ik voel aan mijn buik en druk het een beetje in. Meneer heel geschokt: 'Dat moet je niet doen! Straks krijgt het een misvormd hoofd!' En hij geloofde echt dat de baby er last van had...
Bij mijn babykamer had ik allerlei kleertjes etc. cadeau gekregen. Mijn man is op zolder, waar de was hangt. Roept hij ineens keihard naar mij toe (stond verdieping lager): 'Wat is dit! Wat mot de baby met een jurk van anderhalve meter!' Was een slaapzak...
Hahaha geweldig topic dit. Wij verwachten een klein kindje. Niet te klein, maar rond de 6 pond schatten ze. Maar ik had nog maar 2 broekjes in maat 50, dus ik zei tegen vriendlief dat ik nog wel wat broekjes erbij wilde in die maat. Zegtie; "ja maar die grotere broekjes past hij wel hoor, want zijn luier moet er ook bij in!" Ehm, tsja lieverd, dat snappen de fabrikanten van die kleertjes zelf ook wel.
Hier ook al een aantal grappig uitspraken van mij vriend : Komt de kat bovenop mijn buik liggen, geef ik de reactie "amai dat ga je toch ook niet meer te lang kunnen doen, begint lastig te worden op mijn buik" geeft vl de reactie "maar allee, zo lief, ze wil gewoon helpen uitbroeden" Mijn borsten heten tegenwoordig ook niet meer borsten, dat is de melkfabriek geworden Legt hij gisterenavond zijn hoofd op mijn buik om naar de kleine te kunnen luisteren, véél te vroeg natuurlijk, hoor je nog niks van Zegt hij zo heel serieus "ja ik denk dat ik het hartje hoor! of nee toch niet, waren gewoon je darmen..."
Geweldige topic dit!!! Heerlijk al die reacties wat word je daar vrolijk van!! Hier zegt man lief gister terwijl ik weer doodmoe op de bank lig, Pfff ik heb ook last van de hormonen voel me nog luier dan een pamper
Haha, dat gelooft mijn man ook, die denkt dat er straks een baby met allemaal deuken en gaten tevoorschijn komt. Sinds ik heb verteld dat ik dat deed om het oortje nog even goed te modelleren, is het goed.
O ja ik weet er nog een: Ik had een borstontsteking en onze kraamhulp stelde voor om koolbladeren in mijn bh te doen. Dus manlief op naar de supermarkt voor een witte kool. Ze hadden alleen maar biologische kolen. Zegt mijn man: schat, nu heb je een bio bh.
Gisteren.. Ik; waarom ben je zo lui? Vriend; ben aan rusten, voor als straks de baby komt. Ik; eh, denk dat ik het meeste werk zal moeten doen hoor. Vriend; niet! Ik moet straks die sleepkabel doorknippen hoor!
Vriendlief vraagt aan mij: schat, hoeveel van zulke incontinentie-luiers-voor-baby's' gebruiken baby's ongeveer per week?