Mijn man had het over de bevalling: "moet ik dan die keizersnede doen?" Ik: "uhh je bedoelt vast de navelstreng"? Gezien je niet-medische achtergrond is dat het maximale wat je mag doen
Toen ik mijn positieve clearblue zwangerschapstest vast had trok hij gelijk bleek... Er stond op 1-2 en hij dacht 1 of 2 baby's...
Hahahaha te leuk, zo weer verder lezen. Het enige wat die van mij vorige keer zei tegen een kennis over de zwangerschap en bevalling: Het valt ook allemaal wel mee hoor. Mijn vraag was dan ook goh poep jij de volgende dan even uit?
Bij de vorige bevalling had die wel een leuke. Ik lag daar om half 10 s'avonds, de verlos vond dat ik een half uurtje (van 21 tot 21:30) mocht ontspannen en dan gingen ze met de daadwerkelijke bevalling beginnen. Dus ik om 1 minuut voor half 10 je moet ze NU roepen want dat kind valt eruit. Kalm aan kalm aan, ze zeiden dat je tot half 10 kon rusten, dus je hebt nog een paar minuten. (en ik maar zeggen dat die ze moest roepen he) Zelfde moment gaan alle toeters en bellen af, verlos met assistente renden naar binnen, hoofdje hing er al bijna uit, en zijn verweer was: ja maar jullie zeiden dat ze nog een half uurtje kon ontspannen.
Te grappig dit! Toen ik vannacht paar uur wakker was heb ik me prima vermaakt met lezen. Mijn man kan er ook wat van. Met 18 weken was ik 18 kilo afgevallen. Meneer zegt doodleuk; Jemig na die 40 weken heb ik ineens een slanke vrouw. Nou ik mag hopen dat het afvallen voor die tijd wel is gestopt. Ook was onze uk gisteravond super druk zegt meneer; het adhd uurtje is begonnen, geen paniek geen paniek! Fijn die pietje paniek
gisteravond lag mijn man met zijn hoofd op mijn buik, trekt hij ineens mijn shirt omhoog en zegt hallo in mijn navel.... wat doe je vraag ik... ik zeg hallo tegen ukkie misschien hoort ie het (hij had net gelezen dat deze week de oortjes gevormd worden, is misschien een beeeetje te vroeg om tegen hem/haar te praten lieverd)
Nee ik vind het helemaal niet erg dat je borsten zoveel gegroeid zijn. En daarna verwachtingsvol: Worden je billen ook groter?
Die van mij zei gister; als jij nou even je broek uit doet dan hou ik een snoepje bij je doos. Misschien dat de baby er dan wat sneller uitkomt. Meneer kan niet meer wachten op z'n kind, dwaas hahaha
Ml zat aan zijn ouders te vertellen dat de ketting met het geluidje op mijn buik hangt zodat je dan weet wanneer de baby schopt whahahaha!
Nou ik heb de eerste uitspraak ook binnen. Ik las net ergens dat tijdens een zwangerschap je baarmoeder 500x groter word dus ik zeg dat tegen vriendlief en er achteraan 'bizar hé?' Zegt ie 'nee hoor, waarom? Een ballon blaast toch ook op' En je hormonen zullen wel meegroeien om in proportie te blijven. Dit zei ie met een knipoog
Vandaag zaten we in de wachtkamer voor de 20-weken echo. Een stel vóór ons kwam voor een nekplooimeting. Zegt mijn man, gelukkig toen dat stel weg was: "Een nekplooimeting is toch altijd met een inwendige echo?". Ik vraag hem waarom hij dat vindt. Terwijl hij zijn nekvel beet pakt zegt hij: " Anders kunnen ze dat toch niet meten". Toen ik hem vroeg of hij daadwerkelijk denkt dat ze het nekje beet pakken in de baarmoeder, viel het kwartje pas. (En dat terwijl ik verschillende inwendige echo's heb gehad dus hij prima weet hoe dat gaat)
Super leuk al deze reacties!! Ik lig helemaal in een deuk hier! Wij weten pas net dat ik zwanger ben, maar mijn man heeft hele droge humor. Dus die opmerkingen zullen ook nog wel gaan komen