Mijn vriend had gister ook een leuke opmerking. Ik:"Het doet soms zo'n pijn als ik moet niezen" Hij (bloedserieus):"Dat komt vast omdat het kindje met haar hoofd tegen je placenta wordt geslagen" Haha nou nee hoor, dat heet nou bandenpijn De stakker was ook nog bang dat ons meisje een hersenschudding zou oplopen
Niet van mijn partner, maar van de bedrijfsarts die duidelijk weinig met zwangere vrouwen te maken kreeg. Zegt hij 'ik wens je een prettige bevalling'.... Ehm, tja. Hij weet duidelijk niet wat bevallen is. Mijn collega's en ik konden gelukkig wel lachen om zijn naïviteit.
Soms zit ik met de benen wijd.. enigszins een relaxte houding met die hangbuik. Zegt VL gisteren: Ik kan de baby al bijna zien zitten! Pffff
Nu 16 weken zwanger van ons eerste kindje en gister al een leuke eerste uitspraak van vriendlief. We hadden het over wat je allemaal nodig hebt en hij zei: "Aan 7 setjes kleding voor de baby hebben we toch genoeg, als je gewoon 1 keer in de week wast" Hij was heel verbaast dat wij 10 minuten in een deuk lagen.. zullen nog wel veel van dit soort momenten volgen
Ook die vent van mij kan soms leuk uit de hoek komen. Zo zagen we laatst een vrouw fietsen met een behoorlijk achterwerk. Ik zei tegen hem: 'ik hoop dat ik niet zo'n kont krijg tijdens mijn zwangerschap' waarop hij antwoorde: 'Hoezo, dat kind zit toch niet in je kont!'. En gisteren vroeg ik aan hem of hij al gedacht had over de beste route naar het ziekenhuis. Hij gaf aan dat dat ervan afhangt waar hij tegen die tijd met zijn werk zit. Hierop vroeg ik of hij niet van plan was om mij ook mee te nemen naar het ziekenhuis?!! Zegt hij: 'Jij kan toch gewoon zelf naar het ziekenhuis rijden?'..... Ik heb toch maar even gevraagd of hij dat serieus bedoelde aangezien we pas naar het ziekenhuis worden gestuurd als ik zoveel cm ontsluiting heb en waarschijnlijk ook al volop weeën heb... Maar hij bedoelde het dus eigenlijk toch wel serieus. Haha, kijken of hij er tegen die tijd nog zo tegenaan kijkt.
Bij de 1e: Niet tijdens de zwangerschap, maar de 1e keer naar het cb. De arts vraagt 'nou bevalt het een beetje'? Waarop man zegt 'tsja kan haar moeilijk terug duwen' 😇 Bij deze zwangerschap waren we nogal geshockeerd dat er 2 vruchtzakjes waren. Man zijn reactie: dat kan niet! Toch?'