Wanneer naar een ander bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sientje, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Dag dames,
    Wij hebben een hele stoere kamer voor Valentino gemaakt, helemaal blauw met wit, met een motorbehangrand erdoorheen en een superstoer autobed die eind deze maand geleverd wordt, maar nu mijn vraag wanneer ging jullie kindje over van het ledikantje naar een echt bed?
    En hoe ging die overgang, wij hebben nl vanmiddag geprobeerd t ledikantje op zijn nieuwe kamertje te zetten,om m alvast een beetje te laten wennen maar dit was dus echt een drama gillen, en doodsbang dus hebben we m maar gauw weer op zijn ´oude´ kamertje gelegd..hij is ook nog vrij klein 15mnd dus hebben we geen haast, maar ben wel nieuwsgierig hoe dit bij anderen verlopen is.
    Alvast bedankt.

2. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hoi Hoi ...

Ik heb een zoon van net 2 jaar...
    Hij heeft een ledikantje die je kan om bouwen tot een peuterbed..
    En het stond zo leuk en lief, tot die naar bed moest :O:O hahahaha hij ging niet leggen nee tegen de deur duwen en spelen met speeltjes hahahaha...
    Toen de zelfde nacht maar weer een ledikantje gemaakt..
    En we wachten nog maar even maar sinds kort klimt die er uit en er in haha dus ik kan het binne kort ook weer proberen :)..

Groetjes Brenda

3. Dancer

Dancer Lid

9 apr 2007
    8
    0
    0
    Hoi,

We hebben Rianne vorig jaar mei ineen groter bed laten slapen.
    Ze was toen 2 1/2 en ze vond het gelijk geweldig geen problemen mee gehad.
    Alhoewel ze er toen wel HEEL gemakkelijk uit kon,dat had ze heel goed in de gaten(kleine wurm).
    We hoefden toen allen nog maar te dreigen van ,als je er nu niet gauw weer in gaat dan zetten we zo je kleine bedje weer neer.
    En dat wou ze ten alle tijden voorkomen.HIHI( waren we echt niet van plan,maar je moet toch wat)

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Wij hebben voor onze dochter (wordt in mei 2) een groot bed besteld en ze gaat erin zodra het bed er is. Ben zeer benieuwd hoe madam erop gaat reageren!

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ging het prima in 1keer! Yasmin ging met 2 jaar in haar nieuwe peuterbed zodat ze op gtijd kon wennen en zodat Kian in het ledikantje kon zodra hij geboren was en dat is ruimschoots gelukt! We hebben het peuterbed op haar eigen kamertje gezet en het ledikantje gelijk uit haar zicht, nou en ze sliep als een roosje vanaf de 1e keer :D

6. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Mijn dochter van 2,5 was echt superblij met haar bed in december, maar slaapt er nog steeds niet in!
    Ze zeggen dat je pas naar een peuterbed moet rond de 3 jaar, maar omdat ze zelf haar bed uitklom dachten we dat het wel eerder kon.
    Heel af en toe slaapt ze in haar nieuwe bed. En soms gaat ze er zelf inliggen maar als je dan bij haar kijkt als ze slaapt is ze weer in haar oude bedje geklommen en daar in slaap gevallen.

Dus, bij ons ging/gaat die overgang ook niet soepel. Ik denk dat we over 1 of 2 maanden er echt ons best voor gaan doen om er druk achter te zetten. Tot die tijd geef ik haar de kans om het zelf steeds meer te gaan doen.
    We hebben haar ledikantje toch nodig straks!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Een collega van mij, haar zoontje ging met 1,5 ook in z'n autobed, hij vond het zo leuk- nooit geen problemen mee gehad.
    Leuk z'n autobed, willen we ook voor Steven gaan kopen.

8. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Toen ik zwanger was van de 2e heb ik toch een nieuw ledikantje gekocht,ik had al zo'n vermoeden dat het niet ging lukken.En dat klopte,we zijn pas een weekje weg geweest en ik had voor de kleinste een campingbedje mee genomen en we wilden de oudste (2.5) in het grote bed doen.Uiteindelijk bleef ze eruit komen en toen hebben we haar maar in het campingbed gedaan en binnen 5 minuten sliep ze.Ik denk dat ze gewoon nog die 'begrenzing' van zo'n bed nodig heeft.Ze kan er wel uit klimmen maar dat doet ze nooit.Dus voorlopig laat ik het zo.Ze geeft het vanzelf denk wel aan.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Lisa was 14 maanden toen ze van haar ledikantje naar een groot 1 pers. bed ging... geen problemen mee gehad, ging meteen goed!

10. Mama van Julian

20 feb 2007
    86
    0
    0
    medewerkster klantenservice Drogisterij.Net
    Stellendam
    We hebben pas een groot bed gekocht voor Julian.
    Ik was zwanger en zou in september uitgerekend zijn. Helaas heb ik een miskraam gehad. We wilden Julian eerst in juni in zijn nieuwe kamer laten slapen, alleen nu zit er geen haast meer achter.
    We hebben besloten om hem toch deze zomer naar de andere kamer te laten verhuizen.
    Hij is dan bijna 3

11. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Bas was net 2 toen hij over ging. Hij klom al steeds uit het ledikantje. We hebben er zo'n feest van gemaakt dat hij nooit meer in zijn ledikant wilde liggen. Toen hij eenmaal gewend was aan het bed hebben we hem van kamer verwisseld....

12. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    We gaan voor Ewout ook een peuterbed kopen, en daar gaat hij deze zomer in slapen als het even mee zit.
    Ik ben eind Aug. uitgerekend en dan heb ik het ledikantje nodig waar hij nu in slaapt. Hij krijgt ook een nieuwe kamer, dus alles gaat dan veranderen. Ben benieuwd hoe het gaat zometeen.

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Ons zoontje is nu 2.5 jaar oud en hij slaapt sinds twee weken in een nieuwe kamer en een gewoon 1-persoonsbed.
    Toen we nog met de kamer bezig waren hebben we er al speelgoed neergelegd zodat hij af en toe al op de kamer bezig was en verteld dat dit zijn kamer werd.

En het ging vanaf dag 1 echt supergoed. Hij slaapt er 's middags nog 2.5 uur en 's nachts ook net zo lekker en lang als in zijn ledikantje. Hij is ook supertrots op zijn nieuwe jungle-kamer en grote bed.

Hij blijft trouwens ook gewoon liggen. Als hij 's morgens wakker wordt speelt hij nog even met de knuffels die op bed liggen en roept dan papa of mama. Pas als wij de slaapkamerdeur bij hem los doen kruipt meneer uit bed.

14. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    wij hebben sinds dit weekeind een groot bed (half hoog slaper) voor aidan (2 jr) maar hij hoeft er nog niet perse meteen in te slapen.

We hebben n.l. 2 nachten p.w. een pleeg kind dat tot op heden op een lucht bedje moest slapen.
    Die kan daar nu voorlopig in en aidan kan dan rustig wennen (slaapt nog steeds in ledikantje op onze kamer)

Vanmiddag voor't eerst even geprobeerd. Heerlijk er bij gekropen. Ik lag heerlijk bijna te slapen. Hij lag wel, lekker tegen me aan gekropen, maar met wijd open ogen! Vond het blijkbaar toch best spannend.

hij heeft uiteindelijk z'n middag slaapje toch in z'n ledikantje gedaan, hij was zooo moe, maar in dat grote bed.. nee brrr...

Mijn hoop en doel is om hem in z'n grote bed te hebben slapen tegen de tijd dat de 2e in aantocht is. Maar voorlopig ben ik nog niet eens zwanger dus mag hij nog een maandje extra er over doen ;)

15. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje van 23 maanden ligt sinds 2 weken in een 'groot' bed (peuterbed, zonder hekje) en eigenlijk gaat het prima.

Hij is er 2 keer uitgerold in het begin en hij gaat 's avonds nadat ik 'm naar bed heb gebracht nog vaak wel wat spelen op zijn kamer. Maar daarna klimt hij zelf in bed en gaat slapen.

Succes!
    Suus

16. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    klinkt leuk allemaal!
    Valentino vindt t nog steeds maar vreemd, hij gaat wel op zijn nieuwe bed spelen en het allemaal even bekijken maar that's it!
    Nou vind ik dat niet erg, aangezien wij zijn oude kamertje niet nodig hebben laat ik m maar..we zullen zien!
    Zal trouwens binnenkort eens even foto's in de lounge ofzo zetten van zijn nieuwe auto/motor kamertje, ben er nl best trots op!

17. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ons zoontje is met 2,5 jaar naar een groot bed gegaan, gewoon op zijn oude kamer want toen was ik nog niet zwanger. Hij mocht al helpen met het ledikantje uit elkaar halen en het grote bed kopen en in elkaar zetten (voordeel van Ikea: Je kunt vooraf naar de winkel gaan en hem laten gaan liggen in het nieuwe bed :) ).

Het slapen in bed ging hartstikke goed alleen is hij zo'n draaikont dat hij uit bed bleef vallen. We hebben zo'n rekje/hekje gekocht om voor en onder zijn matras te schuiven en toen ging het prima.

Toen hij vorig jaar naar zijn nieuwe kamer ging, was het bed al vertrouwd en ik denk dat dat best verschil gemaakt heeft. Maar wij hadden die mogelijkheid om het dus in 2 stappen te doen, dat gaat niet bij iedereen ;) .

18. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort

Ik zal even vertellen hoe het is gegaan. Het bed kwam de 23ste mei, mijn zoon kwam de 24ste. Op de 26ste is ze 2jaar geworden en op de 27ste stond haar bed in elkaar. Ze mocht er gelijk in slapen en dat wilde ze ook wel. 's Nachts was ze haar knuffels kwijt en wilde niet meer in dat grote bed. De volgende dag mocht ze kiezen in welk bed ze wilde slapen en ze koos voor het grote bed. Ze heeft nooit meer naar het ledikantje gekeken! Ik had verwacht dat ze in het ledikantje zou willen slapen ivm de komst van haar broertje (jaloezie) maar nee hoor! Ik ben best wel trots!

Deel Deze Pagina