Leuke uitspraken van peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vanochtend om half 6 ook een hele leuke. Madame had dorst dus ik met duffe kop naar de keuken toe.
    Was net bezig wat in te schenken toen ik vanuit de slaapkamer hoorde roepen:

'Mama (van)daag nog??'

:$Maar natuurlijk, Hare Majesteit;)

Maar wel heel lief toen ze, na het drinken, tegen me zei: 'ga maar weer lekker sjlapen meissie':D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha wat grappig he wat ze allemaal oppikken..

Ik ging mijn dochter van de week ophalen bij de psz en ze was nog met een meisje in de poppenhoek aan het spelen. Hoorde dr toen ook opeens zeggen tegen een popje in een bedje 'Jij pak slaag?'

haha, zal vast helemaal verkeerd overkomen daar maar gebruik dat weleens voor de gein wanneer ze niet wil slapen en ik achter dr aan ren in het huis.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik probeer luca uit te leggen het verschil tussen een snor en een baard. Ik wijs op mijn kin voor de baard en op mijn bovenlip voor de snor.
    Stonden we in de rij bij het restaurant van de hema, zat er een meneer met een snor dus:
    "Mama, mama, meneer." en Luca met zijn vinger onder zijn neus.... Ik zeg: "wat doe jij nou gek?"

even later is die meneer weg, dus Luca: "meneer, stoel!"
    Ik zeg: "nee meneer is naar huis."
    Komt die man even later voorbij en ja hoor: "mama mama, meneer!" En wijzen naar die meneer en hup weer die vinger onder zijn neus. Ik kwam niet meer bij!!
    Ik zeg: "ja schat hij heeft een snor doe je vinger maar weer weg." maar nee niks. Hij bleef maar wijzen en zijn vinger daar houden!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hahaha:D

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn schoonzus heeft momenteel dr voet gebroken en brengt veel tijd door op de bank. Haar oudste van 3 zat bij dr op schoot, maar mn schoonzus moest even iets doen dus vroeg aan dr dochter: Kun je even op jezelf gaan zitten.

Die nam het letterlijk en zei toen:
    Ja maar mamma, ik kan toch niet op mezelf gaan zitten.

Vind het echt zo leuk om te horen.

6. Romy1979

Oww en het zoontje van mijn eigen zusje (ook 3 jaar) zegt altijd als hij mijn zoontje ziet:

Sven gaat motorrijden.

(Sven draagt een redressiehelm)...

Vind m ook best grappig.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    wat lief :)

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vanavond zaten we in de auto,mijn man ging even pinnen.
    Zoonlief: Mama, waar is papa?
    Ik: Papa is even geld halen?
    Zoonlief: O, Chocoladegeld?

Hahaha, en dan volledig overtuigd. Erg grappig.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hadden het over wat je wilt worden later. Thijmen kwam er eerst mee dat hij Stijn wilde worden (zijn vriendje op de creche) en toen we zeiden dat dat niet ging, wilde hij prinses worden :)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh wat heerlijk die uitspraken! Ik lees ze allemaal met een grote glimlach, erg herkenbaar allemaal :)

Als Lisa begint te huilen door verlatingsangst roept Eva heel hard: Lisa, ik ben gewoon hier! (zeg ik ook altijd ;)) Of ze gaat naar Lisa toen, klopt op haar ruggetje en zegt: het is al goed, het is al goed schatje! Dan smelt ik helemaal :)

Vandaag had ik met Eva cadeautjes voor papa's verjaardag gekocht. Het eerste cadeau was een surprise ei, dat wilde ze al geven. Zegt ze: asjeblieft, voor je verjaardag. Maar mag je nog niet open maken, want je bent nog niet jarig!
    Daarna vroeg ik haar wat we in de stad allemaal gekocht hadden, maar dan niet de cadeautjes voor papa, want dat is voor zijn verjaardag. Zegt Eva: spekjes! Ok, die zijn dus voor papa's verjaardag, weg verrassing ;). Maar goed, ik had nog wat boeken gekocht dus dat zou nog wel een verrassing zijn. Vraagt Eva vanavond opeens: mama, waar heb je de boeken voor papa gelaten??? Papa weet dus inmiddels precies wat hij gaat krijgen :D, maar we hebben er hartelijk om gelachen :)

Vanavond had Eva goed gegeten, ze zegt dan ook altijd: ik ben klaar met eten, ik heb zó goed gegeten, kijk, mijn buikje zit helemaal vol! Lijkt wel een grote mensen buik!

Hier krijg ik ook regelmatig te horen: laat me! Of: laat me met rust! En als ik dan niet luister: nou!!!!!!!!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En wat ik ook altijd zo grappig vind: als ze de volgende dag naar het kdv gaat vraag ik haar altijd welke leidsters er zullen zijn. Soms vraag ik dan zelf: is Anneke er denk je? En dan zegt Eva heel vaak: nee, die is werken denk ik.

:D

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn dochter kan zo heerlijk geërgerd reageren.
    'Mama, laat me even met rust!' zegt ze dan..
    Of 'alsjeblieft mama!' En dat toontje erbij.. heerlijk:D (ik hoor mezelf uiteraard praten dan:))

Ze heeft iets nieuws, ons aanspreken met 'hee'. Dan wil ze wat vragen en dan begint ze met 'hee mama?' Ik vind het niet heel netjes dus probeer haar dat af te leren dus ik zei laatst 'nee, niet 'hee'.. gewoon mama'
    Zegt ze 'gewoon mama?'..:D

Als je haar 's ochtends met je ochtendmeur uit je snufferd uit bed haalt..: 'mama je stinkt een beetje..' ;)

Woensdag had ze overgegeven. Ik met het bakje nog voor haar neus.. 'mama, wat doet mijn spuug nou?'
    Haar spuug bewoog wat doordat ik het bakje wat bewoog.. jakkie:D

Laatst was ze verdrietig. Zegt ze half huilend en met heel dramatische stem: 'zwarte piet moet mij troosten!'

Jeetje, kan nog wel even doorgaan. Ik vind bijna al haar uitspraken leuk:D Schrijf ook bijna alles op. Zo leuk om terug te lezen.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoontje.... 2 jaar en 4 maanden loopt door het huis en wijst aan:

- voordeur

- achterdeur

- negendeur (schuifpui)

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja dat dramatische is echt vreselijk soms. Ze kunnen echt een drama maken van de meest kleine dingen. Hier hadden we vandaag drama omdat Thijmen een koekje wilde met Dora erop... Hij had dorakoekjes gekregen en die zitten dan per 2, hij had swieber de vos en een ster... En dan komt ie echt met zo'n dramatische stem vol tranen: wil niet deze wil met dora.... Hij was ook echt niet om te praten... Heeft echt heel lang geduurd voor hij het opgaf.

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ook wel grappig:
    Luca wat wil je in de yoghurt een mandarijn?
    nee
    een peer?
    nee
    een banaan?
    nee
    wat dan?
    Pindakaas!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella had gister toch wel een hele leuke opmerking.

Ik moest even weg naar de winkel en zij en Julian bleven gewoon thuis bij papa.

Kom ik thuis en heeft ze ( zo laat mijn man zien) met make-up op de zitting van het kinderbankje gekliederd.

Ik zie het maar zeg er verder niks van. Immers heeft mijn man het toen al afgehandeld.

Zegt ze later aan tafel: mama, papa heeft vandaag niet zo goed op mij gepast. Ik zeg hoezo? Nou zegt ze, kijk maar. En wijst het aan op de bank.

Ik vond het zo grappig dat ze niet haarzelf maar haar papa de schuld gaf, ha ha. Kleine slimmerd. Papa heeft niet goed op me gepast. :D

17. Romy1979

Hahaha...ergens heeft ze ook wel een beetje gelijk ;)

18. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    :d:d:d

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Rubben heeft het vlaggetje in zijn hand, welke hij bij het zandkasteel heeft gekregen, zegt APPLAUSE! en rent er heel hard joelend mee door de kamer.
    Na 4 rondjes ploft hij in een stoel: nu ben ik heel moe hoor!

:D :D

20. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier komen er nog,

Ik liep met mijn zoontje naar de kleuterschool zegt hij ineens: weet je mama, jij bent een groot mamapaard en ik ben een kindjepaard. En dan doet hij hihihih(zoals een paard dus).

Ook riep hij ineens in de auto met echt de intonatie van de juf: "Sander van de Walle stop ermee". (is niet zijn naam trouwens)

Ik was bezig over hoe we de kerststal zouden zetten en ik zei dat hij het kindje jezus er mocht inleggen, zegt hij doodleuk:" neen, er moet een wortel in" (van de sint waarschijnlijk)

Ik verbood hem iets en hij was het daar niet mee eens, zegt hij: mama 1,2,3 allez hup in de hoek. (raad eens wie dat ook zegt)

Deel Deze Pagina