Haha.. wat heerlijk die uitspraken..hihi. Gisteren gingen we de kerstboom optuigen en ook ons Dick Bruna kerststalletje uitpakken. De drie Wijzen uit het Oosten worden uit de doos gehaald. Eén met een donkere huidskleur. Hé Zwarte Piet, zegt dochterlief. Daarna een wijze met een kroon op. Én Sinterklaas, zegt ze. Och, ze hebben ook cadeautjes meegenomen . Haha, dan moet ik zo lachen.
Mijn dochter net tegen oma, die had een mooie ketting om met kleine zilveren balletjes.. 'oma, deze moet in de kerstboom!'
Hmm hier vroeg ik wat we gingen maken voor de kerstborrel op het kdv. Bedoeling is altijd dat alle ouders zelf wat te eten maken.. liefst uit eigen land. Nou ben ik gewoon hollands welvaren dus zat te denken aan zelf kerstkransjes maken. Dat vond ze wel een goed idee maar er moest ook een wortel bij. Een wortel? Ja want sinterklaas komt misschien ook wel!
M'n zus kwam vorige week aanlopen met haar kleindochtertje. Zegt onze Jesse (2 jaar en 10 maand) daar is de kleine meid! Gisteren vroeg ik aan Jesse of hij nog wat melk lustte. Zegt hij heel eigenwijs: nee, dank je wel, mama.
Morris komt uit bed na zijn middagslaapje. Zegt zijn grote zus Jasmijn(2 jaar): Hai kerel, heb je een lekker slaapje gedaan? Hier trouwens dezelfde opmerking bij de kerststal van Dick Bruna. Degene met de donkere huidskleur is Zwarte Piet, degene met de kroon op Sinterklaas en het kindje Jezus is de baby piet.
Zoon krijgt elke keer een sticker als hij op de wc geplast/gepoept heeft. Bij 5 stickers krijgt hij een snoepje. Zoon: ´Mama, mag ik een snoepje?`. `Nee´. zei ik.´ Alleen als je nog een sticker verdient.´´Mama, mag ik een sticker?´..... Hoogzomer. Ik smeer zoonlief binnen helemaal in met zonnebrandcreme zodat hij daarna lekker in het badje kan spelen in de tuin. Toen ik klaar was met smeren rent hij naar de gang en roept: ´Zo, en nu mijn jas aan!´
Op mijn werk (kinderdagverblijf) vandaag weer 2 leuke uitspraken * 2 dreumesjes willen elkaar telkens kusjes geven. Een 3-jarig meisje ziet dit, zucht eens diep en zegt: ik denk dat ze verliefd zijn * Ik maak bij 2 jongetjes gekke kuifjes in hun haar met gel. Zegt de één tegen de ander: Zo, jij ziet er cool uit zeg!
Vandaag stond ik stil voor een rotonde, ik wachtte om erop te rijden. Sasha: Mama doohhijden! (doorrijden) Soms snap ik echt niet hoe sommige kids (in dit geval die van mij) op bepaalde dingen kunnen komen. Hihi.
Valerie zei van het weekend voor het eerst: Lust ik niet Er zullen vast nog vele keren volgen Laatst was papa stout en stuurde ze papa naar de gang! Toen we een paar weken geleden langs de patatzaak reden zei ze: Mamaaa taties eten kopen. Een paar maand geleden was ze met mijn moeder bij de afhaal chinees, ziet ze daar een chinese vrouw, roept ze keihard Chineeesss, en wees ze naar die vrouw! (een figuurtje bij bumba noemen we altijd chinees)
Vorige week was een collega met haar zoontje (bijna 1 jaar) op visite. Het mannetje had met veel pijn en moeite 3 blokjes op elkaar gekregen. Zegt onze meid; Zo Joep, dat is een mooie toren!!
Tijden een wandeling door het park ziet dochter lief een eend zwemmen in de sloot. zegt ze: "kijk mama, die eend vaart" Dochter lief heeft haar bordje leeggegeten en krijgt een toetje van papa. zeg ze: " dat is lief van je papa"
Ha ha, Mijn kleine meid moest naar de wc voor de grote boodschap. Nog even kijken in de wc doet ze standaard. Dit keer was het erg zacht allemaal ( excuus voor de details, ha ha) En ze zegt, mama, mijn poep is gesmolten.
hihihi prachtig! Hier net Erik komt thuis van de speelzaal. Komen we binnen, kijkt rond en zegt tegen mij : zow, wat heb jij een troep gemaakt zeg! ( speelgoed van zijn broertje lag nog op de grond )
Papa tegen Eva: ik hou van jou Eva: ik ook van jou hou, eh, ik hou van jou ook. Loopt ze naar me toe: en ik hou ook van jou!
Oh, die zonnebrand en gesmolten poep! Ruben: Is papa ook thuis? (die werkt de laatste tijd nogal wat over). Ik: nee lieverd. Ruben: Oh, dan ben ik niet meer vriendjes. Ik: morgen is papa wel weer thuis Ruben: Dan ben ik morgen wel weer vriendjes!