Leuke uitspraken van peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wat een lieve opmerking!

Ik was van de week met Dewi op de WII Mariokart aan het spelen. Ik zat achter haar en stuurde en zei duwde op het knopje.
    Ze was wel trots op me geloof ik hihi...

"Goed zo mama, dat doe je heel goed" :D

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Het heeft even 2 weken corrigeren gekost maar hij weet nu dat het de kerstman is ipv kabouter.
    Enneh gisteren had ik lekkere warme chocolademelk met slagroom en toen wilde meneers een slagboom op zn fristi.
    En bij ons parkeren ze altijd op de oprit naar onze gezamenlijke parkeerplaats achter het complex. Geen mens die de betekenis van het witte kruis op de stoep weet. Dus als ik er niet met de auto doorkan, zeg ik altijd boos, daar staat weer zo'n eikel die moet wieberen. Hadden we laatst de auto geparkeerd en lopen we naar voren, stapt er net iemand uit die daar zn auto parkeerd. Zegt Thijs heel hard hee eikel wieberen met die auto. Mag niet parkeren. Man schrikt en rijdt nog weg ook.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha, hier is de kerstman 'sinterklaas' , maar dat is niet zo gek denk ik. Eén van de 3 koningen van de kerststal werd 'zwarte piet' genoemd.. oeps..

dat van die auto is wel érg :p :) haha

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vandaag zat onze dochter in bad, handje tussen haar benen te wijzen: 'zittuh bellenblaas in' - aangezien ze een flesje badschuim (die dicht was) in haar andere hand had, had ik niet gelijk door, dat ze waarschijnlijk gewoon een windje had gelaten in bad :p en dus zo belletjes had gemaakt :D

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dochterlief zei afgelopen dinsdagochtend ' mam het sneeuwt, dan gaan we niet cappuccino drinken in de stad he? breng me dan maar naar de kindjes' (kdv)

Dochterlief tegen haar oom ( broertje van mijn man) ' heeft jij net zo'n kleine piemel als papa??? '

Zijn we samen in de stad en ik vraag of ze even bij mama wil komen ' neeej joh jij bent toch een vreemde mevrouw! ' :)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Erg zijn dat soort uitspraken! Thijmen zegt wel eens als ie boos is op iets wat we hebben gezegd: Jij slaat me! Je mag niet slaan!
    Ben nog altijd bang dat hij dat zomaar in het openbaar zal zeggen!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Ge-wel-dig!

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mama 'Tess moet je zo even slapen?' Tess 'nee mam ik ben niet moe' 5 minuten later doet ze een hele grote gaap waarop ik zeg ' hey zag mama daar nou een gaap???' zij 'nee joh dat was een boertje en daar zeg ik nog sorry voor'

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier: ik schrijf ze allemaal op als het mogelijk is....geweldig!

- Jaime (toen 2,5) ziet op tv een oma en kleinkind een fax versturen. De oma noemt het nummer: 0414-88291. Reactie Jaime: mama die oma kan niet tellen..
    - Paar dagen na de begrafenis van mn schoonvader gaat ze voor ons staan. Zegt ze: weet je wat je doet als je dood bent. Gaat ze met haar armen wijd staan, zo doe je dan (dat kruis op de begraafplaats met jezus eraan)
    - Half jaar terug zegt ze tegen mijn man: Mijn hoofd is een boef papa. Papa vraagt waarom? Omdat die alle weetjes steelt..
    - Van de week had ze veel gedronken dus ik dacht laat haar toch even plassen voor wij gaan slapen. Staat ze op uit bed, waarom maak je mij nou wakker..nu weet ik niet meer waar ik gebleven ben straks.

Ik kan nog wel ff doorgaan maar laat het maar hierbij.
    Aanrader is het boek pap en mam vertellen over jou. Kun je dit soort dingen allemaal in opschrijven.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    zo een heb ik er ook rondlopen: nou jij mag mij niet slaan!

En van de week sloeg ze mij dus ik wilde haar beet pakken zodat ze me aan zou kijken zegt ze gewoon "he joh, laat me los" :$

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ah ik ben niet de enige met een dochter die graag lekker een bakje koffie gaat drinken zie ik :)

Hier regelmatig als ik op zuidplein loop.. "mama gaan we koffie drinken?".
    Hoop mensen die dat echt raar vinden trouwns.. terwijl zoals jullei begrijpen ik natuurlijk de enige ben die koffie drinkt :)
    Maar ze vindt het gewoon leuk om een pakje drinken te krijgen bij de hema.

Hier ook een dametje wat vanalles tegenspreekt inmiddels. Zeker als het gaat om iets dat ZIJ moet doen of juist niet mag doen.
    Hier hoor ik regelmatig als ze iets niet mag doen "en jij mag geen nee zeggen mama!"

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier krijg ik ook vaak te horen: goed zo mama, wat kan je dat goed, goed zo!

En ik krijg ook wel de opmerking: niet slaan! Jullie begrijpen wel dat wij nooit slaan ;). Ik vind het zo geniepig! Echt een meisje volgens mij ;). Ook met Lisa, ze is meestal heel lief, maar als ik in de keuken bezig ben ligt Lisa om de haverklap op de grond en Eva vindt het maar wat leuk dat ze Lisa omver heeft geduwd (totdat ik ging dreigen met haar hondje afpakken :D, toen werd het haar een beetje te serieus ;)).

Vanavond was Eva aan tafel vervelend aan het toen, toen ik haar hand pakte kwam ik per ongeluk met m'n vinger tegen haar oog aan. Dus Eva: au, je prikt in mijn oog! Ik: sorry dat ging per ongeluk, maar ik vind het niet leuk dat je niet luistert. Eva: en ik vind het niet leuk dat je in mijn oog prikt!

En Eva vindt het leuk om tissues te pakken uit zo'n doos, dat mag ze weleens doen als ze gehuild heeft, om haar traantjes weg te vegen, 2 doekjes dan, want 2 traantjes :D. Vanmiddag wilde ze ook een tissue, maar ze had niet gehuild dus ik zeg: maar je hebt helemaal geen traantjes! Eva: jawel hoor, hele kleine, kijk maar! En ze trekt met haar vingers haar onderste oogleden naar beneden, zag er niet uit. Maar goed, ze kreeg wel haar zin :)

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter komt soms bij mij in bed slapen. Omdat ze helemaal op mijn plek lag en ik zo ongeveer het bed uit viel, pakte ik haar een beetje op en schoof haar een stuk de andere kant op. Maar daar werd ze een beetje wakker van, zei ze: Nee mama ik wil lekker tegen jou aanliggen. :)

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Ach wat lief, Tamio!

Hier vandaag weer een wat minder lieve (voor mij dan):
    Er gaat voor ons raam een rotje af. Zegt mn zoontje: 'Oh! mama poepie laten'
    En bedankt! ;)

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    hahahaha, ik zie echt zulke leuke, lieve en bijdehandte voorbij komen.

Hier nog twee leuke van onze dochter;

- 's Morgens, mevrouw wordt wakker en maakt ons ook wakker want; 'Het licht is aan buiten'
    - Toen ik hoogzwanger op het randje van het bed zat; ik kreunde een beetje want ik had kramp in mijn buik. 'Wat is er mama?' waarop ik antwoorde dat ik een beetje kramp in mijn buik had; 'Ohhh, mama heeft een krant in haar buik' :D

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Tijdje terug had ik buikgriep.
    Zegt mijn dochter, mama ga jij maar bij oma wonen want jij stinkt...

En deze wil ik jullie ook niet onthouden, mijn neefje van 4 zaterdag:
    papa, jezus is toch geboren?
    ja dat klopt
    zullen we dan even op visite gaan om een kadootje te brengen?

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha

Ruben vanmiddag in de auto: ik zie de zon!
    Nee Ruben, dat is de maan :)
    Owwwja!
    Ik zie zijn ogen mama, ik zie zijn ogen

*mama glimlacht dan*

18. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Gisteren kreeg ik van mijn oudste te horen dat ze over 2 dagen een baby uit haar buik krijgt.

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Vandaag haalde onze dochter al haar speelgoed uit de speelgoedmand (een hele grote rieten mand mete en deksel erop). De mand is leeg, zij gaat erin zitten en zegt; 'Kijk mam, ik ga gestoppen (verstoppen) en dan moet jij zoeken!'. Ze gaat in de mand zitten, deksel dicht. Ik zeg; 'Nou zeg, waar zul je toch zitten...??? (haha)', hoor ik uit de speelgoedmand zacht gegiechel gevolgd door; 'mahammmm, ik zit toch in de speelgoedmand!!!'

Haha.

20. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Haha, als Amy verstoppertje speelt en je roept waar zit je nou krijg je bijna altijd Hiehier.
    En dan roep ik weer ik kan je echt niet vinden en roept dan in de kast.

Deel Deze Pagina