Leuke uitspraken van peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M trekt me mee de schoenwinkel in en zegt:

"Kom maar mama, dan gaan we schoenen voor je kopen, voor later als je klein bent"

2. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    ha ha prachtig wat ze soms van maken.
    Mijn zoontje was pas bij zijn neefjes met de xbox. Een race spelletje zegt de een zullen we even een 2 taksmotor kiezen, mijn zoontje zegt ja even een 2 kaksmotor kiezen nou je had die jongen moeten horen.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Leuk topic!

Hier even geen uitspraak, maar iets wat ze deed.

Ze wou graag zonder verkleiner op de wc. Dus ik haar erop gezet, zit natuurlijk voor geen meter. Dus ik zeg : 'hou je maar vast aan de bril'
    Dochter kijkt een beetje verward, kijkt naar haar handen en grijpt me zo aan mijn bril die ik op heb,hahaha! Ik lag bijna naast de wc van het lachen.:D

4. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    zoontje moest gisteren naar het ziekenhuis om een foto van zijn been te laten maken.. zitten we te wachten in de wachtkamer komt de dokter aangelopen en roept zijn naam dus wij lopen naar de dokter zegt de dokter "mag ik nog een handje" zegt zoontje terwijl hij zijn been uitsteekt "nee pijn in been" hahahahahahaha de hele wachtkamer kwam niet meer bij :D

5. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    gisteren nog een leuke met die kleine van mij. Bij opa lag er een foto van de camping in frankrijk met daarop een springkussen. Opa een kopie van gemaakt en dat aan hem gegeven op een gevouwen a4tje. Zeg ik heel handig o achter het springkussen ligt het zwembad. Gaat die kleine met een heel verbaasd gezicht aan de achterkant van het papier zitten zoeken naar het zwembad. Antwoord mama is gek ik zie geen zwembad. We lagen dubbel alleen al door die actie en zijn verbaasde gezicht.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tnx voor de tip!
    Hij is gefacineerd door de maan!

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja hoor heb er weer eentje

Quinn zegt ineens uit het niks (5min geleden) ik heb een broer, ohwja was mijn antwoord, hoe heet je broer dan?
    Marco Borsato!

Ik lach in een deuk, nog geen min later toen hij het zei, kwam het liedje van Marco Borsato met het is kerstmis, Quinn helemaal blij, Kijk Marco Borsato, hij is mijn broer whaha

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahah, Marco Borsato als je broer, hij heeft wel smaak :D (op muziekgebied dan he, hihi).

Ruben gisteren (ik weet niet wat die jongen heeft).
    Toen ik baby was, net als Stijn, moest ik heel erg huilen.
    Waarom moest jij dan zo huilen.
    Ik was verdrietig.
    Waarom was jij dan verdrietig?
    Ik had het heeeeel koud!

Doelt hij nou echt op zijn geboorte?
    Hij zegt steeds vaker dingen die slaan op de periode tussen geboorte en 3 mnd (ziekenhuisopname).

Hij had het vanmorgen zelfs over een slinger in zijn neus (heeft 2x een neussonde gehad!).

Ook had hij het een paar wk geleden over ons ambulanceritje (hij zat toen nog in mijn buik!).

Raar zeg!

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.253
    6.142
    113
    Goh lijkt me raar om zo te horen van je zoontje, Elmo.
    Wel ook erg mooi en speciaal. Ik geloof daar wel in, dat sommige kinderen meer terug kunnen halen dan anderen.
    Heel bijzonder, koesteren die eigenschap!

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Gisteren bij mn ouders hadden we de italiaanse zender opstaan, was een leuke kerstfilm op.

Mn nichtje vraagt aan oma of zij het kan verstaan, waarop mn moeder zegt 'ja hoor, dat kan ik, en opa ook, en papa en Jessy'. Die kleine van mij, die bij oma op schoot zat, zegt opeens 'ik ook!''en gaat vervolgens staan:D

Mn moeder, nadat ze uitgelachen was, zegt 'nee schat, oma heeft het niet over staan maar over VER-staan'.
    Mijn meisje: 'oma! dat kan ik OOK!!!!!' en rent zo naar de andere kant van de woonkamer!

'Zie je nou wel oma? ik kan ook ver staan!!!'

Je kon ons oprapen natuurlijk:D

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@jessy: tja.. ze kan het wel natuurlijk :D

hier vanochtend ook een mooie... geheel in het kader van vreemde talen dus :)
    op het kdv heeft de vaste invaljuf alle peuters engels geleerd tijdens de lunch.
    dat Eet-smakelijk-liedje... (zongen ze eerst in papiaments.. maar kennen ze nu ook in het engels)
    maar ook peanutbutter, creamcheese etc...

vanochtend staan we dus saampjes brood te smeren en ik geef Anne een mesje, boter, pindakaas en een boterhammetje.
    "thank you mama"
    dus ik zeg "no thanks honey!"
    de reactie? "IK BEN GEEN HONING MAMA!!"

ben ook best trots dat ze het allemaal zo makkelijk oppakt.
    wij zijn thuis "niet" meertalig en ook Dora komt zelden tot nooit op tv eigenlijk. daar kan ze het dus echt niet van hebben :)
    maar vanochtend kon je me serieus even opvegen hoor.. ZO CUTE :)

12. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Laatst toen we langs het mediapark reden zat het dametje "Kijk mama dat is nou mijn werk"

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva vandaag toen ik vroeg: wat wil je eten: brocoli of komkommer?
    Eva: chocomelk.
    Ik: nee, wat wil je eten, brocoli of komkommer?
    Eva: chocomelk

En me zo onschuldig aankijken alsof ze echt niet begreep wat ik zei ;).

Laatst vroeg ik toen we ons klaar maakten om naar buiten te gaan of Lisa ook buiten ging lopen. Eva: Neeeee, want dan waait Lisa weg! En dan hebben we geen Lisa meer!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik was gisteren wat was weg aant leggen, dus ik liep met de wasmand door Alyna's kamer en ze liep heel de tijd in de weg. :p
    Dus ik zeg 'Alyna, ga even uit de weg voor mama.'
    Zegt ze 'Neee, dit is MIJN kamer!' :D

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    We waren net met Eva het spel Knappe koppen aan het spelen. Kwam de vraag: uit wel dier komt melk?

Eva moest lang nadenken en zat aarzelend naar me te kijken en zei toen: mama....
    :D

Ze vond het waarschijnlijk raar dat we het over 'welk dier' hadden ;)

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vanaf wanneer kunnen ze dat spel een beetje spelen?
    Alyna wordt in maart 3, maar loopt volgens de juf wel iets voor qua intelligentie...
    Het lijkt me erg leuk!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het kan nu prima hoor! Eva heeft het voor haar 3e verjaardag gekregen en kan het prima spelen, ze vindt het erg leuk. Ik denk dat 3 jaar precies de goede leeftijd is (voor Eva dan), ik denk dat het over een half jaar te makkelijk is voor Eva. Of Eva wat voorloopt qua intelligentie, geen idee, iedereen vindt dat ze erg goed praat en vindt haar ook erg bijdehand. En ik vind haar natuurlijk ook heel slim :D

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij een mooi stukje vuurwerk:

Jaaa, deze is echt prachtig whahaha

19. augustus

augustus Niet meer actief

Mijn dochter kwam vd week met de mededeling dat ze klaar gekomen was. Waarmee ze dus bedoelde dat ze had opgeruimd..
    Heb bijna in mn broek geplast van het lachen..

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Oké, thanx meid! :)

Deel Deze Pagina