Eva had vandaag ook weer wat mooie uitspraken waarvan ik de helft natuurlijk alweer vergeten ben . Maar we hebben vandaag haar vriendenboek ingevuld die ze had gekregen voor haar verjaardag. Wij vroegen haar dus de dingen en meestal had ze meteen een antwoord klaar, waarvan sommige ons nogal verbaasden Het liefst eet ik: Bloemkool met kaas en drinken met ham en sla. (hoe ze hier nou bij komt... ze houdt niet zo van bloemkool, houdt niet van ham en we eten nooit sla... en zeker niet deze combi!) Later wil ik worden: Prinses. (Ze zei het meteen zonder aarzeling. Ze begint het prinsessengebeuren wel een beetje interessant te vinden nu, maar dit had ik niet gedacht ) Dit kan ik goed: Spelen. (Ook weer zonder aarzeling ) Mijn favoriete vakantieland: Koos Konijn (Ok, duidelijk, het wordt weer een Roompot park als het aan Eva ligt ) Deze 3 dingen zou ik meenemen naar een onbewoond eiland (wij hebben er maar vakantie van gemaakt) Knuffel van Koos Konijn Zachte peer Appel en banaan en Calimero kaartjes (huh, zachte peer? Calimero kaartjes is van haar verjaardag met Calimero thema ) Mijn droomwens is: (wij vroegen wat ze héél graag wilde) Vliegtuig in samen met papa en mama (daar hadden we dus géén idee van, ze heeft het wel vaker erover dat we met het vliegtuig/trein/bus gaan, maar ze klonk nu wel heel stellig!) Ik ben erg benieuwd wat de kindjes van haar kdv gaan invullen!
Wat een heerlijke kletspraatjes hebben die peuters toch he? Ik kan daar zo van genieten! Dianthe had een paar dagen geleden ook weer wat. Ze was mee naar de verloskundige geweest en even later bij oma vertelde ze dat mama een baby in haar buik had en zij een veulentje ( een veulentje ) Oma: "Oh ja, en wanneer wordt je veulentje geboren dan?" Dianthe: "Over heeeeeeel veel nachtjes slapen, want dat duurt heel lang bij paardjes. En dan komt hij er zo bij bij mijn beentje uit, hup, op het gras. Dat is heel handig, want dan kan hij meteen eten en zo over het gras naar zijn mama lopen!" En dat allemaal vol overtuiging, zonder nadenken vertellen he? Echt.. hoe komt ze erbij En gisteren was ze aan het tekenen. Ze vroeg steeds: "mama, wat is dit? " Het meeste kon ik er wel uithalen: Kabouter Plop, huis, poes enz. Op een gegeven moment weer: "Mama, wat is dit"? Ik kon er niets van maken, dus ik zei ook dat mama deze niet wist. "Maar mama, kijk nou eens goed!" "Sorry schat, ik zie het echt niet..." * er wordt een diepe zucht geslaakt en met de ogen gerold* Zegt ze: "krassen!!" Tja, dat mama dát nou niet zag zeg! Ook zegt ze nu steeds van die volwassen woorden als: 'Ja inderdaad' en 'tis toch wat' Vind ik ook zo grappig uit haar mondje.
Hahaha geweldig! Eva kan er ook wat van, van de volwassen woorden: Dat krijg je ervan Of tijdens een telefoongesprek laatst: dus........ (haar tante lag helemaal in een deuk )
hier wel weer geen peuter, maar mn dochter van 7 gaf daarnet zooo een super opmerking, manlief en ik lagen helemaal in de deuk... zegt zij:" papa, jij drinkt veel biertjes de laatste dagen " (ivm feestdagen ) zegt hij: "ik mag ook een keer een pleziertje hebben, he " zegt zij:" zeg, ik wil ook af en toe cola hebben en mag niet..."
Als thijs gaat timmeren dan roept ie steeds tim tim. En van de week stond er iemand vuurwerk af te steken en zeiden wij, kijk die jongen staat vuurwerk af te steken. Antwoord achter uit de auto, steek steek. super grappig om dat te horen.
Wat staan er toch prachtige teksten in dit topic! Onze dochter van 22 maanden zat vanmorgen aan tafel en zei ineens: Kind: 'Mam, mooi' Ik: 'Wat is er mooi?' Kind: 'Ster' even pauze 'Wauw' Vond het zelf wel een vermelding hier waard.
Dus...... ow dan zou je mij ook op kunnen vegen hoor! "Dat krijg je er nou van!" Ja, die hoor ik wel eens. Dat gebruikt ze tegen haar broertje als hij zijn brood laat vallen of zo. Heerlijk he? Ik: Dianthe, ik hou van jou... Dianthe: Ik hou ook heel veel van mij! * houden zo schat, hartstikke belangrijk!*
Daar kan onze meid ook wat van.. 'Mama, jij bent stout. Je moet in de hoek staan!' 'Goed zo, mama!' 'Hmmm, lekker hoor mama!' 'Nou moet je even luisteren, mama..!' En laatst was ze met Poohbeer in haar buggy'tje aan het wandelen in de woonkamer. Ze liep naar de voordeur en riep; 'mama, deur openmaken..!' Dus ik zei dat het veel te koud was buiten. Ik hoorde haar denken en even later riep ze; 'Mama, Poohbeer moet een muts op!'.
wij zeggen wel eens dat hij een snoepkont is. Dus laatst weer, toen hij na zijn pannenkoek er nog eentje wilde hebben zijn reactie: Nee mama, ik ben een pannenkoekenkont! En inderdaad telefoongesprekken die hij op zijn speelgoed telefoontje doet: Dag Oma, groetjes aan Opa! Haha prachtig!
M'n dochter werd laatst wakker, en riep me. Dus ik kom haar kamer op en doe het licht aan. Ze wrijft in haar ogen en zegt: Mama, mijn oogjes doen het nog niet zo goed...
Dochter met vingers in haar oren: 'mama, ik hoor je niet!' Ik: 'Dan moet je je vingers uit je oren halen' Dochter met ondeugend hoofd: 'wat zeg je??'
Leuk al die gesprekjes/uitspraken! Vanmorgen zeg ik tegen mijn mannetje van 3, kom op schoenen aan je moet naar school. Hij - mama ik kan niet naar school daar ben ik te oud voor en te klein
Mijn dochter vanmorgen heel serieus kijkend "mama ik ben denk ik ziek, kijk maar ik heb een pijn" (wijzend op haar moedervlek)
Achtergrondinfo: Mijn dochter van 27 mnd kijkt regelmatig De Teletubbies in het Duits op youtube, omdat Duitsers kennelijk meer filmpjes van de teletubbies plaatsen daar. En er zit daar een flimpje tussen waar Dipsy niet durft te glijden van een sneeuwheuvel en hij roept dan ook de hele tijd heel dramatisch 'Oh nein! Oh nein!' ('Oh nee! Oh nee!' ). Laatst lag er dus een klein knuffelkonijntje van m'n dochter op de grond in de woonkamer. Komt m'n dochtertje aanlopen, strekt haar handen ernaar uit en roept heel dramatisch (jaja, je raadt 'm al ): 'OHHH NIJN!!!'
mijn zoontje van net 2 begint nu meer te praten hij kan auto zeggen maar makkelijker is "toet toet" omdat er vaak wordt getoetert door auto's haha. gisteren zat ik in de auto met hem. We stonden voor het stoplicht en hij sliep achter in zijn autostoel naast me een vrouw voor rechtdoor die niet oplette en al lang mocht rijden dus de auto achter haar toeterde eens een paar keer... zoonlief wordt wakker zegt uit het niets : TOEEET TOEEEET zo uit zijn slaap wakker en toet toet waarop ik moest ;achen en hij zijn allergrappigst en liefdevol gezicht opzette en mee ging lachen en het nog eens een paar keer herhaalde whahaha
Ik was net met mijn dochtertje in de tuin het ijs wat aan het wegvegen. Zegt ze tegen me 'mam, ik heb een stuk ijs in mijn huisje gelegd (haar tuinhuisje), want hij had het zo koud!