Leuke uitspraken van peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    haha echt leuk al die dingen die ze kunnen zeggen :)

Mijn zoon heeft er ook een paar waar ik echt om moet lachen.

Laatst zei hij zijn eerste 3 woord zinnetje, gelijk gevolgd door nog twee andere 3 woord zinnetjes namelijk:

Izaak: Mag ik Koekje?
    Mama: Nee
    Izaak: Mag ik IJs?
    Mama (met onderdrukte glimlach): Nee
    Izaak: Mag ik..... euh Brownie!?

Nou hij heeft het niet gekregen maar stond echt met mijn mond open te staren dat ie het woord Brownie die hij 2 maanden geleden een keer heeft gegeten nog had onthouden!

Ook een paar weken geleden kwam er een vriend van ons eten (laten we hem Lucas noemen). Op een gegeven moment was het bedtijd voor onze zoon dus we gingen het hele ritueel in, inclusief het welterusten zeggen tegen Lucas. Zegt Izaak:

OK, welterusten Jacob! haha Jacob is een andere vriend van ons die regelmatig langskomt. Blijkbaar zijn al onze vrienden hetzelfde voor hem :D.

Wat ook erg leuk is, is de discussie die Izaak kan voeren met mijn vader (zijn Bestefar) die uit Noorwegen komt. Bestefar praat alleen Noors tegen hem dus laatst zag hij een mooie pluche ijsbeer die Izaak prachtig vond. In het Noors is ijsbeer 'isbjørn'.

Bestefar in het Noors: "Alsjeblieft Izaak een mooie isbjørn voor jou!"
    Nee, zegt Izaak: ijsbeer!
    Bestefar: Nee, isbjørn!

Nou en zo gaat dat dus gerust 10 minuten door totdat ze allebei in een deuk liggen :p

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahaha, wat leuk zeg!
    Erg leuk dat Izaak opgroeit met een extra taal!

Een kindje dat Bjorn heet, heet dus vrij vertaald: beer?
    Leuk!

HIer is welles/nietes favoriet.
    Als we het niet eens zijn is het 2x ja/nee en dan begint Ruben met Welles of nietes..maar met die ondeugende twinkel in zijn ogen!

Eindigd meestal met de kieteldood :D

3. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Haha ja die twinkel in de oogjes is echt heel moeilijk te versmaden. Ze weten precies hoe ze hun Mama moeten inpakken :p

Ook met de DVD van Bumba:

Mama: Laatste aflevering Izaak, dan gaat ie uit.
    Izaak kijkt naar de laatste aflevering en op het moment dat ze met z'n allen gaan zwaaien, kijkt ie om, z'n vingertje gaat omhoog, en schalks kijkt ie naar mij met de woorden; "Nog 1 Bumba, Mama?"

Nou dan moet ik echt al mijn lachspieren in bedwang houden hoor :D, maar die TV gaat (negen van de tien keer ;)) uit!

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Veel leuke en herkenbare uitspraken zeg! :D

Ik moet op dit moment erg lachen om de combinatie van uitspraken die onze dochter maakt... zo zegt ze nu standaard elke ochtend als ik onder de douche vandaan kom en haar een kus kom brengen omdat ik ga werken: Mama, je ruikt er lekker uit hoor! Ik vind dat zo schattig!

5. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    van de week waren we in de supermarkt en keano wilde een pak melk dragen voor papa...zegt een mevrouw tegen hem kun je die tillen..waarop keano zei ja ik heb spierballen net als papa, nou ik dacht dat ik niet meer bij kwam samen met die vrouw:D

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoontje begint nu ook lekker te kletsen (beetje een laatbloeiertje). Als ik mij 's ochtends aan het opmaken ben zegt hij: mama mooi maken! nou, dan verschijnt er altijd een lach op mijn gezicht!

of: papa je prikt! als mijn man zich een dag niet geschoren heeft haha.

en wat ik helemaal heeeerlijk vind, als we knuffelen pakt ie mij helemaal vast en dan krijg ik schouderklopjes haha.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha hij lijkt op Eva, die doet en zegt precies hetzelfde :). Alleen zijn het hier prikwangen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als papa na een dag werken thuiskomt: ik heb je zo gemist papa, ik vind het zo leuk je weer te zien!

Eva is net zo trots als wij als Lisa iets nieuws kan. Laatst ging Lisa vanuit staan tegen de bank op haar nietjes zitten. Komt Eva heel enthousiast naar me toe: mama, Lisa ging helemaal zelf weer op haar knietjes, knap hè?!

En vaak vanuit het niets: ik vind jou lief, ik vind papa lief en ik vind Lisa ook heel erg lief!

Vaak begint ze nu met onderhandelen voordat wij iets aangeven. Voorheen was het bv.: nog 1 filmpje kijken en dan naar bed. Als we nu zeggen dat het bijna bedtijd is zegt Eva vaak: nog 2 filmpjes en dan ga ik naar bed. Dat toontje dan ook, zo grappig!

Ze heeft 1 beste vriendje op het kdv. Dus toen ik gisteren zei dat ze morgen weer naar [naam kdv] ging, zei ze: [naam kindje] is mijn allerbeste vriendje, ik vind hem zo lief! Zo schattig! Het leuke is dat het jongetje zo'n 8 maanden jonger is dan Eva en nog niet veel praat, maar ze spelen/stoeien/dansen de hele dag met elkaar. Leuk om te zien dat zo'n leeftijdsverschil helemaal niet uitmaakt bij die kleintjes.

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Zo hebben wij een buurmeisje, dat meisje is pas 4 geworden, maar zodra mijn zoon en zij elkaar zien, dan gebeurd er wat, zo grappig en zo lief om te zien, die twee hebben een klik met elkaar en zoeken elkaar op, zij is heel verzorgend naar hem toe en hij laat alles toe wat ze doet, van de zomer wou hij niet eten, toen ging zij hem maar voeren en warempel: bord leeg! Geweldig om te zien!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

MAMA!
    Papa zit met zijn tenen op tafel...dat mag niet toch?

Hihihi...papa zat bijna te pitten in zijn stoel met inderdaad, zijn voeten over het hoekje van de salontafel....

Foei papa!

11. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Wij hebben een vast ritme met naar bed gaan, omdat onze madam anders in protest gaat als we het anders doen.

Kwam papa laatst met de vraag of dochterlief een thee'tje wilde hebben waarop zij antwoorde "nee ik hoef geen thee ga toch wel naar bed hoor!"hihihihihi

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Hier wilde zoonlief gisteren niet naar bed:
    NEEE ik wil niet naar bed, ik ga wel in de hoek staan mama!

13. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Als onze dochter flink aan het drammen is zeg ik weleens dat ze een flinke peuterpuber is.

Laatst toen ze ondeugend was zei ik "jij bent mama's....boef, zegt dochterlief "nee mama, ik ben een peuterpuber, geen boef".....

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Julia is samen met papa pizza aan het maken, hoor ik Julia zeggen:

"Papa, Juia vind e zo wezellig samen piesa make"

"Mama, mag ik K3, handjes draaien, kan ik even dansen"

15. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mijn dochter trok net voor het slapen dr sloffen uit en riep: mama, ik heb frietvoeten!!

Ik moest er even over nadenken, maar ze heeft natuurlijk een keertje iemand zweetpatatjes horen zeggen! :D:D

(geen idee of zweetpatatjes eigenlijk iets uit deze regio is, maar dat zijn natuurlijk zweetvoeten)

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze zoon kreeg een pufje, advies van de apotheek om hem er mee te laten spelen. Dus ik deed dat.
    Hij deed zijn shirt omhoog en de voorzetkamer op zijn borst hiihhi
    (kolven hihih)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahah! Ja, Ruben is ook helemaal op de hoogte van borstvoeding etc.
    Lief vind ik dat.
    Ook als kindjes met flesjes sjouwen hoor...maar dat speelt hier niet.

18. Toen Femke een paar weken oud was en mijn moeder op visite was en haar oppakte zei Jelle:
    "Nee Oma, Femke laten liggen, is van mama!"

En eergisteren bij het eten: "Mama, ik wil nog meer maxi-cosi."
    Macaroni dus :p

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn dochter eet graag een toy story (tosti).

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gisteren was een zus van mijn vriend op bezoek. We zitten met z'n allen aan tafel te lunchen en ineens zegt Eva met een soort van verontwaardigde blik: 'maar dat mag toch niet?' Dus wij hadden zoiets van, huh, wat mag niet dan? Eva: 'zo aflikken'. We vroegen wie dat dan deed: 'Suzanne. Je mag niet je mes aflikken'
    Ze had echt zulke grote ogen, dat haar tante Suzanne zoiets deed!!! :)

Deel Deze Pagina