Leuke uitspraken van peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    tja hahaha van je broers moet je het hebben :p

2. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn dochter heeft vorig jaar sinterklaas en zwarte piet ontdekt....:D

Nu kwam er een donkere man aanlopen buiten en tja:)
    "mama zwarte piet"!!!

Heeeel hard dus he:)

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Mijn dochtertje is een beetje ziekjes...we zaten gostermiddag aan tafel even een boterhammetje te eten, maar dat ging maar moeizaam.
    Ze zegt steeds 'auw..zeer'.
    Toen ik vroeg waar het zeer deed stopte ze haarvingers in de mond. Dus ik zeg 'ach schat, heb je last van je kiezen? Doen je tanden zeer?'
    Zegt ze " ja, tande auw..mama kusje over!" en ze doet haar mond wagenwijd open zodat ik een kusje op haar tanden mocht geven :D haha onmogelijk natuurlijk

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn moeder ging de kelder in, Sander er gelijk achteraan, dus mam pakt iets en zegt, oma is klaar.
    Zegt Sander. ikke niet!

nou lag me in een deuk!

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn dochter net tegen haar vader
    "ik heb mijn onderbroek gekocht op internet"
    (huh hoe komt ze daar bij)
    mijn man : "wat is internet dan lieverd"
    dochterlief: "heel groot"

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hahaha geweldig weer allemaal :)

Gister deed ik de ringtone van mijn vriend na: warning, warning, it's the wife, it's the wife! :D
    Eva: kijk papa, mama zegt: it's the wife!
    Ze vond het zo grappig, zei het ook zo goed na (en heeft natuurlijk geen idee wat ze zegt ;))

Vandaag ging Eva fietsen en klaagde over haar haren die in haar gezicht waaiden.
    Papa: dat geeft niet, bij mij waaien ze ook in mijn gezicht.
    Eva: nee, jij hebt korte haren!

Opa en oma kwamen van de week langs en met oma had ze laatst een 'spelletje' gedaan door naar de open haard (die aan was) te lopen en dan terug te deinzen en te zeggen: oeh, heet!
    De open haard was uit en oma zei: dan kunnen we niet dat spelletje doen. Eva: maar we kunnen doen net alsof!

Eva had vandaag gepoept dus ze riep of we haar billen wilden afvegen en dan moeten we ook altijd even haar drol bekijken :). Dus ze zegt tegen papa: kijk, een papa en een mama! (2 grote drollen ;)). Komt ze weer aan tafel vraag ik: heb je een papa en een mama drol gepoept? Eva: nee, een papa en een baby. (een grote en een kleine dus ;))

Later moest papa naar de wc, Eva ging bij hem staan.
    Eva: ik ga even kijken hoe je gaat poepen.
    Papa: ik ga alleen maar plassen.
    Eva: mama, papa gaat alleen maar plassen, niet poepen!
    En bedankt voor de info! :)

7. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Gisteren met eten, we aten doperwtjes, die we hier kleine appeltjes noemen.
    Mijn jongste vond het nodig om op haar bord te slaan en zo alle erwtje/appeltjes te pletten.
    Oudste: kijk mama, appelmoes!

vond m wel zo droog gevonden..

8. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Oke, ik weet dat de laatste post ook van mij was, maa mijn dochter had net weer iets..
    Ze begint door te krijgen dat we er met avond eten op haar bord dingen liggen die zij als dier kent. Eergisteren kip,tok tok, gisteren varken, knor knor, etc.
    Nu vandaag pasteitjes

Dochter: mama (wat is) dat?
    Ik: dat zijn pasteitjes
    Zij: tijger? grrrr...
    ik: nee, geen tijger, pasteitjes
    zij: ooohhh geitjes!! Bèh!

arme kind was helemaal in de war :p

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen had vandaag zijn valentijnskadootje meegenomen en dat moesten we natuurlijk METEEN nu uitpakken want het was heel belangrijk (zijn woorden). Het was een soort hartjes slinger met zijn handjes erop en een gedichtje. Toen ik vroeg wat er stond, zei hij zo dat hele gedichtje op! Zooooo schattig.
    Was zoiets als

ik stuur een klein gedichtje, vol liefde voor jou, alleen maar om te zeggen, hoeveel ik van je hou.

Ik weet niet hoe lang ze dat geoefend hebben op de creche!

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    OMG, zoiets kreeg ik onlangs ook...
    mijn zoontje (10j) gaf me een doosje, mooi versierd met bloemetjes en zo... ik denk... zal wel weer iets geknutseld inliggen...
    doe ik het doosje open, ligt er 1 klein briefje in waarop staat:

een doosje vol met liefde...

Ik heb zoooooooo ontzettend hard gehuild (van ontroering) dat Justin al dacht dat ie iets mis gedaan had :p

schatje van me :)

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro was vanmiddag een tekening aan het maken en mn ouders zaten te kijken hoe hij tekent... "kijk oma, dit is mama"... wijzend op een rondje... met nog 2 andere rondjes erbij.
    "en wie is dit dan?" vroeg oma.
    "kijk, jayro" wees ie naar het kleinste rondje
    "en deze dan? is dit papa?" (grootste rondje)
    "neehee oma, dit is.. uhhh....uhhh... buurman!"

Ik had heel wat uit te leggen aan mijn ouders haha :D En nee, er komt hier geen buurman over de vloer, ik wist niet eens dat hij het woord 'buurman' kende.

Later vanmiddag had ik het ff helemaal gehad.. Jayro bleef rotzooi maken en ik plofte met een grote zucht op de bank.
    Hij zag dit.. keek me heel sip aan... "mama wil je knuffel?" dat was al zooo superlief.. vervolgens hangt ie om me nek en zegt uit zichzelf.. "ik hou van jou"... WOW :) Ik kreeg tranen in mijn ogen door dat lieve ventje.. hij hoort het mij wel zeggen dus de betekenis zal hij vast nog niet helemaal door hebben, maar het was zoooo lief.

Ja echt weer een superdagje met mijn kleine kletskous.

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Vorige week kleed ik mijn dochter uit voor haar badje en roept ze heel enthousiast, Kijk mama, mijn tietties!!! (Wijzend naar haar tepeltjes...)

Hoe ze daar nou bij kwam?! Hahaha!!

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Haha tieties... Iemand moet dat dan toch een keer gezegd hebben ofzo toch?? :D

Vorige keer onder de douche was hij mijn piemel aan het zoeken... "Mama geen piemel?" "Nee schat, ik heb geen piemel"...
    "Ohhhh... tadaaaaa 2 piemels!" wijzend op mijn tepels :)

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn meiske was ook bezig
    "kijkt naar buiten en begint heel hard te lachen
    "mama.. de maan.. whahaha die lijkt wel een banaan"

15. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Sinds kort zijn we uit de luiers en gebeurt alles op het potje.
    Er staat er eentje beneden, bij het toilet. Om te voorkomen dat ze als ze boven in helemaal naar beneden moet voor dat potje, hebben we vorige week een 2e potje gehaald, voor boven in de badkamer.

Ze doet een paar pogingen op het nieuwe potje (zelfde simpele model, andere kleur). Ze staat op, kijkt bedenkelijk naar het lege potje en zegt: "deze doet het niet".

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M over dr broertje (is ziek)

Mama, T is niet zo in zijn hum hè? Die is hij kwijt en dan moeten we m gaan zoeken!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Maandag had ik iets verkeerds gegeten en zat met vreselijke buikkramp op de wc.
    Man was niet thuis dus de wc deur was open om dochter enigzins in de gaten te kunnen houden.
    Komt ze bij me kijken op de wc en zegt "poeh mama, jij stinkt zeg ik ga weer snel weg hoor"
    En bedankt schat!

18. Alita

Alita Niet meer actief

haha lekker he:p

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met Eva vandaag:

Eva: ik ben al jarig geweest.
    Ik: hoe oud ben je geworden?
    Eva: 3 jaar. Ben jij ook al 3 jaar geworden?
    Ik: nee, ik ben 31 jaar.
    Eva: en is papa 34 jaar?
    Ik: nee, papa is 35.
    Eva: oh, 35 alweer.

Ik vond het zo'n schattig en grappig gesprekje :)

En wat Eva regelmatig zegt tegen Lisa: Daar komt je grote zus Lisa!!! (en dan komt ze aangerend ;))

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje had gister gepoept dus we zouden zijn luier gaan verschonen maar toen we boven kwamen ging hij nog even spelen op de grond en zei hij toen hij ging zitten "ooh ik ga op mijn drol zitten"

Deel Deze Pagina