Leuke uitspraken van peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Niet alleen borsten...;).
    Laatst had mijn vriend een (behoorlijk grote) knuffelbeer vast. Onze dochter bekijkt de staart van het beest aandachtig en zegt.. 'Hey.. Beer heeft piemel..!!'.

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Voor de intocht van Sinterklaas.
    Papa: "Wie komt er vanmiddag op de boot?"
    Sem: "Piraten!"

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn dochtertje was het laatst niet met me eens:

Mama, vin nie leuk van jou, is nie aardig! kom ma naar de gang!

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Jessy77: dat doet Thijmen ook als ie vindt dat ik iets 'fout' heb gedaan! "Ga maar naar de gang mama" en dan snel de deur dicht doen!

5. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, zo heten die dingen hier ook :D
    En een naveltje noemt ze 'nanoet', hoe ze daar nu bij komt? :( :)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ze noemen dingen soms raar idd :) Hier zijn poffertjes steevast koffertjes... En boterhammen zijn heel lang toterhammen geweest. En piemel was miemel :)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    kabouter is hier kabeljouter

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hahaha heerlijk!:D Wat een moppies he!

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik was al een paar dagen mijn telefoon kwijt, had me echt een ongeluk gezocht naar dat ding. Toen ik met mijn dochter in de dierentuin liep zei ze ineens "zooo, even bellen hoor" en haalt met een groots gebaar mijn telefoon uit haar jaszak, hahaha!!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    :D moest je toen lachen of was je een beetje boos?

Hier vind ik de hele tijd speeltjes van de creche in zijn broekzak ;) Alles wat er enigszins in past doet ie daar in!

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Die is wel erg grappig!

Als je hier trouwens vraagt waar kabouter plop woont dan zegt ie altijd "in plopsaland"... maar daar zijn we nog nooit geweest en we hebben het er ook bijna nooit over... dus hoe hij daar aan komt!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier zit iedereen zich af te vragen telkens wat ze bedoelt als ze het heeft over haar 'pannekoek' ---> pyamabroek....

en tijdens de kraamweek met de kraamverzorgster, werd de kraamverzorgster iedere dag uitgezwaaid met: 'Nou Akka werken!'
    We hebben het maar zo gelaten... 'ja, nu gaat Anca werken...' - tot morgen... en smorgens was het dan heel enthousiast: 'Is ze weer!!'

13. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik zit met tranen in mijn ogen de berichtjes te lezen. Wat geweldig die uitspraken. Hier nog een paar...

Mijn dochter mocht de televisie boven aan doen. Het lukte niet, want die tv heeft een drukknop i.pv een tiptoets zegt ze:"Mama de batterijen zijn op" :D

O ja.... als we iets niet kunnen vinden of er is iets weg zegt ze: "heeft Swieber gestolen" 8)

pinquin= mingming
    komkommer= komkomkommertje

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Proberen jullie kindjes ook lollig te doen? Thijmen doet dat soms door dingen bewust anders te noemen (en dan de grootste lol te hebben) :)

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Moest trouwens gister ook heel erg lachen. Hij heeft een carsboekje met allemaal autootjes erin die je kunt verzamelen. Er staan ook plaatjes in uit de film en zo. Ging ie proberen het te 'Lezen'... Hij dus op zo'n leesstem: cars (alle autos uit cars heten cars bij thijmen) ging naar de sprinkeltjes... Echt ik lag dubbel. Hij vond dat de autootjes in het stadion op sprinkeltjes leken :)

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Leuk topic!

Mijn zoon vroeg vorig jaar toen het zo gesneeuwd haden zijn vader de auto aan het schoonkrabben was of hij de auto ging scheren:D

Hij zegt over zijn zusje dat ze een meisjespiemel heeft.

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit is geweldig.. Even bellen hoor..:D:D.

Yep, hier ook zo een.

En vandaag had ze weer iets. We zaten samen op de fiets. 'Mama, kabouter Plop zingen!'. Dus ik begon heel enthousiast.. Zegt ze; 'papa thuis kabouter Plop zingen. Mama kan niet zingen. Papa kan wel zingen..'. :$:D. Van je dochter moet je het hebben..;)

18. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Vorig jaar ging ik zgn met mijn zoontje een beetje ochtendgymnastiek doen; met de benen in de lucht fietsen. Zoonlief was het al gauw zat: 'zo, ik heb een lekke band' (2,5 jaar)

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mama: "ga je straks thuis even mee boodschappen doen?"
    AS: "dat kan helemaal niet mama!"
    ..
    uh?
    ..
    AS: "dat doe je in de supermarkt!"

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oww...die van mij is ook werkelijk een spraakwater hoor!

Masgraaien (grasmaaien)
    Nottebel (snottebel)

oh, en vorig jaar winter:
    Mamaaaa.....ik kan lekker met mijn noenen in de neeuw

Ook zegt ik: ik kan praten en Stijn kan vertellen, Tijn (die s is nog lastig) moet eerst nog een beetje groter groeien, he mam?!

Dat vind ik altijd zo mooi he, he mam, ja toch pap..die bevestiging vragen.

Deel Deze Pagina