Met zindelijkheidstraining had ze heeeeel veel stickers verzameld. Uiteindelijk kreeg ze van ons een step. Als ik met haar in het speeltuintje ben komt ze een meisje tegen op een step. Vraagt ze aan het meisje: heb jij ook een plasje op de wc gedaan? Haha .
Zoontje is eigenlijk nog te jong voor 'peuter zijn' maar ik vind dit topic zo leuk! Hij zag vandaag zichzelf in de spiegel en had een soort monster op zijn shirt staan (niet heel eng natuurlijk). Vraag ik aan hem (op t monster wijzend) 'wie is dat'? Zegt ie 'papa'!
me zoontje geeft mij een grote mond dus ik zeg: djayden niet zon grote mond tegen mama!! Djayden: neeee mama kleine mond kijk maar..en doet zijn mondje open
nog 1 maar is geen uitspraak maar wel een leuke actie.. ik zeg tegen mijn zoontje: geef mama eens een knuffel want ik heb je gemist.. komt ie naar me toelopen met een speelgoedknuffeltje: mama alsjeblieft
Liep hier laatst over straat met Thirza en stond er een man met een sikje. Thirza stond stil en ging hem eens uitgebreid bestuderen. Op een gegeven moment zag ik aan d'r gezicht dat ze er wel uit was, ze draait zich ook om en zegt: Mama.... isse aap! Gelukkig was ze snotverkouden en niet zo goed verstaanbaar Stiefzoon was 2-3 jaar en stond bovenop de glijbaan met een ander jongetje. Wezen elkaar hun vaders aan, jongetje z'n moeder. Zegt stiefzoon, wijzend op mij: En dat is mijn Marijke! Haha, had nog niet helemaal door dat dat een naam was en geen 'functie' Hij noemde treinen ook altijd bobbeldetters, (dat krijg je als je dubbel niet helemaal snapt en de k niet kunt zeggen. Hij bedoelde dus dubbeldekkers). O, en op een gegeven moment sprong hij op straat heel hard aan de kant voor een hond, maar mijn man kreeg niet helemaal mee wat er gebeurde, dus die vroeg wat er was. Zeg ik: hij is bang voor die hond. Stiefzoon verontwaardigd: Ik ben helemaal niet bang! Ik schrok alleen een beetje!
Mijn zoontje had laatst ook zoiets schattigs. Ik ben vorig jaar een jaar gestopt met studeren omdat hij wegens ziekte niet naar het kdv mag. En hij had ook wel wat extra aandacht nodig, maar vanaf september weer begonnen. Hem verteld mama moet weer naar de universiteit want dan kan mama straks een baan krijgen en kunnen we een auto kopen. Was heel logisch vond hij en een hele tijd ging dat ook goed. Maar laatst wilde hij absoluut niet naar de oppas en zei hij tegen mij mama nee weg, auto nee.. mama thuis.. En vrijdag zegt hij ineens tegen mij: mama baby en wijst naar mijn buik.. (en ja, ik weet zeker dat ik niet zwanger ben )
Hihi, wat grapig allemaal. Mijn zoontje zegt als ik naar 'MAMA!!' niet luister: SCHAT!! (Raad eens van wie ie dat heeft)
"Ruben, eerst even je broodje opeten en je melk opdrinken, dan mag je spelen" - Ook grapjes maken he mam Ook zegt hij net: ik ga even mijn skateboard halen.... HIj heeft helemaal geen skateboard! Hij is 3!
Samen met mijn 2,5-jarige dochter lees ik Pippo. Er staat een verhaaltje in over knuffelen met papa die een prikbaard heeft. "Papa, heeft ook een prikbaard..." "Mama niet...die heeft alleen maar pukkels..." Zo, daar kan ik het mee doen! Erg goed voor je zelfvertrouwen zo'n eerlijke peuter. (terwijl het best meevalt hoor.....)
Hahahahha, wat een leuke verhalen Ik heb er wel een paar; Wij zeggen in onze fam. heel vaak tegen een jongetje "hey piem, of je bent mijn grote piem he" Dus zo zegt iemand dat ook wel eens tegen onze zoon. Nu zei hij een half jaar geleden toen ik zei dat hij m'n grote vriend was "jaaaaa Wesley grote piemel" En vorige week zaten we met z'n 3tjes op de bank en zei m'n man dat hij lief moest zijn voor mama omdat mama een baby in de buik heeft. Dus toen gaf Wesley een kusje op mijn buik en ging hetzelfde doen bij papa. "papa ook baby in de buik he" Dus mijn man zegt als grapje, nee bij papa is het alleen maar vet! Waarop Wesley zegt "ja, vetzak" wij lagen helemaal dubbel! Verder hoor ik regelmatig mezelf terug in hem; "zit je goed mama" of als ik ergens mee bezig ben "lukt 't? Moet ik even helpen" en tijdens het eten "is het lekker papa"
Oh ja en mijn zoontje doet ook vaak van die toverspelletjes, dan doe hij zn handen in de mouwen en zegt "waar is handje nou?" En als hij ze weer tevoorschijn haalt "Tadaaaaa!!" Zo doet hij ook vaak met speelgoed e.d. Van de week zat hij onder de douche op de knietjes en toen verdween zn piem dus ergens tussen zn beentjes dus hij zat daar "waar is piemel nou?" en dan deed hij zn beenen ver uit elkaar zodat dat ding weer zichtbaar was "Tadaaaaaaaaaaaa!!"
Verstoppen van vanalles is hier ook populair En ook echt verstoppertje vindt hij leuk. Alleen hij snapt het niet zo goed. Als hij gaat verstoppen tellen wij in de gang tot 10 en dan gaan we zoeken. Dan zeggen we: "waar zou Thijmen nou zijn.." dan hoor je ergens onder vandaan zo'n klein stemmetje: "hier ben ik..." Krijg het ook echt niet uit, maar wij vinden het het zelf echt te grappig
@ Rosao, hahha... Ook heel herkenbaar. Wesley doet ook vaak iets verstoppen en zegt dan "waar is ... nou" en dan zeg ik "ik weet het niet" en dan haalt hij het tevoorschijn. Na 20 x op dezelfde manier verstopt te zijn zeg ik nog wel eens dat ik weet waar het is maar dat vindt meneer niet leuk "neeeeeeee, weet ik niet" zegt hij dan
@Delilah: idd ook erg herkenbaar Hij dirigeert ons soms ook bij het verstoppen. Dan geeft ie precies aan waar wij moeten verstoppen Soms gaan we dan nog stiekem ergens anders naar toe, maar dat is echt niet de bedoeling.. hahah...
Mijn dochter (2,5) trok net zo'n versiersel wat op haar sok zat kapot en ik zei; waarom doe je dat nou?!, dat is niet leuk van je.. Zegt ze met zo'n heel sip gezichtje; "nou geen kado'tje van sintklaas?! Ik dacht dat ze het hele gebeuren van sinterklaas nog niet zo door had, maar dat valt wel mee dus....
Lukt 't is hier ook erg favo geweest! Geweldig. Volgens mij had hij vandaag ook weer wat..even denken hoor. Owja! In de auto terug naar huis: Mama... Ik: ja? Ik vind alles lief
@ Rosao, hahaha... Nee je moet je niet ECHT gaan verstoppen @ Mamamuts, hihihi, zo'n man met baard en mantel maakt toch al snel indruk he @ Elmo, hahaha alles lief ja. Dat heeft Wesley ook wel een tijd gedaan, alles wat in de smaak viel was lief, de auto, de jas, alles!