Leuke uitspraken van peuters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaSuusenTessa, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Joey (05-01-2007) wordt deze week voorgelezen uit Pluk van de Petteflat. Hij neemt dit later mee in zijn fantasiespel en speelt dat hij Aagje is die boodschappen gaat doen. Ik speel mee en vertel, zoals de lispeltuut, de weg. 'Nee', zegt Joey, 'Aagje heeft geen lispeltuut nodig, want ze heeft al een tomtom':D

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    onze zoon heeft flinke spraakproblemen en is daardoor vaak niet verstaanbaar, maar hier toch een paar populaire uitspraken van de laatste tijd (ik zal jullie de uitspraak besparen):
    - mamma, straks hardstikke donker. Als donker is, maan zijn. (vervolgens is de maan nergens te zien;)) Maan weg. Maaahaaan waar ben je???
    Dat 'hardstikke' zeg ik vaak en nu gebruikt hij het ook te pas en te onpas, super grappig! ;)
    - en met zindelijk worden (wat we nu maar even gestopt hebben, wegens decembermaand en nieuw baby-zusje)
    ik: moet je een plasje doen?
    hij: nee, in de piemel
    ik: moet je dan misschien een poepje doen?
    hij: nee, geen poepie, allemaal in de billen. Poepie weg. Tikkie keetje (stinkie scheetje ;))
    - en rondom sinterklaas zegt hij elke dag: eerst ogen dicht, dan wakker worden, dan pakjesavond (ik: ja, en dat nog 9 keertjes lieverd ;))

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Vandaag met onze Bubbel op de fiets..;
    'Dat is een kindje, kindje heeft brommer op..!'

We zagen een kindje met zn moeder op een scooter rijden.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Toen Alyna een paar weken echt mega vervelend was, was ik een beetje in mezelf aant 'mopperen'. Ze hoorde me blijkbaar mompelen 'dalijk ga ik een ander kindje zoeken hoor, dan word ik daar wel mama van'.
    Haar antwoord; 'jaaaaa mama, een zwarte!'

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet echt een uitspraak maar meer een grappige situatie±

Zojuist loop ik richting de keuken en gaat opeens haar slaapkamerdeur open terwijl ze allang in bed lag en een half uur ervoor ik haar nog hoorde snurken.

Vol woede smijt ze haar liefste knuffelbeer de gang in en schreeuwt er achteraan 'Oooh baaaah, vies!! Poppie poepie gedaan! Bah!

Vervolgens loopt ze naar haar bed en gaat weer verder pitten.

Toch apart zo'n peuter die slaapwandelt haha.. laatst stond ze ook om 2 uur s“nachts op de salontafel te dansen met een paraplu in dr hand en tmf op stand 10! :$

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    hahahahahaha...kom niet meer bij :D

7. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog geen kleine peuter maar ik had mijn neefje logeren en we gaan boodschappen doen. We komen bij de kassa en hij zegt tegen het kassameisje hoi Lekker ding zei moest wel lachen ik stond daar met een rode kop :p
    Een tijdje terug kregen wij wat minder nieuws te horen dat mijn tante en oom uit elkaar gingen dus ik ging naar mijn tante om haar toch even te troosten vraagt hij: waarom huilt mama?
    Ik zeg nou mama en papa gaan uit elkaar papa is verliefd op een andere mevrouw hij zegt hierop: tja mama dat kan gebeuren he..
    Alsof het niet meer als normaal was maar zelfs zijn moeder moest door haar tranen heen lachen:D
    Echt zo'n typische uitspraken die peuters/ kleuters maken

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn oudste dochter,in dit geval een kleuter, heeft meerdere sterretjes aan de hemel staan.Opa,tante en hond sowieso.
    Zaten we laatst(maand of 6 geleden) in de auto.
    Zij:"Mama?!"
    Ik:"Ja?!"
    Zij:"Ik wil naar de hemel."
    Ik verbaasd:"hoezo wil je naar de hemel dan?"
    Zij:"Dan kan ik eindelijk eens opa en Senna(hond) gedag zeggen."
    Ik:"dat doe je toch ook als je zwaait naar de sterretjes?!"
    zij:"ja maar mama ik wil het gewoon zeggen en even op visite gaan."

Heb maar verteld dat als ze ooit ook een sterretje wordt ze hun wel tegen komt en kan knuffelen enzo.En dat als ze naar de sterretjes kijkt en zwaait dat ze het ook wel zien.

9. koetjeukkel

30 apr 2008
    27
    0
    0
    Ohh, wat een heerlijk onderwerp dit zeg. Zit met tranen met m'n ogen van het lachen dit te typen.
    Ons dochtertje is bijna 2 (begin januari) en heeft ook heerlijke acties.
    Als ze haar jas aandoet en sjaal aan dan zwaait ze altijd naar wat er op haar truitje staat, dus bijvoorbeeld een trui met een bloem erop dan zwaait ze en zegt dag bloem, tot straks!
    Ze is gek van het Zandkasteel en komt dan met haar hoofdje schuin vragen of ze Sassa Toto mag kijken. Als ik nee zeg loopt ze op dezelfde manier naar papa en gaat het daar proberen. Als papa ook nee zegt begint ze hard te lachen....alsof ze het weet....
    Ze wil de laatste tijd geen luier om, maar (zoals ze zelf zeg): mama nana (ze noemt zichzelf nana ipv sanne) blote billen lopen?
    ze is gek van boekjes lezen en gaat dan haar beer voorlezen. Gaat zitten met de beer, heeft het boekje met plaatjes naar de beer toe en zegt dan: Kijk beer, vlinder. Is blauw. Mooi! Kijk, beer.....en zo gaat dat door.

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

'Kay is echt een bofkont'

;)

11. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Vanavond de meest idiote smoes ooit gehoord om geen nagels te knippen (van mijn zoon van 3 jr en 9 mnd oud): "Mama ik wil geen nagels knippen, want dan kan ik Beer niet meer kriebelen." :D

Groetjes, Wendy

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    :D:D:D geweldig!

Hier gisteren mijn kleine dreumes: mama mama!! Koekoek, sjees!!!

Oftewel: kijk mama, ik heb kroepoek gekregen van de chinees!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Wendy!
    Jij weer eens hier :D

14. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Hier genoeg leuke versprekingen ("Mama toch!"), maar de volgende situatie was erg leuk:
    Ze heeft ontdekt dat het een leuk spelletje is als zij dingen voordoet en wij dingen nadoen. Dus de handjes op de haren, wij ook, de handjes op de wangen, wij ook, de vinger diep in een neusgat...

15. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ja, het blijft toch trekken he. Vooral om een hart onder de riem te zoeken bij andere ouders van opstandige peutertjes en om mijn halve inboedel te verpatsen :$

En nog een in de categorie leuke uitspraken: zat ik in de auto lekker mee te brullen met Knocking on Heaven's Door van Guns'n Roses, zegt mijn dochter op de achterbank: "Mama huilen?" :)

Groetjes, Wendy

16. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca zegt al veel woordjes, maar nog geen zinnen, maar dit is toch wel gappig. Hij was in de kamer en ik in de keuken. ik hoor hem zijn stoeltje verplaatsen en vermoedde dat hij daarop aan het klimmen was om te gaan staan en eraf te springen, dus ik zeg tegen hem:
    "doe je voorzichtig, Luca?"
    Hij zo heel droog: "nee."

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Gister wilde ik haar op de stoel tillen en stoote per ongeluk tegen haar knie. Kijkt ze me aan en zegt "mama, zal je niet even sorry zeggen"" wijsneus

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

De terugreis van het KDV naar huis blijkt toch wel een bron van leuke uitspraken!

Vanmiddag:
    Stijn zit wat te teuten en Ruben vertelt honder uit over zijn ervaringen op het KDV.
    Stijn zegt steeds vaker MAMA (in alle vormen die er zijn + een paar extra). Zegt Ruben:
    Mama! Stijn zegt Mama!
    Goed zo Stijn, mmmmama. Goed zo Stijntje!
    Zeg ook maar Ppppapa. Pappie
    Ik zeg Pappie mama, ik zeg Pappie. Gaat Stijn ook pappie zeggen?!

Grapjas!

19. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    mijn zoontje wilde vanavond niet zo goed eten. Toch maar een toetje gekregen. Daarna wilde hij wel meer toetje. Maar dat mocht van mij niet. Als je honger hebt dan heb ik daar nog wel een bordje voor je staan.
    Hij wilde wel wat drinken (ging helemaal niet omdat hij dorst had, maar meer om hoe ver kan ik gaan..) Ik zei ja als je dorst hebt dan mag je wel water.
    Hij: nee, roosvicee, want water is gevaarlijk.
    Ik: hoezo is water gevaarlijk?
    Hij: water is scherp, zwemmen krokodillen in en die doen dan hap je tong eraf!!!
    Wat een fantasie. Heerlijk!

20. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Wij hebben een aantal engelstalige vrienden en familieleden, dus daar krijgt mijn peuter nog wel eens wat van mee. Zo hebben we ook een dvd gekregen van Miffy, de engelse Nijntje.
    vanmorgen:

"Mama visie maken, ikke Nijffy kijken" :D

Deel Deze Pagina