Leuke uitspraken / woordjes van kinderen...

Discussie in 'De lounge' gestart door WenT, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Deze heb ik een paar dagen geleden ook bij peuter/kleuter gepost, maar ik zal hem jullie hier niet onthouden:

Toen ik Hugo gister naar bed bracht, was mijn vriend nog beneden. Ik zei tegen Hugo:"ga papa maar roepen". Dat deed hij dus: paaaapaaaa, kuuuusje". Mijn vriend ging vanaf beneden door de babyfoon terugpraten: "Huuuugo, zal papa je nog een kusje komen brengen?"

Hugo zei: "ja" en gaf toen de babyfoon een kusje :D :D :D.

Tijdje geleden zag Hugo mijn blote dikke buik. Mijn navel puilt nogal uit nu en dat viel hem blijkbaar op, want hij zei: baby piemo :D. Hij weet dus al wat het wordt haha (wij nog niet).

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

een kennisje van mij vertelde eens over haar zoon die héél boos op haar was.
    Ventje van 6 geloof ik, stampt boos de trap af...strekt zijn handen en vingers uit naar zijn moeder en zegt: "kijk mam, ik ben zóóóó boos, het bloed komt bíjna onder mijn nagels vandaan"

3. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik moest vandaag heel erg lachen om Hugo.
    Een tijdje geleden zei hij al (toen ik met hem ging douchen): "mama, nee pielie"

Vandaag zei hij: "mama, nee pielie!", "Mama, mossel...."

Papa had dat 's morgens gezegd toen papa aan 't douchen was en Hugo zei: "papa, pielie, mama, nee pielie.."

Dat had hij goed onthouden... :(

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.741
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Toen mijn dochter 3 was zag ze buiten de maan schijnen.
    Ze pakte een krukje en ging bij het raam staan,en strekte haar armpje uit,toen keek ze ons beteuterd aan:ik kan er niet bij!zei ze.

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Haha! Die doet me denken aan Jamie op vakantie een paar weken geleden... Hij deed zijn armen om een boom heen (zoals je iemand knuffelt zeg maar), en begon te kreunen en steunen. Zegt-ie; "mama, zit vast!"

6. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik was een keer aan het wandelen met mijn vroegere oppaskindje! Heerlijk joch was dat, 3 jaar en al heerlijke praatjes! Toen we wilden oversteken
    raasde er nog net een pizzakoerier voor ons langs! (levengevaarlijk, dat rijgedrag :rolleyes: ).

Ik zeg tegen het jongetje: 'zoooo, die meneer reed hard he? '
    Zegt hij heel serieus: 'Dat was nou een zoevende pizzabrommer' :confused:

Had hij zomaar ter plekke verzonnen!

7. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Een kleine greep uit mijn "ikke-boek"

Een "vasthouding" -> leuning van de trap
    Blotevoetentenen -> tsja, alles is dan toch bloot?

Ik kreeg om de week zakgeld van mijn opa en oma, en dan pakte mijn oma altijd haar portemonnee. Uiteindelijk had ik blijkbaar door hoe dat spelletje werkte en heb ik haar bloedserieus gevraagd om een vogel (100 gulden). Ach, toen was ik nog een onschuldig klein meisje :oops:

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heerlijk topic als je 's ochtends zo vroeg al wakker bent.

Uit mijn oude doos:
    slagdroom en knieknousen.

Mijn broer was wat creatiever. Die wilde eerst kaggepiewe op brood en later piewekache. Tja, pindakaas dus!

9. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    mijn neefje leerde op zijn 2e al hoe hij die kindersluiting ( voor op keukenkastjes ed) los kon maken, met resultaat, nadat hem dat was gelukt, heeft hij alle chocolade opgegeten en zichzelf eronder gesmeerd, en zij dat hij net leek op die mannen in de winkel, en of hij dan ook pepernoten zak mocht hebben,

10. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hahaha..Dat zei de mijne ook! :oops:
    Ik zei altijd:Dikke kus...Zei zij na: Dikke kut.. :oops:
    Dus als je dat bv riep in de winkel oid zei ik er maar snel achteraan:Ja schat, dikke kussss. ;)
    Net als:Een hele grote ...Zij: Hele klote.. :oops:
    Nu kan ze het wel goed zeggen hoor...
    Mijn zoontje heeft een zinnetje wat ie tig keerper dag zegt en hetlijkt heel erg op:Dikke shit/sex..Weet nog steeds niet wat hij bedoelt..haha :)

Ikzelf ging mijn oma vroeger s weg brengen met mn moeder..Oma moest de lift in..zaten van die raampjes in de deur...Oma nog even zwaaien naar ons..Toen de lift weg ging sloeg ik mn hand voor mn mond en zei:
    Oma vliegt de lucht in!
    En de kleuterjuf zei eens tegen me:Ik krijg een punthoofd van jou...Ik heel onschuldig gevraagd ..of dat zeer deed?

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dit soort topics zijn altijd zoo leuk :)

Mijn neefje zei vroeger inplaats van mayonaise altijd 'mooie mensen' :)

Ik draag ook een hoofddoek..en toen ik afgelopen keer in nederland was ging ik met mijn dochtertje en zusje naar de kinderboerderij.
    Daar was een jongetje en die zei tegen zijn moeder:
    'kijk de koning' :):)

mijn dochtertje praat nog niet genoeg om dingen te verdraaien..ik heb alleen de slechte gewoonte om vaak 'shit' te zeggen. En helaas neemt ze dat dus over. Dus als ze iets laat vallen of iets niet lukt kan ze nog weleens 'Zit' zeggen. Het is nog net geen shit maar het lijkt er wel op hehe..

12. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Leuk topic!
    Ik zei vroeger altijd papaheintjes ipv madarijntjes en poetekiesjes in plaats van tandenborstel. Lepel werd epelie. Verder niets genants te melden gelukkig, denk ik.

Ik geef les en een kleuter zou me weleens de dagen van de week vertellen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, moederdag.
    Slim gedaan van die moeder!

13. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    "Waarom zit dat meisje in een kruiwagen?" vroeg ik m'n moeder toen we een meisje in een rolstoel zagen...... :oops:

"We staan in de file" zei m'n vader. "Ik zie geen file, er staan allemaal auto's voor" zei ik..... :)

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hihi leuk dit....

nou hier ook een. onze dochter help oma de was op hangen en verteld dus wat ze geeft dus papatrui mijntrui mamà tietentrui (bh dus)

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.741
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    :)

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    heel leuk topic.
    wat ik me nog kan herrineren is dat mijn vader vaak een versnapering had.
    Ik bedoelde dan dus vergadering.
    gelukkig maar anders was die beste man heel dik geweest.

liefs lyd

17. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ooow, bedenk me net iets... Mijn zusje heeft ooit iets ergs gezegd over een lilliputter. Zij stond voor ons en mijn zusje zei toen: "Dat meisje heeft al wel een oude kop zeg!"

18. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik was van de week op kraamvisite en de moeder ging op gegeven moment haar baby de borst geven. Dus Evi ging daar kijken en keek mij toen aan en zie tegen mij, helemaal verbaasd 'baby boobies likken'
    Hahaha, ik moest er erg om lachen :)
    En 's-avonds vertelde ze tegen haar papa dat de 'baby de boobies deed opeten' :)

19. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    hahah heerlijk
    mijn dochterje
    toen ze 3 was
    ik vertel over dat sommige babies melk uit de borst drinken
    nou ze keek me raar aan
    ik zeg; echt waar hoor, bij mama's komt er dan melk uit de tiet
    vraagt ze ; en bij papa's?
    ik zeg; nee bij papa's niet
    neeeeee roept ze heel hard, bij papa komp bie(r) uit!

hahahaahah nou toen kwam het bier uit papa's mond van het proesten ahahahahahaha

en vorig jaar zeg ik als geintje meer tegen mijn man dan tegen mijn dochtertje, ja schatje je gebruikt de woorden ook helemaal in de verkeerde context. ( omdat ze soms woorden verkeerd gebruikt)
    was gewoon flauw aan het doen door met dure woorden te praten......
    draait madam zich boos om zeg
    en kijkt me aan
    NEE MAMA ik heb geen verkeerde kont!
    hahahahaahhaha

papa zegt tegen dochtertje
    als jullie ( ja mama ook) straks je eten op hebben dan heb ik iets voor jullie......
    dus mijn dochtertje gelijk
    oh mama wat zou het zijn?
    ik; ik weet het niet maar ik denk een lekker toetje
    papa; ach het is maar een kleinigheidje
    dochtertje kijkt heel bedenkelijk
    draait zich dan naar mij en zegt; nou ja mama, dat kan echt niet hoor mama, papa zegt kleine geitjes maar dat kan niet want die lopen in de wei hoor!

kan nog wel doorgaan want probeer ze op te schrijven in een boekje dus kan ze na lezen

papa zegt Romops tegen onze hond
    dochtertje zegt ; dat is een mops met een ro
    ik; wat is een mops dan?
    dochtertje haalt schouders op en zegt; dat is zoiets als een muts maar dan met andere lettters
    hahaha ja het zal wel LOL :)

over de hazelbramen ( uit Pluk van de Petteflet)
    ja ja , zegt mijn dochtertje, daar word je helemaal ONBEWUSTELOOS van

mama, mama, mijn neus is een beetje roestbarig, hij voelt net als tommy (onze kat ) zijn tong.
    (ze bedoeld ruw!)

papa als mama moet hoesten dan moet ze soms kokheizing
    (kokhalzen)

mama mama kijk, happy ( onze hond) heeft allemaal KNULLEN in haar haar, hier om dr oren en om dr nek

(hahahaah nou het is een teefje dus die hond ook weer blij met al die aandacht van die knullen hahahaahahaha)

genoeg voor nu

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hahahaha Kaatje die zijn leuk zeg!
    en inderdaad wat een goed idee om dat dan op te schrijven!
    zooo leuk voor later hhaha :D

Ik weet eigenlijk niet meer zoveel rare/grappige dingen/woorden..
    best wel jammer...moet toch eens mijn mams daarover praten haha

van mijn broer weet ik 1 ding, als iemand vroeg": hoe heet jij? dan antwoordde hij altijd "koekkie" :)

Deel Deze Pagina