Leuke uitspraken / woordjes van kinderen...

Discussie in 'De lounge' gestart door WenT, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik weet eigenlijk niet of ik vroeger iets raars gezegd heb, zal wel eens aan mn moeder vragen. Maar ken wel andere dingen.

Mn zusje, 4 jaar, groep 1. Juffrouw: Mindy wil je je mond even dichthouden. Mindy: Waarom juffrouw, u doet het toch ook niet?

Ik was leiding op scouting, wij zwemmen met zn alle. Wij omkleden. 1 zo'n meisje, 6 jaar. Kijkt me ineens verschrikt aan, Wendy je onderbroek is veelste klein roept ze uit. Ik droeg een string hihi.

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Niet bijzonder leuk, wel schattig: Jarissa's eerste woordje is AAI. Het aaien zelf heet zo. Maar ook de honden, de paarden en alle andere dieren die ze ziet. Nu ze een zusje heeft, heet die ook AAI. Gelukkig aait en kust ze haar eigen zusje AAI ook heel lief!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Haha wat een leuk topic :)
    Mijn moeder vertelde dat ik vroeger gek was op augurken, maar dat nog niet kon zeggen, en dan om een heukje vroeg :D
    En mijn broertje richte op allemaal mensen met zijn klappertjes pistool, en schreeuwde dan KETCHUP! Ipv hands up, hij dacht echt dat de boeven in de tekenfilm ketchup riepen :D

4. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Wij woonden vroeger in de buurt van een militair vliegveld, dus regelmatig overvliegende straaljagers. Nou zijn wij zelf niet zo gelovig maar de dichtsbijzijnde school was een katholieke, dus in de 2e klas (toen nog) werd de eerste communie gedaan en veel over God gesproken.

Op een middag komt er weer een straaljager over....kijkt mijn broertje heel bezorgd naar boven en zegt vervolgens tegen mijn moeder :"mam, God zit daar toch ook maar gevaarlijk!".

:D :D :D

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn dochter is erg verkouden en roept dan altijd mama snottebel! ...

nu zei ze van de week, mama, mijn snottebellen smelten ;)

6. Niet meer actief

dochter van 11 pakt de telefoon op....Met *****

Maar meneer mijn mama is even de kindjes van school halen, ik zal vertellen dat u heeft gebeld.
    Ook zal ik uw nummer even voor mama opschrijven!

Mijn dochter schrijft het nummer op het schoolbord in de keuken...

Ik kom vervolgens thuis...
    Mama er heeft een meneer gebeld, of u even terug wilt bellen, het nummer heb ik op het schoolbord geschreven....

O oke zeg ik, dus ik loop naar het schoolbord om het nummer te bekijken, staat er 0000000000

Ik lig me daar toch in een deuk, zegt mn dochter mama waarom lach je zo?
    Ik: Meisje dat is een anoniem nummer, dat zijn alleen maar nullen....
    samen hebben we dr later vreselijk om moeten lachen

7. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Op mijn eerste verjaardag kon ik net 1 van mijn eerste woordjes zeggen, namelijk: mooi he?
    Dus bij alles wat ik kreeg of zag of gebeurde die dag zei ik: mooi he? En ik had geen idee wat het betekende, maar ik was in ieder geval een dankbare jarige :D

Toen ik wat groter was zei ik als er een wolk voor de zon ging: mama, iemand heeft de zon uitgedaan!

8. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Geweldig leuke verhalen om te lezen :D

Collega van mij had laatst een feestje en daar hadden ze een DVD van Hans Teeuwen aanstaan, waarin blijkbaar een hele grappige scene zat met een uitspraak, namelijk: "Dat was ìk niet, dat was een neger !"...
    Later op de avond was iedereen vreselijk melig en werd het herhaald en er telkens om gelachen... Dat had zijn dochtertje blijkbaar gauw opgepikt, want in de week daarop belde de juf van de kleuterschool naar haar vader...
    Zijn dochtertje had iemand omver geduwd en toen de juf had gevraagd waarom ze dat had gedaan, kun je waarschijnlijk wel raden wat ze zei... :)
    Papa moest wel even gauw uitleggen waar ze dat nu weer had geleerd... Gelukkig kon de juf er toen ook wel om lachen.

9. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    :) :) :) GE-WEL-DIG!

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik heb ooit es een tekening gemaakt voor 'mijn tante Hilde en hoe heet die vent ook al weer?'

Ook lag er ooit een dooie homo in de tuin (hommel :D )

Toen ik es een keer oppaste zei mijn oppaskindje van 4: oo, mijn piemel komt omhoog! Zeg ik: hoe komt dat? 'Nou er zit heel veel water in!'

Een van de kinderen op het kinderdagverblijf: 'Mam, heb je zoveel gerookt?' Het was mistig ;)

Super topic ook weer!

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik was laatst mijn oppaskindje van 4 de kieteldood aan het geven, roept ze heel hard: Garnalen, garnalen (genade, genade). Toen hadden we de slappe lach :).

En een ander oppaskindje (toen 2,5) was jarig. Was er allemaal familie enzo natuurlijk en ik was ook uitgenodigd. Er stonden ook bierflesjes op de tafel en op een gegeven moment wilde hij dus een van die biertjes opdrinken. Zeg ik tegen hem: moet je niet doen joh, das bah. Zegt hij: dat is niet bah, dat is bier! Haha

Heb nog wel meer leuke dingen van m'n oppaskindjes, maar ik kan er nu zo gauw even niet op komen.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ook leuk: ieder half jaar een verjaardag :) :D :)

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha ja, staat er idd verkeerd, hij was op een verjaardag (van z'n broertje).

14. Ik geef les en heb hulpjes in de klas. Van mijn duopartner krijgen ze te horen dat ze dan bofkleuters zijn. Maakt allemaal niet uit, maar de helft houdt het één aan de andere helft het andere. Op een dag is een jochie dus het hulpje en gaat er iemand op zijn stoeltje naast de juf zitten, waarop hij verontwaardigd uitroept: Hee, ik ben de plofkleuter hoor!

We hebben in de klas een gesprek over bouwen, dus ook de schroevendraaier etc komen aan bod. Nu vroeg ik aan een jongetje of hij de schroevedraaier aan kon geven. Hij wist het niet, dus ik liet iemand helpen, die pakt de schroevendraaier en dat eerste jongetje zegt verontwaardigd: hee, maar das een moerendraaier!

We hebben het over snoepen en tandenpoetsen. Eén van de kinderen merkt op dat je wel goed moet poetsen, want anders moet je een tandengebit.

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    wij hadden gisteren een begrafenis ,zei mijn zoontje van bijna 4 net voordat we gingen : Mama , je mag mijn grote blauwe schep wel meenemen .
    Ik zei :maar wat moet ik daar dan mee doen schatje
    Zegt hij : je gaat toch iemand begraven ...

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @MArjon :) Eigenlijk ook wel weer heel lief...

Doet me denken aan mijn nichtje... Mijn sv is vorige week gecremeerd en de kleinkinderen mochten de kist beschilderen... Mijn nichtje van 4 ret de volgende dag de klas in en roept tegen de juf: "Wij hebben opa's doos geschilderd!" De juf wist even niet waar ze moest kijken... :)

17. Lara86

Lara86 Lid

12 okt 2008
    17
    0
    0
    Wat een leuk topic!

Mijn vader riep vroeger bij ruzie "Peace men...!" 's Morgens ging mijn broertje onder de douche en plaste hij in het doucheputje, ondertussen riep hij "Peace men...!" en maakte het bijbehorende gebaar.

Ik zei vroeger "dood" ipv "rood" omdat ik de R niet uit kon spreken. Op een gegeven moment sloeg mijn moeder zo'n hele grote groenige vlieg dood en zei "Zo, die is dood!" waarop ik zei: "Die is niet dood, die is goen!".

Liefs!

18. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik vond het altijd lekker als mijn mama:

koffertjes met rozeboter ging maken......

( poffertjes met roomboter)

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zo at mijn neefje bij ons een korretje (kroket).

20. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Mijn dochter kon een paar maanden geleden ineens het nieuwe woordje 'aap'.
    En ze weet ook wel precies wat een aap is.
    Nou ja, bijna precies dan.

Zit ze in de buggy, komen we (jullie raden het al...) een heel donkere man tegen.
    Dianthe heel enthousiast wijzen, lachen en: " Aap! Oe oe oe!" roepen.

Mama wist evenniet waar ze moest kijken.... :oops: :oops: :oops:

Deel Deze Pagina