Oh weet nog een leuke. Ik lag een keer bij mn nicht onder de zonnebank. Kwam mn neefje van toen ong 5 even kijken (vond ie erg interessant ff kijken) Hij schrok zich rot en rende in paniek naar beneden naar mn moeder...tante ****, Vlekje wordt helemaal blauw
Herinner me ineens weer een stunt van mn zus en mij toen we klein waren. Geen uitspraak maar wel een leuke kinderactie. We waren toen ongeveer 9 en 6 jaar denk ik. Mochten voor het eerst alleen een moederdagcadeautje kopen van mn vader. Wij met zn 2en op pad, naar de supermarkt. 2 flessen Jif afgerekent bij de kassa (dat is wat we ons herinnerden dat mn moeder dat altijd gebruikte en er vast heeeeeel blij mee zou zijn ) Zegt mn zus ook nog aan de kassa: kunt u het inpakken, het is een moederdagcadeautje De cassiere heeft vast heeeel raar gekeken....en mn moeder ook toen ze het uitpakte
Een dochtertje van iemand die ik ken vond me altijd heel interessant vroeger, want Wendy had een spijker in dr tong. Heb een tongpiercing hihi.
Ik heb eens het verhaal van Mozes verteld aan mijn groep 4, de dag erna vraag ik het verhaal terug en een leerling vertelt vrolijk dat Mozes naar China was gegaan... Euh... China? De Sinaï (berg) op was gegaan Ach, het lijkt erop hè? Of vroeger een vriendinnetje op vakantie: 'Ik ben te vroeg geboren en toen moest ik in de fritteuse...' Een kleuter: 'mijn vader heeft hele grote ballen in zijn armen' (spierballen)
Mijn nichtje van 6 is hier te logeren en we kwamen gisteren haar moeder tegen en we vertelde dat we patat gingen eten maar dat we er wel wat gezonds bij zouden eten, zei ze heel erg droog ja een frikandel is gezond dus dat eten we erbij Stijn stond een paar maanden terug voor het raam,toen ongeveer 1,5 jaar en roept heel erg hard mama buiten plast, het regende dus
Toen ik nog klein was: Net uit bed & aangekleed, we gingen naar buiten om boodschappen te gaan doen. Ik stap naar buiten, kijk naar boven, en zeg: "Jeetje, mama, de wereld draait wel héél hard vandaag, zeg!" Het waaide hard, dus de wolken kwamen erg snel voorbij Mijn broer toen ie klein was: Op zijn verjaardag: "Oma, oma, ik heb een rodia gekregen!" Een radio dus
Aan mijn buurmeisje werd gevraagd tijdens een verjaardags feestje of ze een schone luier om moest want volgens haar moeder had ze een klein poepje gedaan . Nee was haar antwoord maar vervolgens vroeg ze haar moeder maar mama moet jij geen schone luier want je hebt toch een bloed luier in je broek . Tja de buurvrouw was ongesteld en nu wist iedereen het.
mijn dochter noemde vroeger de lippenstift 'de jiftenstip'. Ze kon de 'L' dus ook niet uitspreken, wat best lastig is als je 2 ellen in je naam hebt Mijn zus draaide vroeger woorden om. Zo werd bijvoorbeeld 'dakgoot' dus 'gootdak'. Dit deed ze met heel veel woorden. Ach ja..ze is altijd al raar geweest Mijn schoonmoeder heeft al haar hele leven te kampen met overgewicht, maar de laatste jaren gaan er eindelijk kilo's vanaf mbv een dietiste. Ze zit nog over de 100 kilo en is dus best wel fors. Mijn moeder daarentegen heeft vroeger zelfs slagroomdieten gevolgd omdat ze zo mager was (en ze is maar 1.56 lang). Sinds een poosje heeft ze suikerziekte en is ze wel wat aangekomen, waar ze natuurlijk zelf stevig van baalt. Laatst hadden de kids het over dikke mensen en kwamen tot de conclusie dat oma toch wel erg dik was. Ik ging er vanuit dat ze het over mijn schoonmoeder hadden. 'Nee' was hun antwoord. Die is gewoon groot! Nee, oma van de poesjes (mijn moeder dus) die is pas ECHT dik! heb ze maar op het hart gedrukt dat ze dat beter niet tegen háár kunnen zeggen zou ze denk ik niet zo leuk vinden
Een vriendinnetje van mij reed met haar zoontje (4 jaar geloof ik) langs hun oude huis. Ze zegt tegen hem; kijk eens, hier ben jij geboren. Oh ja? Hij denkt even na... Hoe weet je dat eigenlijk, was je erbij dan?
Hahaha, erg leuk dit topic. Toen ik klein was (2 jaar of zo?) en nog niet zo goed kan praten: Ik moet naar de masseeeee (wc ) Koen was net geboren en was hem aan het verschonen. Dochter (8 jaar), wijzend naar Koen's balletjes: Mama gaat dat nog weg? Dochter (toen 4 jaar) Mama, mag ik een klepperbootje? Duurde best even voor we er achter kwamen dat ze een klapperblaadje bedoelde! Papa heeft Koen ooit geleerd thuis om in de neus te knijpen als we liggen te slapen. Dus zodra een van ons even de oogjes dicht doet op de bank en Koen is er bij knijpt hij dus in je neus. Ach ja... tis wel grappig. Nu waren we vorige week gaan zwemmen en er lag een man languit in het zwembad met zijn ogen dicht. Koen keek er naar en liep er heel langzaam heen en ik zag zijn handje gaan en riep nog "Koen!" maar het was al te laat. Ik kwam echt niet meer bij van het lachen, tranen in mijn ogen. Gelukkig kon die man er wel om lachen.
Toen mijn dochter geboren was kwam mijn vriendin met haar zoontje op visite(toen 2,5jr oud) Yentl moest een schone luier en hij vondt dat reuze interresant.Maar toen ik haar luier af deed kijk hij mij heel verontwaardigd aan en zei toen:Ze heeft 2 bipsjes En mijn zoontje wil standaard een blootje met kaas En hij drinkt Mookie(chocomelk) Mijn dochter wil altijd een roketje (kroket) ff denken hoor of me er nog meer te binnen schieten.
mijn nichtje was een jaar of 2 en ik zag een lieveheerstbeestje en zei kijk een lieveheersbeestje toen zei mijn nichtje mam kijk een lieve beestje
Mijn zusje heet Marjolijn, en ik noemde haar vroeger altijd 'mandarijn'. Mezelf noemde ik altijd 'beppie' (ik heet debbie)
ik zei vroeger altijd (als ik een keer op het raam hijgde en het raam daardoor besloeg op dat stukje): mama.. er zit een hijg op het raam En was laatst op een kdv aan het invallen.. vroeg zo'n peuter aan mijn collega: heb jij een baby in de buik.. Die collega zei : nee.. Zei die peuter: moet jij die nog uitzoeken dan? vond ik best grappig..
dat vroeg je vroeger altijd....? nou ik kan me ook een keer herinneren toen wij samen in de 2de zaten van t merlet... toen zei je dat ook nog.. hahahahaha
Hm binnenkort weer eens vragen aan mn ouders of er nog leuke dingen waren D: Wat ik me nog wel kan herinneren wat ze me ooit verteld hebben; Bij de slager stond een donkere man dus ik roep heel hard "kijk mama zwarte piet! " (maar dit gebeurd volgens mij wel vaker ) En ik moest vroeger altijd mn korstjes opeten anders krijg je geen borstjes. Dus je raad t al. Ik zie een vrouw met flinke borsten lopen en zeg tegen mn ouders. "Kijk die mevrouw heeft altijd dr korstjes goed opgegeten" (wijzend naar de flinke voorkant)
we hadden het laatst over beroepen.. (kinderen van 3 jaar) eentje wou piloot worden.. dus ik vraag.. oh dus je wilt in een vliegtuig vliegen.. nee zei hij.. bij KLM...