Hier ook zo`n lekker ventje. Ik heb een slab van spijkerstof die hij eigenlijk nooit meer draagt maar laatst toen we spagetti gingen eten vond ik het toch wel weer eens handig. Ik doe de slab om zegt hij: nee mama ik wil geen broek om!! M`n man en ik moesten erg hard lachen.
Stond laatst in de keuken potje te maken voor Roosje,kwam Sophie aan gerent..mama wat eten we??? toen zei ik weet ik nog niet maar ik denk ik even naar de poelier nasi halen ofzo...zei de heel droog..."ohhh dat is een een goed idee"....
Ons boefje 2 1/2 kwam een paar weken geleden de badkamer op toen ik net een inlegkruisje in mijn broekje aan t plakken was. Legt hij heel bezorgd zijn armpje op mijn schouder en zegt...oh, mama heb je pijn? Moet je een pleister plakken is t over!! Hij dacht dat dat inlegkruisje een pleister was. Gelukkig niet, ben je meteen geharst,hahaha!!
Vroeger ging mijn halfbroertje op de "kilometer" staan. De weegschaal dus. Ik wilde vroeger altijd Frietamientjes.. Mijn buurmeisje (2) noemt ons zoontje LULIËN.
We stonden in de ikea en ik had ons meisje van toen 2,5 op mn arm. Achter ons stond een surinaamse vrouw die tagen haar praatte. ONs meisje praatte terug en ze deden een beetje gek met mekaar. Toen stak deze mw haar hand uit naar haar en toen riep ze heel hard "mamaaaaa bruin!!!" Erg grappig. het viel haar niet op maar op het moment dat deze mw haar een hand wilde geven zag ze het opeens! haha
Laatst was ik met Sam (bijna 4 jr) onderweg naar de psz zegt ie tgen mij: "mama, als ik later groot ben mag ik ook autorijden, he". Ik knikte ja. Zegt ie vervolgens: "Dan kan ik alleen naar de psz rijden". :d
Mama: Dacht het niet piet Jelina: Dacht het wel Nel Hier ook hokus pokus pilates pas, ik wou dat mama weg ging. Bij Jelina is spa rood pittig op de tong (de koolzuur)
Vigo (nu ruim 2,5) is ook een lekker ding qua uitspraken haha. Van de week nog stootte ik keihard mijn teen aan de tafelpoot. Ik schreeuw dus mega hard 'AU' en moffel een paar flinke erge woorden weg... Komt Vigo ineens naar me toe lopen, legt een hand op mijn schouder en zegt 'Geen zorgen mama, alles komt wel goed'. Voor een flinke tijd terug liepen we in het ziekenhuis door de gangen. Op een gegeven momet passeren we een meneer in een rolstoel en Vigo zegt 'Ooooh, maar dát is een mooie auto!'. Voor tijdje terug zaten we in de auto. Zonnetje scheen en deed goed zijn best. Op een gegeven moment draaien we een hoek om en we worden flink verblind door de zon. Vigo zegt 'Tjonge jonge jonge, wat een felle zon'. Vorige week kwam opa op bezoek. Vigo lag in zijn bedje, en toen ik hem naar beneden bracht vroeg ik of hij nog even hoi ging zeggen tegen opa. Vigo zegt 'Nee, hoeft niet, ik ben verlegen'. Als we aan het eten zijn vraagt Vigo regelmatig 'Is het lekker mama? Is het lekker papa? Jullie moeten wel goed kauwen hé! Kléééine hapjes!'.
vandaag in de auto, staan we voor rood licht en mijn vriend geeft me een kus waarop nina zegt " papa mijn mama ikke ook kus" en tia antwoord " nee mijn mama ikke kus" de schatten ventje heeft zich effe aan de kant gezet en zijn beiden uitgestapt om ze een zoentje te geven met een grote glimlach als beloning terug
Hi! hier ook zo'n heerlijke dreumes van 2 jaar en 3 maanden. Kletst de hele dag de oren van ons hoofd af en bemoeit zich overal tegenaan Manlief gaat bijvoorbeeld op de scooter naar het werk. Het regent, dus trekt hij een poncho aan. Meneer: "Mama, papa jurk aan op de scooter!" Gisteravond was hij niet helemaal fit, maar zat toch lekker te eten. Aan het einde was het blijkbaar iets te veel geweest en moest hij spugen midden in een hoestbui. Meneer: "Oeps mama, beetje gemorst!" (hij spuugde m'n handen vol!!!) Komen we van de week beneden toen het 's nachts voor het eerst gesneeuwd had: "Mama, overal buiten stickers geplakt!" Ik geniet me suf! liefs, pooh
Mijn vriendin was hoogzwanger en ik had aan Danique verteld dat er ze bijna een baby zou krijgen, vraagt Danique van de week: mama heeft Heidi de baby al uitgeboort
Mijn oudste zoon ( ruim 9 jaar) zei een dag na de bevalling van onze jongste, toen de verloskundige smiddags voor de deur stond voor de controles: mam, de vrouw van de nacht is er
Ow heerlijk, die kinderuitspraken. Mijn dochter doet weleens wat niet zo leuk is. Dan roep ik vaak boos; ben je nu helemaal gek! Als ze nu iets uitgehaald heeft, komt ze naar mij toe en roept dan; ben je gek! ben je gek! Ik ga dan gauw kijken wat ze uitgevreten heeft. Laatst waren mijn schoonouders hier en die zijn zo lekker stijf van opvoeden. Totdat mijn dochter ineens voor oma stond; ben je gek! Ben je gek! Haha, oma begon al gepikeerd te kijken, want ze werd voor gek uitgescholden. Ik heb het toch maar uitgelegd, waarom ze dat zei. Oma kon er om lachen als een boer met kiespijn.
Haha wat een leuke uitspraken hebben kinderen soms! Hier ook een dametje die er wat van kan. Van de week liet ze een boertje zegt ze; mama komt een poepie uit mn mond! Ook met sinterklaas hadden we alles uitgepakt zegt ze; zo mooi! oma en mama gekocht! wij; nee sinterklaas!Danique: nee! oma en mama gekocht.. En we zijn dit jaar naar Turkije op vakantie geweest en daar heeft ze het nu nog vaak over. Zegt ze tegen opa: opa mee naar toekijoe? opa: nee dat is niet leuk. Danique: ja wel leuk! opa: nee joh dat is niet leuk.. Danique; oke opa blijft thuis! Hihi we moesten er zo om lachen.. het is echt heerlijk om te horen wat ze allemaal al zegt en hoe wijs ze al is!
Mijn dochter van 5 zegt altijd dat ze later prinses wil worden, klinkt ook heel logisch voor een meisje toch? Van de week onder het avondeten zei ze: Ik word later geen prinses meer. Ik word later bouwvakker . Toen ik vroeg hoe ze bij deze carriere switch kwam vertelde ze dat de vader van een vriendinnetje ook bouwvakker is en huizen bouwt. Dat leek haar ook wel wat
Toen mn beste vriend vroeger 2 was en hij met zn moeder meeging om te pinnen vroeg die aan zn moeder: Mama is het geld al neergestort? Toen Liam was geboren ging Mali naar buiten om het aan alle kindjes te vertellen.. Ze wist dondersgoed dat het een broertje was maar riep luid tegen alle kindjes: IK HEB EEN ZUSJE EN ZE HEET KONIJN
Echt leuk, al die uitspraken Onze oudste kanjer (volgende week 3 jaar) vanmiddag, nadat hij me een kus gaf: 'mama baard' Haha, laat ik nu altijd onzeker zijn over mijn SNOR (die ik af en toe 'vergeet' te epileren...), gaat hij over een baard beginnen... Lekker dan weer, maar gelukkig, na nog een keer voelen voelde hij toch geen baard meer
hier een paar grappige woorden. kiekeboe = kippeboe chocolade = klotelaatje, je kunt je voorstellen toen hij voor het eerst dit zo zei ik eerst boos wilde worden. tja hij begon met klote.... en toen kwam laatje er achteraan. tennis = pokkebal. de grapjas kan dus ook tennissen met de wii voetbal = schopbal. helpen = heppelen. hier een kleine selectie van grappige uitspraken. verder kletst hij de oren van ons hoofd, zooo leuk!! er staan bij jullie allemaal hele leuke uitspraken bij. joyce