Kleurspoeling?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Pink38, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (9) is een meisje dat het heel leuk vindt om met haar uiterlijk bezig te zijn. Het is een echt meisje meisje zeg maar wat dat betreft.

Nu vraagt ze mij al een paar jaar of ze haar haar donkderder mag laten verven, want dat vindt ze mooier. Het is dus geen bevlieging van haar. Nu heb ik dus gezegd uiteindelijk: je vraagt het maar aan de kapper wat zij ervan vinden. Nu heeft de kapper dus tegen haar gezegd dat het geen probleem is om er een kleurspoeling in te doen die iets donkerder is dan haar eigen kleur.

Wat zouden jullie doen? De kleurspoeling wel doen (28 wasbeurten er weer uit) of niet en zal mijn dochterlief er gewoon in moeten berusten dat het niet zal gebeuren?

Voor degenen die haar nog te jong vinden? Vanaf welke leeftijd wel een kleurspoeling?

Graag alleen serieuze meningen en geen discussies of nare opmerkingen. Ik wil gewoon serieus weten wat jullie mening is.. dus wel of niet doen...

Groetjes,
    Pink38

2. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hoi Pink,

Ik was ook zon meisje vroeger en wilde ook al vroeg gaan kleuren met mijn haar.

Ik heb uiteindelijk ook een spoeling gedaan en dit werkte bij mij erg goed, omdat ik dan eindelijk een bevestiging had van wat ik in mijn hoofd had.
    Misschien werkt dat voor jou dochter net zo?
    En het is niet zo permanent al een kleuring...

3. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat bedoel ik dus ook: een spoeling.
    Maar ik hoor om mij heen toch wel dat ze dit bij kinderen niet doen en dan ga je toch twijfelen....
    Ik heb het nu een paar jaar afgewacht of het een bevlieging was van mijn dochter, maar dat is het dus niet. Vandaar dus ook mijn vraag: hoe denken jullie over een kleurspoeling op 9-jarige leeftijd ;)

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Wat je er zelf mee doet is helemaal jouw keuze, dus luister vooral naar jezelf.

Maar je vroeg natuurlijk ook andere meningen... en nouja, ik vind het een beetje over the top.
    Uiteindelijk vind ik het zelf een beetje raar dat een 9jarige zich met zo'n dingen bezig houdt.
    (is geen kritiek, ik vind het gewoon vreemd, omdat ikzelf als 9jarige echt gewoon speelde, kampen bouwde etc)

Ik kan begrijpen dat je't haar een keertje toe wil laten, maar gaat ze het dan niet àltijd willen?
    Kleurspoelingen mogen dan wat zachter zijn dan permanente, geloof me, goed is het niet voor d'r haar.
    Ikzelf ben gestopt met kleurspoelingen omdat m'n haar er na verloop van tijd heel breekbaar van werd.
    En wat dan als ze het ineens paars wil ipv donkerder? :D

5. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet vreemd dat een 9-jarig meisje zich met dit soort dingen bezig houdt, omdat er echt wel veel meer meisjes zijn die zich bezighouden met uiterlijk en daar heb ik dus ook geen problemen mee, omdat mijn dochter dus wel gewoon ook kind is en dus heerlijk speelt net als andere kinderen. Ze bouwt alleen geen kampen etc., maar meer het op meiden gerichte spul, zoals little pet shop, my little pony en dat soort dingen.

Dit was dus puur even om aan te geven dat er gewoon verschil zit in kinderen. Meer niet...

Ik weet niet of ze het na 1x altijd zou willen. Misschien valt het haar wel tegen, maar dan heeft ze het geprobeerd.
    Ik verf mijn haar al sinds mijn 11e en moet zeggen dat ik nooit problemen gehad heb met mijn haar.

Ik blijf het moeilijk vinden....

Wel bedankt voor je reactie en ik hou het zeker in mijn achterhoofd!

Verder geen meningen?

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik vind dat het moet kunnen

1. het is niet permanent dus na 28 wasbeurten of zelfs eerder is het eruit

2. het is geen bevlieging dat is duidelijk ze heeft er dus over nagedacht

3. een hoop meisjes zijn tegenwoordig bezig met dat soort dingen ze proberen zich te onderscheiden van anderen door zichzelf te zijn dus ik vind dat juist goed!!!

met andere woorden ik zie het probleem niet!!

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik vind 9 jaar nog erg jong om al van haarkleur te veranderen.
    Ik werk op een basisschool in groep 8 (11-12 jarigen) en ook dat vind ik nog erg jong, de kinderen worden zo ontzettend volwassen van dit soort dingen (make up, haar verven etc.) en ik zou dat zelf nooit willen voor mijn kind.
    Vanaf de middelbare school vind ik een betere leeftijd.

8. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nonnie26
    Zo dacht ik dus ook, maar ik trof dus nogal wat weerstand en dan ga je wel even nadenken natuurlijk. En daarbij komt dan ook nog eens dat ik er niet veel over hoor dat kinderen hun haar een kleurtje geven.

Ik denk dat ik haar maar gewoon 1x een spoelinkje gun. Niet veel donkerder dan haar eigen haarkleur, zodat het ook niet meteen gigantisch opvalt. En van donkerblond naar een paar tinten donkerder zal het ook niet een andere kleur geven. Het kan alleen ietsje donkerder uitvallen als dat we gedacht hebben, maar dan scheelt het weer dat het een spoeling is ;)

Dank je wel meiden!!!! Ik ben eruit!

9. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anakin
    Dat is dus ook een van de redenen waarom ik het hier vroeg: is het nog niet wat te jong. Mijn dochter begon dus 2 jaar geleden al. Maar aan de andere kant als ik kijk naar de kinderen tegenwoordig is er gewoon een grote groep kinderen die niet meer zo kinds zijn.
    Overigens vind ik ook dat de maatschappij verder ook aan die kinderen trekt om volwassen te zijn, maar dat is een andere discussie.

Ik ga het gewoon doen. Het zal niet vreselijk opvallen dat ze er een kleurtje in heeft, maar ze heeft toch een kleurtje.

10. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 8 toen ik van mijn moeder een kleurtje in mijn haren mocht, ik ben blond en kreeg hazelnoot bruin, ik was ook heel trots toen, ik was ook altijd heel erg bezig met mijn uiterlijk. Ging er toen na 8x wassen uit.

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Kinderen zijn altijd bezig met verkleden, schminken, haarkleurtjes in spuiten met spray enz. Dus tijdelijk een ander kleurtje, wat maakt dat nou uit?

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Vanaf de middelbare heb ik er niet zo'n probleem mee denk ik maar 9...

als ze dat nu al wil, wat is dan het volgende? Gelnagels, epileren? De echte onzekerheid over haar lijf moet nog komen waarschijnlijk (beginnede borsten, haar op nare plaatsen, heupen ed.) Ik heb er niet zo'n fijn gevoel bij dat het nu al zo erg om uiterlijk draait. Dat andere kinderen dat wel doen heb ik verder geen boodschap aan. Bij mijn dochter zou ik echt een ontmoedigingsbeleid voeren. Verbieden doe ik niet gauw iets maar zou wel proberen door andere dingen (meisjesverwendag, kappersbezoek) het af te houden.

12. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik vind het dus ook heel goed kunnen, maar ik ben zo bang voor wat de buitenwereld ervan zegt. Je hoort het daarnaast dan ook nog eens niet veel en dan ben ik toch bang dat ze een groot woord erover gaan hebben in de trant van: Kijk haar nou weer! Is dat nou nodig?!? etc.

Maar ik vind zelf ook gewoon dat het moet kunnen. Echt permanente verf niet, maar een spoelinkje zie ik dus ook geen kwaad in.

Mijn dochter heeft het er inmiddels ook al in en het staat super! Het is dezelfde kleur geworden als haar wenkbrauwen en wimpers. Mensen die haar niet kennen zien het dus niet eens.

Dank je wel voor je reactie!

13. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al 2 jaar afgehouden ;)

En zoals ik ook al zei: het is dezelfde kleur geworden als haar wenkbrauwen en wimpers. Mensen die haar niet kennen zullen het niet eens zien dat het haar eigen kleur niet is.

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je moet het ook niet doen of laten om wat andere mensen misschien zeggen... maar IK zou het gewoon niet fijn vinden als mn dochter op die leeftijd al zo met haar uiterlijk bezig was en het kennelijk niet oke vindt dat ze is zoals ze is (incl haarkleur dus) Ik zou het dus ontmoedigen... ieder zn mening.

15. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeeuwsmeisje,
    Tuurlijk ieder zijn mening en ik vroeg ook juist om meningen van een ander. Juist omdat ik er nogal onzeker over was wat anderen ervan zouden zeggen/denken.

Maar nu ik het gedaan heb, ben ik wel blij dat ik het gedaan heb. Geen spijt van en het staat haar ook gewoon echt veel leuker.
    Het is niet dat ze niet tevreden was met haar eigen haarkleur in die zin dat ze er niet mee leven kon ofzo... Ze wilde het gewoon graag donkerder en dat is gelukt. ;)

16. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn tante was kapster en kamde op mijn 10e plukjes blondeer door mijn haar
    ik vond dat onwijs gaaf en was ook altijd met mijn haarkleur en kledeing make-up bezig
    tja ben denk niet zo heel moeilijk
    had ook al 3 gaatjes in mijn oren dat ik 10 was

is wat anders dan op hun 9e een piercing ofzo

17. Tink

Tink Niet meer actief

Dat ben ik met je eens.
    Mijn oudste is 15 en heeft een paar maanden geleden voor het eerst een spoeling in haar haren gedaan. Het is nu een aantal tinten roder dan het origineel zeg maar ;)
    Eigenlijk zou ze het het liefst knalrood verven, maar dat vind ik echt nog geen goed idee. Dat doet ze maar als ze een baantje heeft en het zelf kan betalen :D
    Bovendien zit je dan met uitgroei, dat heb je met een spoeling niet. Vandaar dat we verf echt nog niet willen.

18. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden...

Ik heb het dus ook over een spoeling he... niet over verf...

19. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Piercings en tattoo's komen er hier helemaal niet in ;)
    Dat is iets voor als ze op zichzelf is en dan nog zal ik er veel verdriet van hebben... Klinkt raar, maar dat gaat voor mij te ver...

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,185
    113
    Ik vind 9 persoonlijk echt te jong.
    Ik zou de grens leggen bij naar de middelbare school gaan

Share This Page