Hallo allemaal ik heb op dat moment erg moelijk , los van mij relatie al bijna uit is heb ik toch moelijk met mij dochter , ze is 7 en zo dwars en lijkt wel een puber ze krijgt vaak vriendinnen hier te spelen ,maar ze wilt allen op haar manier spelen , dus wat ze leuk vind , als haar vriendin andere spelletjes bedenkt is ze niet mee eens en gaat ook niet mee spelen8) ik heb zo vaak met haar gepraat , rustig en uitgelegd van lieve schat ,soms moet je ook doen wat andere leuk vind , je mag niet de baas spelen , hou rekenen met anderen ,dat zegt ze ja tuurlijk en dat zal ze doen ,maaaaaaar , wanneer kindtjes komen dan is ze weer de ongezellige die steeds boos is omdat niet op haar manier gaat nu moet ik vaak zelf mee bemoeien en ga zelf spelletjes voor hun bedenken zo dat ze allebei tevreden is ,vaak is het goed als ik wat bedenk ,maar een andere mag het niet ,maar ik kan toch niet uren bij ze blijven , heb nog kleine de ook aandacht nodig heeft nu zou je zeggen dat ze dan niet langer dan een uurtje moeten spelen , maar hellas ,het kan ook in de uur gebeuren , ik praat vaak voor dat een vriendin langs komt en belooft ze mij dat ze het leuk zou houden , zo dat ik niet constant bij hun moet blijven , dan heeft ze ook erg zin wanneer een vriendin langs komt ,maar snel gaat het mis ik weet niet hoe is het moet aanpakken hoor , heb nog genoeg geduld voor ,maar zit wel tegenop als een vriendin komt spelen dan weet ik wat er gaat gebeuren mij relatie is eigelijk al uit , maar ze weet het nog niet , wij , papa en ik willen het haar vertellen wanneer we oplossing hebben gevonden , ,want nu weten zelf ook niet hoe verder moet ,of haar papa een andere woning kan vinden en dat soort duidelijkheid hebben we nog niet , dan wachten we tot we haar duidelijk kunnen vertellen hoe we verder gaan leven ik hoop op wat goede reactie's want wordt zo moe van
Helaas kan ik je niet helpen met eigen ervaringsverhalen. Heb een dochter van ruim 10 maanden dus dat is wel even wat anders. Misschien is het een idee om tegen haar te zeggen dat zolang ze zich niet kan gedragen er geen vriendinnetje mag komen spelen en ze maar bij dat vriendinnetje gaat spelen? Thuis is ze op haar eigen terrein, en bij een vriendinnetje is dat weer anders. Misschien helpt het? Hoop dat je snel een oplossing hebt, en succes met je situatie
Zo veel mogelijk laten gaan. Dat is mijn oplossing. De meeste kinderen lossen het onderling met elkaar op. En blijf er niet te veel bij hangen. Dat werkt avenrechts. Hier ga ik nooit bij me zoon naar zijn kamer als hij met een vriendje speelt als ik hoor dat er ruzie komt dan pas ga ik er naar toe. Laat ze alle bij hun verhaal doen en los het dan op. Denk als je er te veel bij blijft ze onbewust rekening met jou houd en dan gaat het als nog mis. En je denkt dat je dochter niks weet tussen jou en de vader maar vergis je niet kinderen zijn niet blind/doof ze voelen het. Ga er al rustig mee beginnen dat waarschijnlijk vaders weg gaat. Dan komt de klap ook niet zo hard.
Hallo bedankt voor reactie's ze speelt ook welles bij anderen dan gaat het meestal ook goed , dus idd thuis is ze veiliger op eigen terrein ze spelen meestal in woonkamer, tuin , en ik ga niet bij zitten ,maar hoor ze wel , dan moet ingrijpen wanneer voel dat het uit hand loopt , soms laat ik ze idd , maar het komt niet goed , dochter gaat gewoon ergens anders zitten en vriendinnetje blijft allen achter8) verder ik heb met haar wat gepraat over relatie met vader maar omdat verder zelf niet weten hoe snel/langzaam het gaat wil ik haar niet mee belasten het blijft moelijk ,op school doet ze super goed , ik vind het moelijk voor haar , dan denk ik meisje toch , ga gewoon lekker spelen ,wees niet de baas dan komt het zeker niet goed ,ze heeft nu genoeg vriendinnen maar ben bang dat straks weinig met haar willen spelen als ze zo blijft doorgaan ik zal maar even helemaal niet mee bemoeien denk ik , laat ik ze maar uitvechten maar ja ben dan bang dat iedere keer een andere snel naar huis moet sturen bedankt voor jullie reactie's xxx
Succes meis. Is allemaal niet makkelijk geloof je graag. Weet je meide zo als jouw dochter hebben vaak vriendinnen genoeg hihih. Komt goed.
ik heb er hier precies zoe entje zitten. maar dan geen meisje maar een jongen, maar ook altijd zijn zin willen doordrijven over wat ze gaan doen. ik bemoei me er niet al te veel mee, maarja soms moet het wel, anders loopt het niet goed af. ik verbaas me er soms nog over dat zijn vriendjes nog met hem willen spelen, en hij heeft er al niet zoveel. hij is zo wijs voor zijn leeftijd, lijkt het ook wel te snappen, maar kan het in de praktijk niet uitvoeren zeg maar. zijn nog wel meer bijkomende problemen mbt zijn gedrag. hij lijkt wel al te puberen soms, (brutaal, overal antwoord op weten etc) en hou mijn hart vast als ie echt gaat puberen over een jaar of 5.
Ik snap je wel, ik wil zelf dat mijn kinderen ook lief en leuk met andere kinderen spelen. Maar dat moeten ze wel leren met vallen en opstaan!! Ik vind dat praten en uitleggen echt super goed van tevoren!! Ik zou alleen proberen er iets minder op te letten, ze voelen vaak feiloos aan dat je er op let en ze denk nou waarschijnlijk wil mijn zin hebben mama lost het toch wel op. Je kan ook proberen ze uit die situatie te halen hier vorige week was er ook een vriendinnetje aan het spelen! Hoorde het in de tuin mis gaan en van nou joh ga het tegen mijn moeder zeggen enz. Ik snel naar de deur van wie heeft er zin om de paarden te gaan voeren is hier twee straten achter of andere keer we gaan gezellig wat drinken wat lus je allemaal. Afleiden vind ik zelf super!! Succes ermee. En het zijn kinderen he ben hier ook niet altijd blij met alle karaktertrekjes van mijn kinderen.
zou ze je aandacht willen (negatieve aandacht is ook aandacht)? dan is negeren de beste oplossing. verder vind ik het al knap hoe je het tot nu toe aan hebt gepakt, dat je tijd voor haar hebt genomen en vooraf met haar praat.