Hallo, elke morgen vind ik Teun in een nat bed, en een doorweekte luier. overdag is hij prima zindelijk, met plassen dan, maar snachts doet hij alles in zijn luier, maar die raakt dus overvol. Hij heeft al maat 6 om (vanfa 16 kilo) dus groter gaat niet, nu zat ik te denken aan de luierbroekjes nemen die nu meer op of juist minder? of hebben jullie ander tips, want ja om nu elke morgen eerst gelijk het bed te verschonen daar heb ik ook geen zin meer in..... een half uur voordat hij naar bed gaat krijgt hij al niets meer te drinken, en voor dat de luier omgaat laten we hem nog plassen... hoop dat jullie een oplossing hebben
Misschien een ander merk gebruiken? Ene merk is het andere niet, dus misschien lukt het dan wel. Hier gebruiken we luierbroekjes, maar dat is omdat ze geen luier aan wil sinds ze overdag zindelijk is. Luierbroekjes kunnen ook voor jullie wel de oplossing zijn, gewoon eens testen. Elke keer het bed verschonen lijkt me inderdaad ook geen leuk begin van de dag.
Dacht ik ook al aan, even voordat jullie gaan slapen hem even wekken, laten plassen en een schone luier om?
mijn dochter heeft om medische redenen tot ze ruim 11 jaar oud was in bed geplast. zij had dry nites en die hielden eht wel. ik weet niet hoe oud je zoon is en op welke leeftijd die beginnen. wij waren er zeer tevreden over.
dry nites beginnen bij 4 jaar en 18 kilo, 4 is hij bijna maar 18 kilo nog lang niet, maar kunnen het proberen ook luierbroekjes dan eens proberen, ander merk weet ik niet die hebben meestal maat 6 niet..alleen kruidvat dan nog, maat 5 valt niet over zijn billen hij is lang en smal maar het voegt niet, hadden van etod en ah geprobeerd en hij krijgt daar uitslag van snachts...we gebruiken nu bumblies, eigenlijk al sinds dat hij uit de new born is, wel andere merken geprobeerd hoor maar komen telkens op deze terug....
Ik gebruik inleg luiers voor de nacht. die haal ik bij de poiez, maar die zit alleen in het Noorden geloof ik. Geloof dat Dekamarkt enzo hetzelfde als de poiez verkoopt. ze kosten 1,50 ofzo zitten 30 in een pak en hier werken ze erg goed voor de nacht. ik leg de inlegluier bij de gewone luier in zodoende neemt het meer urine op en is mijn zoon 's ochtends droog (kleren dan).
Jumbo heeft nieuwe luiers in de schappen liggen. Amy ging met maat 6 in het zwembad zitten en die luier nam aardig wat op. Me moeder probeerde hem uit te knijpen maar kwam niks uit.
Ik zou al eerder stoppen met wat te drinken geven. Wij hadden dat ook een tijdje. Ik zou zeker 1 uur of langer van te voren niet meer laten drinken. Als ze de rest van de dag genoeg gehad hebben, dan krijgen ze daar echt geen dorst van hoor.
Een uur nadat kinderen slapen is de blaas het meest vol, dus na een uur slapen laten plassen en anders hem eruit halen voor jullie zelf naar bed gaan. Maar ik zou een uur voor het slapen gaan hem ook geen drinken dan meer geven. Alleen door geen drinken meer te geven krijg je hem niet zindelijk, want hij moet zelf geprikkeld worden ( seintje hersenen) van mijn blaas zit vol en ik moet wakker worden om te plassen. Je hebt bij de zorgwinkels nu speciale luiers ervoor, soort plaswekker bij kinderen die diep slapen. Ze garanderen dat je kind binnen x aantal weken snachts zindelijk wordt.
helaas lukt dat niet omdat we dan nog zitten te eten, gaan om 18.00 aan tafel en meneer gaat rond 19.00 naar bed.... @Gerritsen hij hoeft snachts nog niet zindelijk te zijn hoor...hij is pas 3.5...dat komt vanzelf wel, zijn luier is nu al regelmatig met zijn middagslaap droog dus dat gaat al prima. @lindavg Jumbo hebben we hier niet @annetske Deka zit hier niet echt, ga eens bij de Vomar kijken, bijna het zelfde liggen ze gewoon bij de luiers?
idd hoeft hij nog niet zindelijk te zijn, dacht alleen te lezen dat hij al bijna 4 was. Heb verder geen tips voor hoe het doorlekken te voorkomen. Maar als het uiteindelijk niets werkt, zit er niets anders op dan zijn luier te verschonen voor jullie zelf naar bed gaan. De meeste kindjes hebben trouwens tussen een half uur en een uur de blaas vol, is het misschien een idee om hem dan even op de wc te zetten. Mijn zoontje is van ruim 2,5 jaar is een half jaar zindelijk, alleen die deed het allemaal in één keer, dus ik heb helaas geen enkele tips. Hoop dat iemand hier de gouden tip heeft.