Bewaren jullie de kassabon en doos van een elektronica aakoop?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Gister deed onze waterkoker het ineens nietmeer, maar gelukkig kon ik de bon vinden . Ik ben geweest bij de winkel en ze vroegen om de doos, die had ik allang al weggegooid . Maar omdat ik de bon nog had kon ik wel omruilen voor dezelfde. Ik ben benieuwd bewaren jullie wel de bon en doos van zulke aankopen? ik probeer de bon wel te bewaren maar soms gooi ik het ook weg. En de doos die gooi ik altijd meteen de papierbak in. Blijkbaar is het wel handig om die ook te bewaren .

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hangt van het apparaat af :)
    meestal bewaar ik de doos een paar maanden. de bon gaat tot in eeuwigheid in de bonnendoos :p tot die volzit en ik hem moet uitzoeken haha

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bon altijd.. doos soms (van telefoon en tablet heb ik ze bijv wel nog wel omdat ik daar de boekjes en bonnetjes etc in heb, maar heel veel ook niet).

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dozen gaan hier meteen in de oudpapierbak en de bonnen probeer ik wel te bewaren, maar ben ze vaak toch kwijt.

5. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    De bon bewaar ik wel. Doe deze ook vaak inscannen, omdat het bonnetje vervaagt.

Doos bewaren hangt af van het apparaat. Bijv. die van de Nespresso machine en de Playstation hebben we een tijdje bewaard, maar die van een waterkoker zou ik ook hebben weggedaan.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Dit is trouwens de derde waterkapot die kapot is binnen een jaar, ik weet het niet hoor gebruiken wij het verkeerd of hebben we altijd pech met die dingen.

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    De bon zeker,de doos ongeveer een jaar.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja dat is pas slim goed idee , ga ik ook doen inscannen :D thnnx voor de tip

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

De doos hangt af van het apparaat. Die van een waterkoker gooi ik weg, van bijv. blu-ray speler en Nespresso apparaat staan hier nog in de garage...
    Bonnetjes bewaar ik in mn portomonnaie. Gooi ik vaak na een jaar of 2 weg, als de garantie is verlopen. Dit soort aankopen pin ik eigenlijk ook altijd, geldt volgens mij ook als aankoopbewijs. Scannen is trouwens ook geen gek idee...

10. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Bon bewaar ik zolang er nog garantie op het apparaat zit, doos hangt af van de grootte. Voor garantie heeft de winkel namelijk in principe de doos niet nodig. Als het een product is dat standaard niet gerepareerd wordt kunnen ze de doos van het product in de winkel gebruiken, maar het mag geen belemmering zijn voor je garantie!
    (Heb zelf bij de servicebalie van de MediaMarkt gewerkt dus ik weet een beetje waar op gelet wordt)

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De doos niet, dan kan ik nog wel een loods aan m'n huis bijbouwen of een extra zolder :p kan een winkel ook echt niet van je verwachten dat je na 1/2 jaar nog de doos hebt

Bonnen bewaar ik altijd, netjes in een ordner en ook nog per winkel gesorteerd :) en de hele dure scan ik ook nog eens in aangezien de inkt na een tijd erg vervaagd

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja ze vroeg echt om de doos: en ze keek verbaasd toen ik zei dat ik het weggegooid had. Toen zei ze maar nu kan ik niet zien hoeveel jaar garantie je hebt. Ik zei minstens een jaar toch?! Het was van philips dus dat is meestal standaart 2 jaar. Ik had het vorig jaar november gekocht.

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    De bon bewaren we wel, zoals al eerder genoemd in de bonnendoos (die eens in de 5 jaar ofzo (als ie vol is) uitgemest wordt ;)).

De doos ligt aan wat voor apparaat. Van dure apparaten bewaren we de doos (in ieder geval 1 jaar). Goedkopere dingen als koffiezetapparaten en waterkokers gaan linea recta de prullenpak in...

14. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    me vriend wel! vet irritant!

ik bewaar alleen de bon als het duurder dan 50euro is... :)

15. De bon van duurdere artikelen/elektronische apparaten bewaar ik altijd, doos gaat bij het oud papier. Heb hier alleen nog de doosjes van de mobiele telefoons liggen en van de fotocamera.

Maar aan de doos kan je toch niet zien hoeveel garantie erop zit, hier heb je toch de bon voor nodig. Daar staat toch een aankoopdatum.

16. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Doos ALTIJD bewaren! Die zul je nodig hebben bij een omruiling binnen zichttermijn en ook er buiten! Zonder doos geen (kosteloze) omruiling, of schade aan apparaat voor jouw rekening!

Bon (mits niet contant betaald) kan het bedrijf uitdraaien maar het is zeker niet onverstandig deze te bewaren!

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

horen ze niet een mooie map te hebben waar dat allemaal in staat?
    of idd het bonnetje?
    garantie staat volgens mij ook nooit op de doos

18. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin

Fabrieksgarantie in de handleiding, garantie wordt echter nooit op voorhand overal vermeld.

Doos dient enkel voor defecten apparaten die omgeruild zijn om van de defecten een nieuw apparaat te maken!

Ken 1 online bedrijf en die maakt overal een potje van RC is de afkortingen.

Men zegt nooit garantie halen bij de fabrikant, maar in geval van deze verkoper kun je beter naar de fabrikant gaan!

Voor een waterkoker zou ik overigens ook niets bewaren, die 10 tot 30 euro voor een goedkoop exemplaar daar laat ik hem echt niet 6 weken voor in reparatie gaan en zonder koker zitten!
    Maar dat is ieder voor zich!

19. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik bewaar bon, kopie van bon (ivm vervagen) en de doos zolang er ergens fabrieksgarantie op zit. De winkelketen waar mijn man voor werkt verwacht ook dat je van je elektronische apparaten de doos met piepschuim bewaard ivm fabrieksgarantie/opsturen. Dit vertelt de verkoper er ook bij in de winkel.

Nog een tip misschien, als je ooit deze dozen wel weggooit, snij ze dan kapot en stop ze in een andere doos, inbrekers vinden het interessant om te zien aan je oud papier welke luxe apparaten je binnen hebt staan! ;)

20. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Meestal bewaar ik alle bonnetjes, maar vaak doe ik er niets mee.
    De dozen bewaar ik niet. Laatst was mijn laptop kapot en de doos had ik blijkbaar nog niet weggegooid. Dus ik met de laptop in de doos naar de winkel, kreeg ik de doos mee naar huis, daar hadden ze niets aan. Bewaar ik ook eens iets.

Deel Deze Pagina