Leuke uitstapjes leergierige 7-jarige

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by GoldenClown, Jun 5, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,350
    10,310
    113
    Het dinomuseum in Brabant vond onze knul wel leuk maar vooral de winkel. Echte prehistorische botten, tanden, stenen etc. Laten we zeggen dat we onze uitbreiding vergroot hebben.

Nemo zouden we heel graag naar toe willen maar weet niet of het dan te druk is voor hem.

Ik lees nog maar eens mee, misschien voor de zomer wel leuk om wat meer te ontdekken.

Zijn interesse is zeer breed, ruimte, dino blijft sinds hij peuter is. (Fascinatie voor de maan was er al voor hij 1 was:roflmao:)

GoldenClown likes this.
  2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,811
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het dino museum in Boxtel inderdaad :) erg gaaf... binnen deel gezien en toen dachten we nog 'even' buiten te kijken... wauw... erg mooi nog :) .

De oliemeulen in Tilburg vonden wij ook leuk - niet zo groot... maar wel leuk :) .

Verder is het meeste al wel genoemd denk ik :)

GoldenClown likes this.
  3. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Hier zijn de winkels van musea altijd erg in trek bij beide kinderen. Speelgoedwinkel vinden ze meestal niet boeiend :p

4. GoldenClown

http://www.ontdekhal.nl/

Ik kwam dit net bij toeval tegen op Google maps, zulke dingen bedoel ik.:thumup:
    Hier gaan we zeker een keertje heen.

Sophy and Baileyy like this.
  5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,350
    10,310
    113
    Nou bij de lego gedeelte kijkt de onze graag maar fossiel en mooie stenen blijft hij langer kijken. :roflmao:
    We hebben nu een of ander fossiel van een planteneter. Een stuk voet en een kies:roflmao:

GoldenClown likes this.
  6. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,907
    2,067
    113
    DomUnder in Utrecht

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,637
    1,443
    113
    Wat is dit superleuk zeg!

GoldenClown likes this.
  8. GoldenClown

Ik reed er vandaag langs, was met de oudste naar een rommelmarkt. Van buiten ziet het er niet uit, maar het klinkt super dus ga dit zeker een keer uitproberen met hem.

Baileyy likes this.
  9. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,880
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Wij vonden het kristalmuseum met edelstenen en fossielen in het oosten van het land. Geen museumkaart maar was niet duur, iets van 8 euro pp. Kinderen mochten ook geodes kraken en zo ouderwets goud zeven. Mss ook wat voor jullie. En je kan toch ergens bij rotterdam in die oude zandplaten wandelen en fossielen zoeken?

GoldenClown likes this.
  10. GoldenClown

#30 GoldenClown, Jun 6, 2022
    Last edited by a moderator: Jun 6, 2022
    Borculo waarschijnlijk. Ben ik als kind vaak geweest. In Velp bij Arnhem zit er ook 1 maar die is een stuk saaier (wel een erg grote winkel)
    Borculo is wel 12.50 pp ook voor kinderen, best prijzig.

11. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,350
    10,310
    113
    Bedankt! Dat klinkt leuk! Zal eens kijken, past wel in zijn straatje:D

Zelf op pad klinkt ook leuk! Nu nog een locatie:D

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,811
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij heb je deze in meerdere grote steden -maar net onder een andere naam....
    http://www.ontdekhoek.nl/ -rotterdam en hoogeveen
    --> hier zijn beiden kinderen al eens met school heen geweest - en volgens mij ook nog eens met oma ;)

komende week gaan de klassen groep 6/7/8 hier naartoe: https://uitvindfabriek.nl/ in breda- dat is misschien dan ook wat voor jullie

Baileyy likes this.
  13. GoldenClown

Dat is echt te ver uit de richting allemaal, zeker met de huidige benzineprijzen, ik kreeg weer een hartverzakking vanmorgen :eek:

Share This Page