Eigen koffer?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Steel, Apr 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steel

Steel Actief lid

Feb 2, 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

Binnekort gaan we een week naar Turkije met onz kleine van 5 maanden. Mag zij een eigen koffertje meenemen of moeten haar spulletjes in onze koffer? Iemand ervaring?

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Je kunt dat terugvinden op je vliegticket.
    Wij gingen vorig jaar op vakantie met ons zoontje (toen 13 maanden) en we mochten voor hem 10 kg meenemen.
    Daarnaast ook nog de buggy, die werd niet meegerekend bij die 10 kg.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar mag dat nog in een extra koffer of niet? Mijn man vroeg het toevallig vandaag ook. Ik weet het niet, maar denk dat ik het in onze koffers bij probeer te doen, want de buggy weegt al 6,5 kilo (snik) dus die overige 3,5 , als daar daar ook het gewicht van die koffers nog vanaf gaat, dan hou ik hooguit 2 kilo over ;) schiet dusook niet op.

(hoewel ik overigens uitga van 5 kilo voor de buggy hoor)

4. mama1

mama1 Actief lid

Aug 18, 2008
    189
    0
    0
    Bij ons telde de buggy niet mee in het gewicht, omdat je de buggy mag meenemen tot aan de gate. De 10 kilo moest wel bij ons in de koffer. Met wie vlieg je? Zou het anders even bij het reisbureau navragen voor de zekerheid, want het is per maatschappij verschillend.

5. Steel

Steel Actief lid

Feb 2, 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

Heb het inderdaad effe gecheckt. We vliegen met Pegasus. Alles jonger dan 2 jaar mag geen koffer meenemen. Het verschilt per maatschappij, maar bij Pegasus hebben ze dus deze regels. Haar spulletjes moeten dus bij ons in de koffer.
    Bedankt voor jullie reacties

6. je kan toch wel spulletjes in een handbagage tas doen?

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Dat is natuurlijk wel iets, want je mag ook 5 kilo handbagage meenemen meestal. Wij hebben dit jaar dus 2 van die kleine (en lichte) trolleys bij.

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

@ steel wat raar, wij zijn vorig jaar ook met pegasus gevlogen en mijn dochter toen 1 jaar oud mocht een eigen koffer met 10 kilo meenemen.

Misschien is dat veranderd nu, maar het stond op haar ticket en als het erop staat heb je er recht op. Dat zeiden ze hier tenminste, en ze hebben het zelfs nagevraagd.

maar zal dan wel veranderd zijn.

Share This Page