van mij achterburen....die zit nu in het nauw door de hond van mijn directe buren. Achterburen hebben een hele lieve kat, wel al een oudje. Ze zijn nu op vakantie dus kat zoekt een beetje aandacht en hobbelt hier en daar wat door de tuinen heen. Nu zie ik net mijn directe buren de deur uit lopen, hun achterdeur staat nog open. Hond zit in de tuin, kan ook wel naar binnen toe. Ze zullen vast niet lang wegblijven want we laten hier wel vaker de achterdeuren open als je even weg bent, is nooit een probleem (we hebben geen achterom) Maarrrrr de hond vd buren is echt een enorm kreng, hapt naar alles en iedereen, behalve naar de buren zelf. Ik of anderen hoeven hem echt niet te aaien, gaat meteen grommen en happen. Nu was de poes in de tuin vd buren en hond zag de poes natuurlijk. Poes probeerde snel terug te springen over de schutting maar ja, die is hoog en poes is oud dus in paniek lukte dat niet. Hond springen naar de poes, allemaal plukken haar eruit. Uiteindelijk gaf poes het op en zit nu helemaal in een hoekje vd tuin en grommen en de hond blijft maar blaffen en happen. Buren zijn nog niet terug en ik ga echt niet die tuin in met die rothond. Ik ben niet bang voor honden maar ik weet dat deze bijt en naar mij echt niet luistert dus ik kan em niet naar binnen sturen. Ik hoop dat de buren zo terugkomen want vind het zielig voor de poes. Buurvrouw is ook nog eens maand of 6 zwanger, ben zo bang dat hond straks het kindje iets aandoet, hond is zo verkeerd opgevoed..
Aaah dit vind ik echt zielig, zoals je zegt arme kat, kan je niet een balletje over de schutting gooien om die hond af te leiden ?
emmer water over die klere eik!!! (en dan het poesje proberen te missen..) straks maakt hij hem af waar je bij staat dat kan toch niet!!!!
Ach gos, das idd erg sneu. Alleen aan de andere kant een kleine maar...en nee, ik zeg niet dat de poes dit verdiend heeft, vind t ook echt onwijs leuke dieren. Maar onze hond(jejejeje), is niet zo happerig en grommerig, maar owee als er een kat op zijn terrein durft te komen. Dan vernaderd ie ook accuut in een blaffend en grommend wezen. Dus snap ergens de reactie van de hond wel. Hoop dat de poes optijd gered kan worden
Of proberen af te leiden met een kluif aan een touwtje en aan een stok en dan boven de schutting houden maar dat hij er niet bij kan haha. Arme poes, hoop dat hij snel en veilig aan hem ontsnapt.
Is de kat al gevlucht? Wel zielig inderdaad. Maar zo'n hond zou ik inderdaad niet bij mijn kind vertrouwen. Geen goed idee als ze die hond houden en er komt een baby.
jullie tips zijn leuk ik heb de hond wat kunnen afleiden en omdat poes nu al enige tijd stil zat, is ze wel op krachten gekomen en over de schutting gesprongen dus poes is weer veilig. Ik snap de reactie van de hond op de kat ook wel en dit was gewoon ongelukkig omdat die kat ook nog eens oud is en dus niet snel weg kan komen. Ik vind wel dat als je weggaat en je zo een onhandelbare hond hebt (wat het is) je hem gewoon binnen moet laten. Het is dan wel hun eigen tuin maar je hebt er dan gewoon geen zicht op. Maar ja das mijn mening want ik vind honden leuk maar deze niet. Mijn zoon weet gelukkig ook dat hij niet bij deze hond mag komen of aaien, het is de " boze hond" volgens hem haha
nee is ook geen goed idee, ik vind het doodeng. Zij kan er op zich weinig aan doen, ze heeft hond met haar ex genomen en hij heeft die hond helemaal verpest als puppy. Vervolgens is hij weggegaan en zit zij met de hond.. Zij en haar nieuwe vriend kunnen dus prima met hond overweg, en haar ouders ook maar voor de rest bijt en hapt en gromt hij naar iedereen. Ze hebben wel hun best gedaan om dingen af te leren dmv training enzo maar ja, niet gelukt. Nu is zij onverwachts zwanger geworden (wel heel blij want met ex jarenlang in de medische molen gezeten onder resultaat) en krijgen ze dus een baby. Ik heb het weleens gevraagd wat ze met de hond gaan doen maar haar plan is om de hond buiten of boven te doen als baby beneden is. Maar ja volgens mij wordt die hond dan alleen maar jaloers.
Nee zo'n hond zou ik dus ook liever niet in de buurt van mijn kids willen, of uberhaupt bij mensen in de buurt. En ik vind het altijd best sneu als een hond in de tuin gemieterd wordt als mensen weg gaan. Gebeurd hier bij de buren ook geregeld, is een jack rusell. En dan loopt dat arme beest steeds te piepen en zenuwachtig heen en weer langs de achterdeur. En dan nog maar te zwijgen over t gekef! Heb ooit gevraagd waarom ze dat doen; tja anders sloopt ie de boel. Goh en een bench dan? maar dat was zielig volgens hun...okeeeee