Leuke unisex babykleding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ranu, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik zit al een tijdje rond te kijken naar leuke unisex babykleding mt 50/56, maar ik kom niks leuks tegen. Heb zitten googlen, ben paar keer naar verschillende winkels geweest, maar vind gewoon niks leuks. Daartintegen zie ik wel weer leuke kleding voor jongens of voor meisjes. Heb volgende week de 20-weken echo, wilde eerst het geslacht niet weten en nu zit ik er wel over na te denken om het toch te vragen. Kan ik tenminste leuke kleding kopen voor de kleine, tenzij iemand nog tips heeft voor mij waar ik kan kijken:D?

Op de site van Z8 ben ik wel een leuke mintgroene boxpakje tegengekomen, maar voor de rest niks..

2. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wij willen het geslacht ook niet weten. Ik heb nu 2 pakjes van de babydump die ik wel leuk vond. Eentje is crème en de andere is wit. Verder kwam ik ook niet want alles lijkt op elkaar en ik wil niet alleen maar witte of grijzige kleding kopen. Ik koop dus niet veel en stuur mijn vriend na de bevalling wel even naar de winkel voor kleding. Echt jammer dat er zo weinig keus is.

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Kunt merken dat tegenwoordig alles veel meer gericht is op geslacht. Erg jammer voor de mensen die er bewust voor kiezen het niet te weten. Vind ook dat daar rekening mee gehouden moet worden. Daarom hier ook gekozen om het wel te weten. Kan nu lekker gericht winkelen.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je kunt je hele leven nog kleding-in-het-juiste-geslacht kopen voor je baby, maar het is echt zo'n cadeau om het geslacht bij de geboorte te ontdekken :) Ik heb kleding gekocht bij de Zara, H&M, Hema, nextDirect. Durf een beetje out of the box te denken: een blauw broekje kan ook prima voor een meisje, een jongetje kan ook vrolijke kleuren aan. En zo vreselijk veel heb je niet nodig, je kunt zodra je baby geboren is kleding bestellen en een paar dagen later heb je het binnen :D

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Noppies heeft volgens mij ook nog wel redelijk leuke unisex kleding en de V&D ook.

6. Assepoester8

2 feb 2016
    89
    0
    6
    Hier is het geen keuze maar wij zullen waarschijnlijk ook niet weten wat het wordt.

In winkels is inderdaad weinig te vinden en wat er is is allemaal wit met grijs.

Ik hoop dat iemand nog andere winkels weet!

7. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hema. Verder in de uitverkoop kijken bij kidscase en imps & elfs. Daar heb ik wel wat leuke uniseks dingen vandaan. Wel kleur idd.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Polarn o pyret heeft ook leuke kleurrijke unisex dingen!

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Koeka heeft leuke, neutrale kleding vind ik!
    O en Petit Bateau ook.

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    kleine vriendjes en pure van prénatal

de zeeman heeft ook nog wel leuke unisex pakjes

ik heb een aantal dingen van nijntje bij de prenatal en vd vandaan
    prenatal heeft een rood shirtje met een witte nijn en een witte broekje met een rode nijn
    en vd heeft ook nog een aantal leuke dingen.

je kan bij simply colors en rainbow babies unisex / effen kleding bestellen en evt. zelf een print er op doen

c & a heeft soms wat unisex dingen

Ik vind vooral jammer dat je al snel op grijs/wit/beige uitkomt :(

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik hield voor de eerste weekjes heel erg van de neutrale kleertjes, we wisten dat we een zoon kregen en toch deed ik hem heel graag de pakjes van prenatal "little friends" lijn aan.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier had ik pakjes van Prenatal, V&D en babydump.
    Geloof dat ik er 4 of 5 had in maat 50.
    In maat 56 had ik 2 pyjamaatjes gehaald en 1 boxpakje, omdat de meeste kindjes de eerste dagen wel in maat 50 passen.
    Toen zoontje was geboren heb ik gewoon via internet nog wat kleertjes bijbesteld en na een paar weken lekker gaan shoppen.
    Ook aan kraamvisite nog wat kleertjes in kleine maten gevraagd (56&62).

13. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Het is echt even zoeken maar er zijn wel hele leuke lieve kleertjes die unisex zijn.

Veel unisex kleding is met grijs of groen erbij toch wat jongensachtiger vind ik en zou ik niet zo gauw aan doen bij een meisje.

Ik hou zelf erg van fijn gebreide boxpakjes/setjes die heb je van Zara en van Baby's only en zijn echt mooi.

Petit Bateau heeft ook hele mooie pakjes die ook heerlijk zacht zijn en goede kwaliteit!

Koeka heeft ook leuke kleertjes maar wat eenvoudiger vind ik.

Noppies heeft ook wel wat leuke dingen.

En het jasje had ik bij Zeeman vandaan, heel vaak gewassen omdat ze veel spuugde en de kwaliteit was echt goed! Heerlijk zacht wit jasje met van die lieve oortjes en een klein beertje voorop. Stond haar erg lief!

Ik zou niet de verassing laten gaan vanwege de kleding. Je hoeft ook niet zo veel te kopen vooraf. Als je een stuk of 5 complete setjes hebt dan kom je in ieder geval een paar dagen door. 2 of 3 setjes is wel erg weinig. Ik nam ook echt 5 setjes mee naar het ziekenhuis. Dat komt ook omdat wij beide keren een baby hadden die flink wat voeding terug gaf en dan moest het shirtje en rompertje alweer verschoont worden. En als je dan een nachtje moet blijven ben je zo door een aantal setjes heen. Maar wanneer je bevallen bent kun je gelijk op internet wat kleertjes bestellen en bij de meeste webshops heb je het de volgende dag al in huis! Het is ook leuk om vast van de voren bij een webshop wat kleertjes uit te kiezen..die voor een meisje en die voor een jongen. Dan zet je die webshop bij je favorieten en bestel je zodra je bevallen bent.

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh ik vind dat er best veel unisex is hoor.

V&D heeft heel veel in de aanbieding nu. Allemaal pakjes van nijntje. Je moet wel snel zijn want als er geen deal komt sluiten volgende week de deuren van V&D.

Ik koop voor mijn zoontje de meeste kleertjes via Kleding - Baby Natura

Ook heel veel unisex. En zonder allemaal opdrukken.

Bij de babypark hebben ze ook hele lieve kleertjes idd van koeka en nog een paar merken.

15. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    #15 Ranu, 13 feb 2016
    Laatst bewerkt: 13 feb 2016
    Thanks ladies voor tips. Van de weekend even jullie tips nagaan :).
    Tuurlijk ben ik niet van plan om alleen voor de kleding het geslacht te weten. Dat was ook meer een grapje. Ik kom zo weinig leuks tegen in unisex kleding, beetje jammer en af en toe frusterend eigenlijk. Heb tot nu toe nog niks gekocht, meeste dingen zijn idd wit/grijs en wil juist wat meer kleur.

16. Dennenboom

Dennenboom Actief lid

2 jan 2016
    159
    2
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar.. Hier heb ik ook een aantal neutrale pakjes en de rest bestel ik zodra de kleine er is.. En ik stuur mijn ma op pad voor kleertjes.. We hebben gelukkig dezelfde smaak..
    Zeeman heeft idd ook soms leuk spul en babydump/Hema/prenatal

17. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een aantal pakjes van nijntje gehaald toen en ook een paar in een iets donkerdere kleur. Dat vond ik ook prima kunnen voor een meisje. Je zou ook vast een winkelwagentje klaar kunnen zetten online met kleertjes die je leuk vind en dan een voor een meisje en een voor een jongetje. als het dan geboren is hoef je alleen maar op de knop te drukken en je hebt het in een paar dagen in huis. Ik was achteraf heel blij dat ik nog niet wist dat het een jongetje zou worden. Het is zo'n leuke verrassing.

18. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Ik heb toch aardig wat leuke unisex kleertjes in kunnen slaan!
    van onder andere Feetje, zara, nijntje, h&m, hema en z8.

Misschien leuk dat we een topic gaan openen waarin we foto's plaatsen van onze unisex aankopen?

19. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik wil het ook niet weten. Heb op etsy veel leuke handgemaakte pakjes gevonden en hema natuurlijk. Ik vind zelf geel, groen rood erg leuk voor beide:)

20. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93

Deel Deze Pagina