Kamperen met kindje 1,5 met hemelvaart.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door snoebeltje, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hee meiden,

    In t hemelvaartweekend hebben wij altijd familieweekend. We gaan dan kamperen. We hebben een 4 pers. bungalowtentje, en een meisje van 1,5.
    T hemelvaartweekend valt dit jaar vrij laat gelukkig, eind mei.
    Maar ik heb nog nooit gekampeerd met mn meisje. Hebben jullie tips?
    Wat moet ik meenemen?
    En s nachts, wat moet ze aan? Neem aan dat het best nog wel koud kan zijn...Is een winterslaapzak dan genoeg? Of ook een dekentje?
    Ik heb een campingbedje, is dat goed? Of kan ik beter zo'n deryan-tentje kopen?
    Pfffff...zie er erg tegenop. Familieweekend is altijd leuk hoor, maar vooral rond slapen en eten.... Weet bij god niet hoe dat moet. En ze slaapt nou ook niet echt zo vast....;)
    Dank voor jullie meedenken!!:)
    Snoebeltje
     
  2. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik zou in ieder geval een campingbedje meenemen, zodat je kleine in ieder geval boven de grond ligt. Wij zijn vorig jaar in Augustus wezen kamperen met onze tweeling van toen 7 maanden. Zij hadden 's nachts een winterslaapzak aan, (en een muts op, hihi) en lagen onder een dekbed. Ook hadden wij een klein kacheltje meegenomen, maar dat bleek niet echt nodig. Maar je zou 't voor alle zekerheid wel mee kunnen nemen...
     
  3. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    campingbedje is handiger, ivm kou, dan slapen ze van de grond.
    Winterslaapzak en dekentje mee voor de nachten. Overdag kan het al goed warm zijn in de tent hoor!
    Genoeg kleren mee!

    En even kijken wat je met eten doet. Onze meid was kleine (9maand) en at nog veel potjes en kreeg 's ochtends pap van opvolgmelk. Dus hadden een waterkokertje mee.
    Zet jullie tent daar waar je niet zit 's avonds. Wij deden het zo:
    als ze ging slapen zaten we bij mijn broer, die kinderen gingen later naar bed. Als ze eenmaal sliep gingen we verkassen naar ons stukje (daar stonden ook de partytenten), zodat de kids van mijn broer naar bed konden.
    Wij hadden een babyfoon mee en was toch wel fijn. was heel bang haar niet te horen als we bij mijn broer zaten.
    neem een kinderstoel mee waar ze goed in kan zitten, voldoende kleine speelgoedjes en ze vermaakt zich wel.
    maak je dat weekend niet te druk over slapen en eten, dat halen ze wel weer in hoor!:)

    wij gaan ook weer deze hemelvaart, zit nu even te tellen of je familie bent, maar heb geen nichtje van anderhalf, haha
     
  4. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    OK, dank je... Maar... een dekbedje...is dat niet gevaarlijk?
     
  5. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Haha, wij gaan naar Grolloo, jullie?:D

    Dank je voor je tips!
    Babyfoon mee idd!!
    Goed idee!
    En tent niet in de buurt van de drukte zetten, ook goed idee!:)
     
  6. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Misschien zijn er mensen die het hier niet mee eens zijn, maar mijn boys slapen thuis altijd onder een dekbedje. Ik zie echt niet in, waarom dit gevaarlijker zou zijn, dan een lakentje en een dekbedje. Maar goed, dat is een heel andere discussie en die hoort niet in dit topic ;)

    Maar wel erg leuk dat je gaat kamperen. Ik denk dat je kleine het erg leuk gaat vinden, op de camping....
     
  7. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    1.5 half he.

    Denk dat het met het slapen wel mee gaat vallen ze is de hele dag daar zo druk dat ze doodop is aan het einde van de dag. En buitenlucht meestal slapen kinderen juist dan als engeltjes en ook met herrie.

    Zou ook een campingbedje nemen is toch wat hoger dan de grond en idd het kan vrij fris nog zijn in mei/juni.

    Een goedewinterslaapzak met een dekentje er over heen en denk dat dat wel warm genoeg is. Als het warm weer is wat ook kan dan kan je daar je kind op aankleden ect.

    Dat met eten. Je kunt z.n stoeltje nemen van de Ikea makkelijk mee te nemen ect ect en ze zitten er ook goed genoeg in voor die paar dagen. Het eten zal wat rommiger zijn neem aan dat jullie ook leuke dingen doen eventuweel een barbeuque dat soort dingen en dan eet ze maar lekker tussen door mee. Het is vakantie die paar dagen.

    Hou er wel rekening mee dat ze de vrij heid daar heeft en makkelijker weg kan lopen. Eventuweel kan je het campingbedje als box gebruiken als ze even verplicht veilig moet zijn.

    Maar boven alles neem niet te veel mee mijn ervaring met camperen is dat je vaak de helft niet gebruik.;)

    En geniet er van alvast.

    O ja en de meeste kinderen vinden het echt prachtig camperen vrijheid eh;)
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik zou ook een campingbedje meenemen, wij hebben voor het eerst gekampeerd toen ons meisje 10 maanden was. Wat verder van de grond lijkt mij warmer. Geen dekbedje. Misschien een extra dekentje mee ofzo en lekker een winterslaapzak met mouwen. Dat zal zeker voldoende zijn. Die tips van taliaa, heb je ook zeker wat aan.

    offtopic Sannie, waarom geen dekbed???: nou als ze er onder komen met het gezichtje en er niet meer makkelijk onderuit komen stikken ze, maar verder moet je dat natuurlijk lekker zelf weten.
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Verplaatst naar Vakantie.

    Lotte
     
  10. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    kan het niet laten:
    een dekbedje is gevaarlijker omdat dat niet ademt zoals een dekentje en kinderen hun warmte moeilijker kwijt kunnen.
    Als je kind met t hoofd onder een lakentje/dekentje komt, dan kan hij/zij dus nog wel ademen. onder een dekbed kan dat een stuk moeilijker.
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    kijk maar 2 posts hierboven, kon het ook niet laten als mensen er zo luchtig over praten.
     
  12. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Wat ik je nog als tip mee zou willen geven, is om onder het campingbedje iets te leggen, bijv. jullie bagage, kleding of een kleed o.i.d. Dit houd nog meer kou van de grond tegen. Daarnaast eventueel lange sokjes (voor de handjes) of katoenen handschoentjes.
    Wij hebben 2 jaar geleden gekampeerd met hemelvaart en 's nachts was het toen nog erg koud daar. Onze dochter was toen 9 maanden en had helemaal opgezette handjes gekregen van de kou, zelfs met winterslaapzak en dekentje. Was echt heel zielig en ze werd er heel vroeg wakker van. De tweede nacht zijn we om 5 uur 's ochtends vertrokken na weer een super koude nacht...voor ons dus voorlopig niet kamperen meer met die hele kleintjes rond hemelvaart ;)
     
  13. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    @tulip, great minds think a like!

    over als het heeeeeel koud is: lekker bij je in bed nemen om op te warmen.
    Nu zijn wij ook 2 jaar geleden met hemelvaart wezen kamperen en onze dochter was toen 7 maanden en geen problemen gehad hoor. was wel fris, maar met winterslaapzak en dekentje goed te doen. En overdag was het stikheet in de tent;)
     
  14. snoebeltje

    snoebeltje Bekend lid

    3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem

    Goeie tip, dank je!
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    haha
     
  16. elmo82

    elmo82 Actief lid

    16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    WIj zijn toen onze zoon 3,5 maand was wezen kamperen.
    Het was toen eind juli begin augustus.
    Wij zijn toen in een vouwwagen wezen kamperen.
    Hij sliep toen nog in de kinderwagen.
    Hij had een pyama, slaapzak en lag onder 3 dekens en nog voelde hij 's morgens koud aan.
    Ik zou haar wel een pyama en de winterslaapzak aan doen en onder misschien 2 dekentjes doen, als ze wel erg warm is kun je een dekentje weglaten.
    Verder zou ik haar in een campingbedje leggen zodat ze niet op de grond ligt en de meeste toch bij haar langs gaat.
    Ook heb je kans dat als ze zo in de tent slaapt dat ze thuis niet meer in haar ledikantje wil slapen omdat ze eerst alle vrijheid had en dan in eens niet meer.
    Ik zou zeggen doe wat jij denkt dat goed is en veel plezier en hopen op mooi weer.
     

Deel Deze Pagina