Wie heeft er een leuke tip om te overnachten in Leiden en leuke eettentjes, winkels bezienswaardigheden... Ik hoor het heel graag
Overnachting: D’Oude Morsch Eten: Bar Lokaal, City Hall, Tabu Winkels: de staatjes en steegjes rondom de Pieterskerk Bezienswaardigheden: Pieterskerk, de Burcht, Hortus, de grachten zoals het Rapenburg, eigenlijk het gehele centrum. Veel plezier!
Geen dank! Bij de VVV aan de Stationsweg zijn ook allerlei wandelroutes verkrijgbaar. Daarmee krijg je een mooi beeld van de stad.
Wij gaan volgend weekend naar Leiden, 2 dagen, 1 overnachting. We willen graag 2 activiteiten inplannen, ... Wat is nu echt leuk voor mijn man & mij én leuk voor onze twee kinderen van bijna 12 en 9? Als er nog tips zijn , heel graag.
Een museum; bijvoorbeeld Naturalis of Oudheden? https://www.pieterskerk.com/nl/agenda/onze-agenda/museumcafe-huiskamer-van-leiden/ Dit leek mij ook leuk om te bezoeken. Ik ben er nog niet geweest. Sloep huren en per boot de binnenstad verkennen
In Oudheden hebben ze nu een kindertentoonstelling over Toetanchamon. Misschien is dat wat? Verder inderdaad Naturalis (wel bijtijds reserveren want zit snel vol). Of een vaartocht door de grachten, met rondvaartboot of gehuurde sloep. De burcht opklimmen en over de stad uitkijken vinden veel kinderen ook tof.
Of een wandeling door het Singelpark, het langste park van Europa. Het loopt helemaal rond het oude centrum heen en er zijn veel leuke speeltuinen te vinden.
Naturalis is wel heel leuk als museum! Verder misschien de hortus botanicus? Je kunt in de kassen kijken en in de tuin rondhangen Je hebt trouwens ook rondvaartboten in Leiden, kan ook leuk zijn.
Rondvaart willen we graag doen,... Wandeling door t park houd ik in gedachten. Twijfel nog tussen Naturalis en Corpus,.. zullen eerdaags toch moeten gaan reserveren