Wij gaan deze zomervakantie met de auto naar de Ardèche. Nu hebben sinds een paar maand een elektrische auto. Wie weet hoe het zit met laadpalen in België en Frankrijk? We rijden door België. Is er eigenlijk net als hier bij bijna elke pomp aan de snelweg wel een fastnet? In nederland is dat wel heel fijn geregeld. We gaan in twee dagen rijden, alleen nog niet besloten waar we gaan overnachten. We willen eigenlijk zo veel mogelijk Frankrijk in rijden voordat we ergens een hotel nemen.
Frankrijk is verschrikkelijk qua laadpalen. De helft is stuk of je staat lang te wachten en niet ieder tankstation beschikt over een laadstation. Duitsland is 100x beter geregeld wat dat betreft
Wij hebben het nu twee jaar gedaan en het gaat prima. Wel soms lange rijen bij de laadpunten. Zoek ook op tesla laadpunten. Die zijn even de snelweg af maar daar is het veel rustiger.
Wij wel richting de Franse Alpen 2 jaar geleden. Wij rijden echter geen tesla en kunnen/konden dus niet aan de tesla lader. Die waren er wel voldoende. De reguliere palen waren er minimaal! Er stonden rijen van bijna 2 uur omdat de laadpalen op helft van de plekken buiten werking waren.
Wij gaan het ook proberen komend jaar. Richting Zwitserland is het allemaal perfect geregeld. Hopelijk valt het mee met de lange wachtrijen en hebben ze inmiddels de boel wat beter geregeld. Wij rijden helemaal naar het zuiden en trekken daar 1,5 dag voor uit met overnachting. Op de plek van de overnachting staan laadpalen
ik heb over de Alpen inderdaad andere verhalen gehoord. Wij zijn naar Nice geweest vorig jaar. Sinds kort kunnen er meer auto’s aan de tesla lader dus misschien de moeite om nog eens te checken.
Ik herken mij hier totaal niet in. Wij zijn net terug uit Frankrijk en n iedere 20-30 een mega graat tankstation met doorgaans genoeg laadpalen. Ja op zwarte zaterdag zal je in de rij staan, maar wij hebben overal kunnen laden en geen enkele keer hoeven wachten.
Wij zijn net terug uit Frankrijk. Wij gingen ook met angst en beven die kant uit, maar het is 1.000x meegevallen. Echt iedere 20-30 kilometer een mega groot tankstation (Air) met overal voldoende laadpalen. Wij hebben geen enkele keer in de rij hoeven staan om te kunnen laden. Vinden het beide echt super goed geregeld juist in Frankrijk! België vind ik slechter geregeld. Oude palen, veel stuk of überhaupt nog geen laadpunten. Dus dat is even goed uitzoeken.
Alle niet Tesla auto’s kunnen gewoon laden aan een Tesla lader. Weet niet per wanneer dit is, maar is al een tijdje. Wij hebben ook 1x bij een tesla leder gestaan en er stonden alle auto merken behalve tesla, dus dat zegt voldoende.
2 jaar geleden was dit absoluut niet het geval!! Hoe het nu is, weet ik niet. 2 jaar geleden was het in het algemeen beroerd richting de Franse Alpen. Wij reizen alleen in de winter naar Franrijk, zomer mijden we graag. En toen een en al files bij de paar laadpalen die functioneerden. En echt niet iedere Aire was voorzien. Afgelopen winter lekker met onze benzine auto naar de Alpen gereden, wat een verademing 1x 5 minuten tanken en door......
Niet leuk voor de topic schrijver dat Frankrijk drama is. Maar ik vind het goed om te lezen dat Duitsland beter is. Daar gaan wij heen moet de electrische auto Ik herken het wel wat je zegt, 2 jaar terug zaten wij toch te zeggen nooit een electrische auto. Toen zagen we de rijen steeds Wij kunnen met onze BMW aan de tesla lader. Enige nadeel is dat onze laadplek op de auto ongunstig zit en we zo moeten staan dat er 2 plekken bezet zijn.
Duitsland is super. Ook heel druk in het super hoogseizoen, maar zoveel beter geregeld qua aantallen laadstations (ook superchargers). Wij rijden overigens altijd in de nacht richting Oostenrijk/Italië en dan is het heerlijk rustig bij de laadpalen Maar ik blijf voor lange ritten de voorkeur hebben voor onze auto op benzine. Echt een stuk sneller op plaats van bestemming
Nu absoluut niet het geval! Frankrijk is net zo goed, al dan niet beter dan in Nederland geregeld! Misschien handig dat je dat ook even vermeld in je reactie dat je deze geeft op basis van een referentie van 2 jaar geleden. @TS nogmaals wij zijn net een week terug uit Frankrijk en laden is daar echt ontzettend goed geregeld, dus geen zorgen.
Ja het is even aanpassen. Maar het is max 1/2 x per jaar dat wij met de auto op vakantie gaan. Verder is electrische rijden voor ons perfect. Dus verstand op nul en we wachten rustig
Eens, woon-werk en in Nedeland, de korte stukjes, is fantastisch rijden. We willen ook niet anders meer. We hebben echt bewust onze station op benzine ook aangehouden omdat we 2-4 keer per jaar naar Oostenrijk reizen. Dan hebben we de luxe dat we kunnen kiezen.
Ik vind Duitsland en bijv. Zwitserland echt heel goed te doen hoor. Hebben wij nu een paar keer gedaan met de Tesla en dat gaat super. Vooral niet te lang wachten met laden en niet helemaal vol laden, dan ben je met 20 min. wel weer klaar. Even een plaspauze en koffie en je kunt verder. Het viel ons enorm mee, behalve dat het (2jaar geleden) wat verder Italië in wel drama was qua laadpunten.