busreis met 2,5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bianca88, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Wie heeft er ervaring met een busreis met een kindje van rond de 2,5/3jaar?

Wij hebben deze reis kado gekregen, omdat mijn schoonmoeder 50 wordt en wilde ipv een feestje samen met ons op vakantie gaan. Maar we gaan met de bus naar spanje. Nu vraag ik me af is dit niet te lang voor een peuter die dan 2,5 jaar is? Ik neem wel vanalles mee om te spelen, wordt onderweg gestopt, heeft een eigen stoel (neem autostoeltje ook mee). Heef iemand zo een busreis al eens gemaakt en hoe is het bevallen?

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Poeh, ik zou er zelf niet aan moeten denken, eerlijk gezegd. Zit er alleen familie in de bus of zijn er ook vreemden? Ik vind het wel heel erg lang stilzitten voor zo'n kleintje, want er zijn toch meestal twee chauffeurs die elkaar afwisselen zodat je er zo snel mogelijk bent?

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Aii, dat is wel heel lang. Zou er voor mezelf al niet aan moeten denken, laat staan voor zo'n kleintje. Aan de andere kant wordt er wel vaker lang gereisd met kinderen natuurlijk.. Ik zou wel gewoon gaan trouwens hoor!

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik zou schoonmoeder zeggen dat ik met alle plezier en liefde meega, maar dan wel met het vliegtuig. Ticket betaal ik dan wel zelf. Nou krijg ik mijn vriend never nooit niet in een bus naar spanje die gaat dus ook echt wel met het vliegtuig.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vreselijk!! 4 jaar terug hebben we van de 20 uur 16 uur naar gekrijs moeten luisteren. Ook in de nacht. Ik zou persoonlijk vliegtuig pakken.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt me vreselijk. Vind 4,5 uur met het vliegtuig al niks, laat staan zo lang in een bus.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh nee dat zou ik écht niet doen. Weet je hoe lang het duurt, naar Spanje? Met de auto doe je er al anderhalve dag over, laat staan met de bus. Doe je kindje en jezelf een plezier, en doe het niet. Kun jij niet met je man en kind vliegen naar plaats van bestemming?

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Al zou ik geld toe krijgen zou ik het geen seconde overwegen. Voor dat soort afstanden hebben ze vliegtuigen uitgevonden. Ik zou zelf goedkope tickets boeken en mijn familie een fijne busreis wensen ;)

9. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Heb een busreis naar Frankrijk gemaakt en dat vond ik al vreselijk! Duurt zo lang, zet mij maar in een vliegtuig! Veel sneller en fijner.

Zou het je dan ook niet aanraden.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Eerlijk kind 2.5 jaar 24 stil op stoel.

Mij niet gezien.!!

Heb eens 10 uur met mijn peuter puber zoon in het vliegtuig gezeten. Onderweg naar Suriname NOOIT meer haha heb heel die bowing 747 van binnen gezien. Hebben heel wat rondjes door de vliegtuig gelopen.

Met een baby of een wat ouder kind ja dan wel maar 2.5 is nou net de leeftijd die als zeer pittig ervaren woord door de meeste ouders.

Hoe is jou kindje??Is het rustig is het een gemakkelijk gemoedelijk kindje of is het een peuter puber ten top.?????????

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het is natuurlijk wel heel lief van je schoonmoeder..

Wij zijn al regelmatig met onze meiden naar Spanje gereden, maar dan wel met een eigen auto/camper. Dan ben je natuurlijk wel wat minder afhankelijk van anderen.
    Maar goed, ik zou er zeker voor zorgen dat je een tablet ofzo meeneemt. Zodat ze de hele dag filmpjes kan kijken. En voldoende lekker eten/drinken. Weet je al of je overdag of 's nachts rijdt?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor geen goud zou ik dat doen!!! Snap ook niet dat iemand bedenkt om dat een ander aan te doen ;). Ik zou een vakantiepark in Nederland voorstellen of zelf een vlucht boeken (als je daar het geld voor (over) hebt)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nee, dat zou ik zeker niet doen. Er is geen enkel kind die dat volhoudt ben ik bang, het is gewoon echt te lang. Ik zou ook gaan vliegen, zo duur is een ticket niet.
    Ik ben zelf op mijn 8e en 16e met de bus geweest, maar ik zou het nooit weer doen. Voor iemand die het begrijpt is 24 uur al te lang, maar voor een 2,5 jarige onhoudbaar.

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Niet te doen, voor een volwassene is dat al afzien laatstaan voor een kind.
    Ik zou ook gaan vliegen maar dat staat me al best tegen op zo'n jonge leeftijd.
    Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar een vakantiepark in Nederland, is voor die hele kleintjes veel leuker, kun je dat nog opperen?

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.696
    113
    Ik ben behoorlijk makkelijk als het op reizen met kinderen aankomt, maar nee. Dit is niet te doen. Kind van die leeftijd kan onmogelijk 24+ uur stilzitten, en zo'n busreis biedt echt te weinig tijd/ruimte om tussendoor uit te razen.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik weet niet hoe "ver" je gaat. Of het de Costa Brava wordt, of bijvoorbeeld Malaga.

Costa Brava heb ik ooit gedaan per bus en vond ik meevallen.

Veel hangt ook af van hoe vol de bus is. Wij hadden met heengaan 20 man op een bus van 75 plaatsen ... Daar kon je dus vrijelijk op bewegen, van stoel wisselen, ...
    Met terugkomen zat de bus voller.
    Er zaten ook kinderen op de bus en dat was geen probleem.
    Behalve dat de chauffeur persé om half 1 's nachts (laatste stop) luide muziek moest beginnen draaien en om half 6 's ochtends (eerste stop 's ochtends) persé iedereen moest wekken met enkele K3-nummers. Maar voor kinderen lijkt mij dat 's ochtends net ideaal :D.

Eventueel wel voor een draagbare dvd-speler gaan, want de films die afgespeeld worden zijn over 't algemeen niet echt "kindvriendelijk".

Maar als je het echt niet ziet zitten zou ik es kijken of er geen vliegveld in de buurt is en of Ryan Air nergens op vliegt.

Wij vertrokken tegen 3 à 4 uur 's middags in België en stonden om half 9 's ochtends aan de Costa Brava (waarbij ie het laatste uur / 2 uur in zowat elk dorp stopte, dus dat gaf ook al "wat te zien").
    Met terugkomen vertrokken we 's avonds en waren we 's middags terug.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja, maar jij woont in België toch? Waar ik woon is het al 24 uur naar de Costa Brava.

18. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Maar dan woon jij niet in Nederland?
    Ik ging ook uit van Noord Spanje. Dat lijkt me nog wel te doen. Maar verder dan Barcelona zou ik echt niet gaan. En dan ben ik ook heel makkelijk met reizen met kinderen.

19. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dat niet zien zitten met mijn dochter (ook 2.5) nee die gaat dat niet trekken en daardoor ik ook niet ben ik bang :D

Ik weet niet hoe makkelijk je familie is met het even overnemen van de zorg en het afleiden en een spelletje doen? ALS je al gaat dan zou ik dat wel afspreken.

Inderdaad heel lief hoor van je schoonmoeder :)

20. Rozemarijn87

19 dec 2014
    13
    0
    1
    Vrouw
    Toen mijn zoon 3 jaar oud was zijn we zelf met hem naar Catanzaro (Zuid-Italie) gereden op vakantie, een reis van meer dan 20 uur. Bij ons ging dit zonder problemen.

Nu is mijn zoon eigenlijk nooit vervelend, ook niet toen hij die leeftijd had, maar andere ouders zou ik aanraden om dit niet te doen. De meeste kleine kinderen worden na een paar uur jengelig en kunnen maar moeilijk stil zitten wat de vakantiestemming goed kan verpesten. Geen goed idee dus!

Deel Deze Pagina